Książki, FaceTime i wszystko inne, co zestaw słuchawkowy AR firmy Apple zrobi od razu po wyjęciu z pudełka
![Książki, FaceTime i wszystko inne, co zestaw słuchawkowy AR firmy Apple zrobi od razu po wyjęciu z pudełka](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/04/63bef5f8dc661_thumb900-2-770x470.jpg)
Oczekuje się, że Apple zaprezentuje swój nowy zestaw słuchawkowy rzeczywistości mieszanej, nazwany „Reality Pro”, na przemówieniu WWDC 5 czerwca. To za mniej niż dwa miesiące. I chociaż oczekuje się, że zestaw słuchawkowy nie zostanie faktycznie wysłany do końca tego roku (i na początku będzie drogim produktem o ograniczonej ilości), Apple musi zachęcić potencjalnych nabywców i programistów ekscytującymi doświadczeniami.
Według najnowszego raportu Marka Gurmana z Bloomberga, tworzenie niestandardowych wersji AR/VR podstawowych aplikacji Apple wymaga zaangażowania wszystkich rąk. Większość aplikacji wyszczególnionych w raporcie została założona, ale jeszcze nie potwierdzona. Gurman twierdzi, że niektórzy inżynierowie firmy pracowali 80 godzin tygodniowo, aby przygotować oprogramowanie do uruchomienia 5 czerwca.
Wygląda na to, że ogólnie każda aplikacja, która jest fabrycznie zainstalowana na iPhonie, otrzyma niestandardową aplikację dla Reality Pro. Aplikacje wymienione w raporcie Gurmana obejmują:
- Książki
- Kalendarze
- Kamera
- Łączność
- FaceTime
- Zdatność
- Akta
- Dowolna forma
- GarageBand
- Dom
- iMovie
- Myśl przewodnia
- Poczta
- Mapy
- Wiadomości
- Notatki
- Strony
- Zdjęcia
- Przypomnienia
- Muzyka
- Aktualności
- Liczby
- Safari
- Dyby
- telewizja
- Pogoda
Mówi się, że wiele aplikacji wygląda podobnie do ich odpowiedników na iPadzie. Ma to sens — większość z tych rzeczy zasadniczo opiera się na tekście lub obrazach, więc rzeczy takie jak „pływające okna aplikacji na iPada z niestandardowymi elementami sterującymi” wydają się właściwym podejściem na początku.
Raport mówi również o niektórych sposobach aktualizacji niektórych z tych aplikacji, aby w szczególny sposób wykorzystać możliwości rzeczywistości mieszanej zestawu słuchawkowego. Na przykład wcześniej informowano, że będzie można oglądać treści wideo w „wirtualnym kinie” lub innych wirtualnych miejscach, takich jak pustynia lub księżyc, które prawdopodobnie będą częścią aplikacji telewizyjnej. Aplikacja FaceTime będzie miała na celu stworzenie cyfrowego awatara użytkowników w wirtualnym pokoju konferencyjnym. Aplikacja Fitness+ pozwoli Ci oglądać instruktora fitness w rzeczywistości wirtualnej podczas ćwiczeń, a aplikacja do medytacji zapewni „serię uspokajających grafik, dźwięków i podkładów głosowych”. Aparat oczywiście pozwoli ci robić zdjęcia i nagrywać filmy za pomocą aparatów urządzenia, a aplikacja Freeform pozwoli użytkownikom współpracować nad projektami za pomocą wirtualnej tablicy.
Mówi się, że to ostatnie jest głównym atutem, chociaż inne firmy próbowały promować wirtualną współpracę w pracy z niewielkim sukcesem – jak dotąd ludzie byli niechętni pracy w VR, a praca razem w VR lub AR nie wydaje się bardziej kuszące.
Mówi się również, że Apple sprawia, że oglądanie sportu w wciągający sposób jest również dużym atutem sprzedaży, a Major League Baseball i Major League Soccer prawdopodobnie podkreślają treść. TVOS 16.5 beta wprowadził nową funkcję Multi-View dla sportu, ale nie jest jasne, czy jest to również część funkcji AR.
W tym, co Gurman mówi, jest odwróceniem wcześniejszego podejścia firmy, gry mają być główną kategorią Reality Pro. Nic dziwnego – to jedna z najlepszych wizytówek technologii VR i AR oraz najpopularniejsza kategoria oprogramowania dla zestawów słuchawkowych Meta Oculus, a także większości innych konkurentów.
Gurman mówi, że Apple od miesięcy współpracuje z „niewielką liczbą programistów, aby pomóc im zaktualizować istniejące oprogramowanie do rzeczywistości mieszanej”. Między ogłoszeniem a wydaniem będzie jeszcze kilka miesięcy przerwy, co powinno dać czas innym programistom na wejście na pokład.
Zestaw słuchawkowy będzie mógł uruchamiać wiele aplikacji jednocześnie w ruchomych oknach. Zapamiętuje, gdzie jesteś, gdy ich używasz: podany przykład jest taki, że jeśli otworzysz Safari w kuchni, wyjdziesz, a następnie wrócisz, Safari pojawi się ponownie. Podczas gdy Apple chce jak największej liczby aplikacji zoptymalizowanych pod kątem AR lub VR, system operacyjny xrOS, który podobno jest oparty na iOS, będzie mógł uruchamiać aplikacje na iPada w niezmienionej postaci lub z minimalnymi modyfikacjami.
W końcu wygląda na to, że każda aplikacja Apple otrzyma jakąś zoptymalizowaną wersję dla zestawu słuchawkowego, przy czym niektóre będą czymś więcej niż pływającymi oknami pokazującymi interfejs użytkownika podobny do iPada, a inne będą integralnie wykorzystywać możliwości AR i VR urządzenie. Ale Apple wydaje się zdawać sobie sprawę, że jeśli ma sprawić, że ta kategoria urządzeń odniesie sukces, potrzebuje programistów, aby byli all-in, zamiast przyjmować podejście „poczekaj i zobacz”.