Motoryzacja

Krytyczne minerały i przyszłość przemysłu pojazdów elektrycznych

  • 29 maja, 2023
  • 5 min read
Krytyczne minerały i przyszłość przemysłu pojazdów elektrycznych


Uchwalenie nowych ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych w ustawie o redukcji inflacji jest centralnym elementem zaangażowania administracji Bidena w walkę ze zmianami klimatycznymi poprzez zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki tankujemy nasze ciężarówki i samochody. Te zachęty w wysokości do 7500 USD na pojazd zapewnią ogromny impuls do produkcji czystych samochodów, dzięki czemu cel, jakim jest niskoemisyjna przyszłość przemysłu samochodowego, będzie znacznie bardziej realistyczny.

Ale w pośpiechu, aby zapewnić, że takie zachęty przyniosą korzyści produkcji krajowej, Kongres stworzył zniechęcającą nową przeszkodę na drodze do tego celu. Złożone i restrykcyjne przepisy prawa dotyczące zaopatrzenia mogą w rzeczywistości spowolnić krajową produkcję pojazdów elektrycznych, dając przewagę konkurencyjną Chinom, które już teraz mają ogromną przewagę w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Chociaż oczywiście nie było to zamierzone, Biden i Kongres muszą współpracować, aby wdrożyć ustawę w sposób, który pozwoli uniknąć tak perwersyjnego wyniku.

Podczas gdy sojusznicy nadal wściekają się na północnoamerykański wymóg montażu ustawy o redukcji inflacji, być może większą przeszkodą są restrykcyjne przepisy prawa dotyczące pozyskiwania krytycznych minerałów niezbędnych do produkcji baterii. Nakazując, aby w ciągu siedmiu lat 80 procent tych minerałów pochodziło ze Stanów Zjednoczonych lub od partnerów wolnego handlu, prawo grozi rozwidleniem globalnych cen, podniesieniem krajowych kosztów produkcji dla firm samochodowych z siedzibą w USA i obniżeniem ich dla producentów z innych krajów. Może to sprawić, że kredyt stanie się bezużyteczny dla wielu amerykańskich producentów samochodów, powodując wyższe ceny naklejek, a nawet niedobory naszych pojazdów elektrycznych, podczas gdy Chiny, Japonia i Europa zwiększają swoją produkcję, co jest dokładnym przeciwieństwem celu IRA.

Warto przeczytać!  Sprzedaż samochodów w USA w grudniu: GM odzyskuje koronę sprzedaży w USA; Toyota, Ford ostro w górę; Hyundai i Kia odnotowują dwucyfrowe zyski do końca 2022 r

Jak zła może stać się ta dychotomia? Analitycy ogólnie przyznają, że nie możemy zasilić rewolucji pojazdów elektrycznych wyłącznie w oparciu o minerały dostępne zgodnie z obowiązującymi przepisami. I nie tylko pojazdy elektryczne wymagają produkcji baterii, ale także farmy słoneczne i wiatrowe muszą sprostać wyższemu zapotrzebowaniu na energię elektryczną. Co więcej, rewolucja pojazdów elektrycznych ma miejsce na całym świecie, intensyfikując walkę o zapewnienie długoterminowych dostaw krytycznych minerałów. Nawet po uruchomieniu nowych kopalń litu Stany Zjednoczone prawdopodobnie wyprodukują mniej niż jedną czwartą przyszłego zapotrzebowania na ten kluczowy surowiec. Tymczasem Stany Zjednoczone mają mniej niż 1 procent światowych rezerw kobaltu i niklu. Jeszcze większym problemem jest to, że Chiny są już dominującą światową rafinerią minerałów krytycznych, rafinując 73 procent światowego kobaltu, 68 procent niklu i 60 procent litu.

Podczas gdy niektórzy z naszych partnerów w wolnym handlu, tacy jak Kanada, Australia i Chile, mają znaczne rezerwy niektórych minerałów, mają również istniejące rynki z długoterminowymi nabywcami. Możemy na nich liczyć w zakresie części naszych potrzeb, ale zablokowanie innych tańszych dostawców, którzy nie korzystają ze statusu umowy o wolnym handlu, stawia nas w niebezpiecznej sytuacji. Wiele z tych krajów posiada ogromne udziały w światowych rezerwach kluczowych minerałów. Są one kluczowe dla naszego sukcesu, a jeśli nie wprowadzimy ich do naszego łańcucha dostaw, tylko wzmocni to zależność od Chin jako rynku produkcji wydobywczej. Partnerstwo z tymi potencjalnymi dostawcami minerałów krytycznych ma kluczowe znaczenie dla przełamania chińskiej kontroli nad globalną produkcją baterii.

Warto przeczytać!  Wykupy GM, redukcje miejsc pracy to dopiero początek 2 miliardów dolarów redukcji kosztów

Do tej pory Indonezja, Filipiny i Argentyna zwróciły się z prośbą o rozpoczęcie negocjacji w sprawie kluczowych umów mineralnych ze Stanami Zjednoczonymi, a negocjacje z Europą trwają. Szybkie zabezpieczenie kluczowych umów dotyczących minerałów, jak to miało miejsce w przypadku Japonii, może być częścią rozwiązania wyzwania związanego z materiałami. Musimy przyznać, że bez zbudowania sieci dostawców minerałów krytycznych obietnica ustawy o ograniczaniu inflacji z punktu widzenia środowiska i miejsc pracy nie zostanie zrealizowana. Angażując jak największą liczbę partnerów handlowych poprzez umowy dotyczące minerałów krytycznych, Stany Zjednoczone mają ogromną szansę wpłynąć na sposób, w jaki kraje wykorzystują swoje zasoby, jednocześnie zabezpieczając własny łańcuch dostaw. Ponadto dałoby nam to szansę na promowanie wyższych standardów środowiskowych i pracowniczych na tych rynkach w porównaniu z Chinami.

Krótko mówiąc, jeśli Stany Zjednoczone naprawdę chcą odnieść sukces, stając się światowym liderem w produkcji pojazdów elektrycznych i innych technologii napędzanych bateriami, administracja Bidena nie ma innego wyjścia, jak poszerzyć amerykański łańcuch dostaw i zacząć konkurować o dostęp do kluczowych źródeł minerałów krytycznych wokół światu poprzez agresywną realizację kluczowych umów dotyczących minerałów z jak największą liczbą partnerów handlowych.

Warto przeczytać!  Kumar Galhotra z Forda mówi o cięciach kosztów, potencjale wzrostu ICE


Źródło