Sport

Który zabłysnął podczas drugiego, pełnego wypadków treningu MotoGP w Jerez

  • 26 kwietnia, 2024
  • 4 min read
Który zabłysnął podczas drugiego, pełnego wypadków treningu MotoGP w Jerez


aż do Ligi Wyścigów Autonomicznych w Abu Zabi

Pełna wypadków druga sesja treningowa MotoGP podczas Grand Prix Hiszpanii pozostawiła Pecco Bagnaię z nowym rekordem okrążenia w Jerez, a zakładowe KTM znalazły się w trudnej sytuacji.


Kluczowe momenty

  • Bagnaia, Vinales i Marquez z przodu
  • Acosta ponownie prowadzi KTM, gdy wszystkie się rozbijają
  • Siedmiu Ducati w pierwszej dziesiątce

Pierwotny rekord Bagnaii z pole position z 2022 roku został początkowo pobity przez Mavericka Vinalesa podczas ataków w końcówce sesji, a kolarz Aprilii – w tak doskonałej formie – zbierał siano szczególnie w ostatnim sektorze.

Jednak Bagnaia, stosunkowo słaby w pierwszym sektorze, odpowiedział dobitnie swoim ostatnim wysiłkiem, wyprzedzając Vinalesa o jedną dziesiątą z czasem 1:36,025, co jest nowym najlepszym okrążeniem MotoGP na torze, choć z dużym prawdopodobieństwem zostanie przekroczone przez pierwsze okrążenie. tutaj w sobotę wysiłek poniżej 1 m35.

Marc Marquez, który podczas pierwszych treningów bardzo dobrze radził sobie na używanych oponach, również był potencjalnym kandydatem do pierwszego miejsca w drugim treningu, lecz utracił pierwsze miejsce dopiero po nieoczekiwanym ostatnim sektorze, w którym stracił całe dziesiąte i pół przewagi do Bagnaia, a jeszcze bardziej przegrał z Vinalesem.

Warto przeczytać!  „Skończmy z tym, że Hardik Pandya podjął decyzję”: ostra jak brzytwa odpowiedź Kierona Pollarda na krytykę po przegranej z MI | Krykiet

Mimo to był bliżej Bagnaii niż jadącego za nim kolarza – Marco Bezzecchiego z VR46.

Bezzecchi zlekceważył wczesną awarię w pierwszym zakręcie i zajął czwarte miejsce, dzięki temu, że na swoim rekordowym okrążeniu znalazł się za Bagnaią.

Nowicjusz Tech3 Gas Gas, Pedro Acosta, był na tym okrążeniu na torze Bezzecchi i również zapewnił mu wygodne miejsce w pierwszej dziesiątce, oddzielone od Bezzecchi w kolejności 2PR przez lidera mistrzostw Jorge Martina na piątym miejscu.

Aleix Espargaro tracił cztery dziesiąte sekundy do kolegi z zespołu Aprilii, Vinalesa, który zajął siódme miejsce, w ostatniej próbie wbijając się do czołowej dziesiątki, podczas gdy Enea Bastianini, Fabio Di Giannantonio i praktykujący tempomat Alex Marquez zapewnili sobie siedem Ducati i bezpośrednio awansowali do Q2.

Brad Binder z KTM, który prowadził przez większą część sesji po szybkim przyspieszeniu na miękkim tylnym kole, również powinien znaleźć się w Q2, ale przeszkodziła mu szybka awaria w zakręcie 7 pod koniec sesji, będąc na okrążeniu w zupełności wystarczającym dla pierwszej 10-tki.

Warto przeczytać!  „Coaching w Indiach jest inny…”: Kumble wydaje werdykt w sprawie Gautama Gambhira jako głównego trenera i przekazuje surową wiadomość BCCI

Kolega z zespołu Jack Miller po prostu nie mógł sobie z tym poradzić, ponieważ miał wypadek podczas prób ataku w czasie, a dzika karta Dani Pedrosa, który szybko złożył pod sobą RC16 podczas przewracania się do zakrętu 2, również nie trafił.

Oznaczało to, że Acosta będzie jedynym zawodnikiem RC16, który uniknie Q1.

Jedynym zawodnikiem Ducati, któremu zabrakło bezpośredniego miejsca w Q2, był 12. najszybszy Franco Morbidelli, który wciąż ma trudności z uzyskaniem najlepszego czasu okrążenia w najważniejszych momentach, mimo że jego ogólne tempo wydaje się znacznie lepsze.

Japońską ekipę motocyklową prowadził Alex Rins (Yamaha), który uplasował się na 15. pozycji, zaledwie 0,01 s przewagi nad Takaaki Nakagamim z LCR Honda, ale obaj tracili ponad cztery dziesiąte do Q2.

Oprócz Bezzecchiego i KTM, wypadki miał także Vinales, który upuścił swoje RS-GP w pierwszym zakręcie na początku, ale najwyraźniej nie wyrządził mu żadnych szkód, a także jego koledzy ze stajni Aprilia, Raul Fernandez i Miguel Oliveira, a także Alex Marquez i Fabio Quartararo.

Wynik 2PR

Poz Nazwa Samochód Najlepszy czas Lider Gapy
1 Franciszek Bagnaia Ducati 1m36,025s
2 Mavericka Viñalesa Aprilia 1m36,125s +0,100 s
3 Marka Marqueza Ducati 1m36,168s +0,143 s
4 Marco Bezzecchi Ducati 1m36,364s +0,339 s
5 Jorge Martin Ducati 1m36,435s +0,410 s
6 Pedro Acosta KTM-a 1m36,439s +0,414 s
7 Aleixa Espargaro Aprilia 1m36,446s +0,421 s
8 Eneę Bastianini Ducati 1m36,480s +0,455 s
9 Fabio Di Giannantonio Ducati 1m36,536s +0,511 s
10 Alexa Marqueza Ducati 1m36,539s +0,514 s
11 Brada Bindera KTM-a 1m36,644s +0,619 s
12 Franco Morbidelliego Ducati 1m36,711s +0,686 s
13 Jacka Millera KTM-a 1m36,900s +0,875 s
14 Dani Pedrosa KTM-a 1m36,944s +0,919 s
15 Alexa Rinsa Yamaha 1m36,959s +0,934 s
16 Takaaki Nakagamiego Hondy 1m36,969s +0,944 s
17 Raula Fernandeza Aprilia 1m37,111s +1,086 s
18 Johanna Zarco Hondy 1m37,277s +1,252 s
19 Miguela Oliveiry Aprilia 1m37,342s +1,317 s
20 Fabio Quartararo Yamaha 1m37,382s +1,357 s
21 Joanna Mir Hondy 1m37,476s +1,451 s
22 Augusto Fernandeza KTM-a 1m37,611s +1,586 s
23 Stefana Bradla Hondy 1m37,709s +1,684 s
24 Luca Marini Hondy 1m37,838s +1,813 s
25 Lorenza Savadoriego Aprilia 1m37,902s +1,877 s
Warto przeczytać!  Aktualizacja IPL 2024 Purple Cap: Bumrah prowadzi, ale zrównał się z Chahalem, Harshalem Patelem na 13 bramkach po RR vs MI | Wiadomości IPL




Źródło