Kultowe piwo straciło pozycję lidera sprzedaży po 22 latach. Kto je wyprzedził?
![Kultowe piwo straciło pozycję lidera sprzedaży po 22 latach. Kto je wyprzedził?](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/161154_940-770x470.jpg)
Po ponad dwóch dekadach jako najlepiej sprzedające się piwo w Ameryce, Bud Light spadło na drugie miejsce. To wszystko przez bojkot po kontrowersyjnej kampanii z udziałem transpłciowego influencera.
Modelo Especial, meksykański lager, wyprzedził Bud Light w USA; fot. shutterstock.com
- Modelo Especial, meksykański lager, wyprzedził Bud Light w sprzedaży detalicznej w dolarach amerykańskich w miesiącu kończącym się 3 czerwca.
- sprzedaż detaliczna Bud Light w USA spadła o 24% w tygodniu kończącym się 3 czerwca, podczas gdy sprzedaż Modelo Especial wzrosła o 12%.
- Krytycy obiecali bojkotować kultową markę po kontrowersyjnej kampanii z udziałem Dylana Mulvaneya, transpłciowego influencera. O sprawie pisaliśmy tutaj.
Modelo Especial lepiej się sprzedaje niż Bud Light
Modelo Especial, meksykański lager, wyprzedził Bud Light w sprzedaży detalicznej w dolarach amerykańskich w miesiącu kończącym się 3 czerwca – wynika z danych Nielsena przeanalizowanych przez Bump Williams Consulting. Modelo kontrolowało 8,4% sprzedaży w sklepach spożywczych, ogólnospożywczych i monopolowych w USA; Bud Light spadł do 7,3%.
Bojkot Bud Light
To kamień milowy w trwającym 2 miesiące spadku sprzedaży, którego Bud Light doświadczył od początku kwietnia, kiedy krytycy obiecali bojkotować markę po kontrowersyjnej kampanii z udziałem Dylana Mulvaneya, transpłciowego influencera. O akcji pisaliśmy wielokrotnie, np. w artykule pt. „Kultowe piwo traci pozycję lidera. Sprzedaż spada z tygodnia na tydzień”. Bud Light spotkała się również z reakcją fanów Mulvaney, którzy uważają, że marka nie zrobiła wystarczająco dużo, aby wesprzeć „ofiarę” tego skandalu.
Kto zostanie piwnym numerem 1 w USA w 2023 r.?
Analitycy uważają, że rozliczeniu rocznym Bud Light może utrzymać pozycję lidera. Wydaje się jednak, że Modelo ma przewagę, ponieważ jego sprzedaż w dolarach rośnie co tydzień o dwucyfrowe wartości procentowe. Majowa premiera nowego jasnego piwa Modelo Oro również zwiększyła rozpoznawalność marki.
Z informacji ekspertów wynika, że sprzedaż detaliczna Bud Light w USA spadła o 24% w tygodniu kończącym się 3 czerwca, podczas gdy sprzedaż Modelo Especial wzrosła o 12%.
Scott Scanlon, wiceprezes firmy konsultingowej Circana, który śledzi rynek alkoholi, powiedział, że meksykańskie produkty importowane, takie jak Modelo i Corona, były od lat największymi jasnymi punktami na amerykańskim rynku piwa, który znajdował się w stagnacji.
AB InBev – piwne marki w portfolio
Grupo Modelo, meksykański browar, jest własnością Anheuser-Busch InBev, tej samej firmy macierzystej co Bud Light. Constellation Brands, firma z Rochester w stanie Nowy Jork, ma licencję na sprzedaż Modelo w USA od 2013 roku w ramach umowy z organami nadzoru antymonopolowego po tym, jak InBev kupił Grupo Modelo.
Constellation powiedział w środę, że prawie podwoił wydatki marketingowe na Modelo w ciągu ostatnich pięciu lat i nadal widzi „pas startowy dla wzrostu” w USA, ale Bud Light spróbuje temu przeciwdziałać.
W zeszłym miesiącu InBev powiedział, że tego lata potroi wydatki marketingowe w USA, koncentrując się na festiwalach sportowych i muzycznych. Bud Light nadal jest znanym sponsorem wydarzeń LGBTQ+ Pride.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl