Motoryzacja

Kredyty samochodowe na kredyt subprime mogą być trudniejsze do zdobycia

  • 28 czerwca, 2023
  • 6 min read
Kredyty samochodowe na kredyt subprime mogą być trudniejsze do zdobycia


Według firmy Experian kredytobiorcy subprime byli zaangażowani w 14 procent kredytów i umów leasingu zawartych na nowe i używane pojazdy w pierwszym kwartale 2023 r., co oznacza spadek o 1 punkt w porównaniu z rokiem poprzednim i 4 punkty w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r., który w dużej mierze nie został dotknięty przez COVID. kredytobiorcy subprime otrzymali 2 procent kredytów i leasingów w pierwszym kwartale, w porównaniu z 2,3 procent rok wcześniej i 4,1 procent w pierwszym kwartale 2020 r. Experian klasyfikuje oceny kredytowe od 501 do 600 jako subprime, a wyniki od 300 do 500 jako głębokie subprime.

Experian powiedział, że odsetek kredytów subprime na używane pojazdy osiągnął „blisko rekordowo niskiego poziomu” w pierwszym kwartale, przy czym dług subprime stanowił 20 procent z nich, co oznacza spadek o 2 punkty w porównaniu z 2022 r. i 5 punktów w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r. kredytów w pierwszym kwartale spadł do 5,1 proc., z 9,6 proc. w 2020 r. i 5,4 proc. w 2022 r.

Panelista Michael Opdahl, dyrektor operacyjny Automotive Credit Corp., powiedział, że popyt na pojazdy utrzymuje się, ale rynek stał się trudniejszy dla kredytobiorców subprime. Powiedział, że Automotive Credit zdobył mniej pożyczkobiorców w ciągu ostatnich sześciu miesięcy z powodu własnego zaostrzenia i zmniejszonej zdolności kredytowej konsumentów.

„To, co teraz obserwujemy, to jedne z najniższych wyników FICO… jakie widzieliśmy od lat” – powiedział Opdahl. Dodał, że konsumenci, którzy mogli kwalifikować się do pożyczek w przeszłości, „nie są nawet blisko”.

Warto przeczytać!  JD Power Auto Summit: Technologia może pomóc stawiać ludzi na pierwszym miejscu

Jennifer Parsons, starszy dyrektor finansowy w Walser Automotive Group w Minnesocie, powiedziała, że ​​transakcje subprime nie są tak powszechne w jej stanie, gdzie mieszkańcy mają zwykle wyższą zdolność kredytową. Powiedziała, że ​​w przypadku transakcji subprime, którymi zajmuje się jej grupa, nie odnotowano żadnych znaczących zmian w zachowaniu pożyczkodawców.

„Nie wydaje się, aby subprime było teraz trudniejsze niż kiedyś” – powiedział Parsons.

Dodała jednak, że ten sentyment może po prostu odzwierciedlać wyższe ceny pojazdów, co sprawia, że ​​kredyty subprime stanowią większe wyzwanie w ciągu ostatnich kilku lat. „Może po prostu przyzwyczaiłem się, że jest trochę trudniej”.

Walser Automotive z Edina w stanie Minnesota zajmuje 28. miejsce Wiadomości motoryzacyjne’ lista 150 największych grup dealerskich z siedzibą w USA, ze sprzedażą detaliczną 23 346 nowych pojazdów w 2022 roku.

Opdahl powiedział, że podczas pandemii konsumenci doświadczyli „inflacji punktów kredytowych” z „funduszy sztywnych” i usunięcia niektórych pozycji z ich raportów kredytowych. Powiedział, że pożyczkobiorca musiał być „całkiem zły”, aby nie zwiększyć swojej zdolności kredytowej w 2021 i 2022 roku.

Opdahl powiedział, że Automotive Credit odnotował wzrost stosunku zadłużenia konsumentów do dochodów „wykładniczo” począwszy od kwietnia 2022 r. Klienci subprime przestali otrzymywać fundusze stymulacyjne i „otrzymywali pięścią w brzuch” z powodu takich czynników, jak inflacja i ceny gazu. Zaczęli polegać na swoich kartach kredytowych, żeby sobie poradzić, powiedział.

Firma zaobserwowała, że ​​wyniki FICO spadły o 40 punktów między wrześniem a końcem 2022 r. „Na szczęście” wyrównały się w pierwszym kwartale, powiedział Opdahl, zanim ponownie spadły w kwietniu.

Warto przeczytać!  Dyrektor generalny Porsche, Oliver Blume, mówi, że pojazdy elektryczne i e-paliwa mogą współistnieć

Kredytobiorcy subprime są powodem, dla którego zaległości w spłacie dwumiesięcznych kredytów samochodowych wzrosły z 1,43 procent w pierwszym kwartale 2022 r. Dane transunijne.

Dane wskazują, że pożyczkobiorcy, którzy zaciągnęli kredyty na używany samochód w pierwszej połowie 2022 r., byli bardziej narażeni na spóźnienie się ze spłatą niż nabywcy używanego samochodu, którzy pożyczyli w ciągu pierwszych sześciu miesięcy innych ostatnich lat, powiedział S&P Global. Ale kredytodawcy podjęli działania w celu rozwiązania tego problemu, a konsumenci, którzy pożyczyli w drugiej połowie 2022 r., dokonywali płatności z podobną konsekwencją, jak ich rówieśnicy w innych latach, dodał.

Panelista Auto Finance Summit East, Scott Fontaine, dyrektor ds. ryzyka we Flagship Credit Acceptance, powiedział, że modele wewnętrzne w całej branży nie przewidywały wpływu inflacji, skupiając się zamiast tego na bezrobociu. W rezultacie kredytodawcy stwierdzili, że ich portfel kredytów radzi sobie gorzej niż oczekiwano, a zaległości rosły niemal równolegle ze wzrostem inflacji.

Fontaine powiedział, że inflacja zmusiła klientów do wyboru między kupowaniem jajek a płaceniem za samochód.

– Wybrali jajka – powiedział.

Opdahl powiedział, że Automotive Credit również został zaskoczony. To również nie uwzględniało inflacji. Powiedział, że w drugim kwartale 2022 r. „naprawdę zamknęliśmy sprawy” po zauważeniu tendencji przestępczości.

Według Fontaine Flagship zaostrzył swoje ubezpieczenie również w 2022 roku.

Warto przeczytać!  Radzenie sobie z wyzwaniami związanymi z przystępnością cenową pojazdów w 2024 r

Powers powiedział, że ceny pojazdów i stopy procentowe wypychają specjalnych klientów finansowych z rynku.

„Kiedyś mogłeś kupić samochód, jeśli zarabiałeś 15 dolarów na godzinę”, powiedział „specjalny guru finansów” dla Oakes Kia. Przy dzisiejszych dochodach „znalezienie samochodu, na który zgodzi się bank, może być bardzo trudne”.

Złożenie umowy subprime jest dziś prawdopodobnie trudniejsze dla dealera niż dziewięć miesięcy temu, powiedział Fontaine.

Dealerzy zwykle znają parametry pożyczkodawców swoich partnerów, ale dane wskazują, że niektórzy muszą „strzelać” do wniosków kredytowych w nadziei na znalezienie kogoś, kto zaakceptuje pożyczkę. Fontaine powiedział, że kredytodawcy samochodowi powinni przekazywać swoje programy dealerom, aby detaliści wiedzieli, które oferty są odpowiednie.

Opdahl zgodził się, zachęcając dealerów do rozwijania bliskich relacji z czterema lub pięcioma kluczowymi kredytodawcami subprime. Powiedział, że liczba zapytań, które jego firma otrzymała od dealerów w całym kraju, stanowi „czerwoną flagę” wskazującą, że wielu dealerów mogło stracić pożyczkodawcę subprime i poluje na alternatywę.

Nie zdając sobie sprawy, że „to może być nowa rzeczywistość”, dealerzy tak naprawdę nie pomagają sobie, powiedział Opdahl, ponieważ pojazd o wartości 25 000 USD, który jakikolwiek pożyczkodawca prawdopodobnie sfinansowałby rok temu, może dziś znaleźć niewielu chętnych.

Paneliści poruszyli również strategie stosowane przez dealerów poszukujących okazji do zawierania umów korzystniejszych dla konsumentów subprime i pożyczkodawców partnerskich, którzy chcą gwarantować ich dług.


Źródło