Biznes

Kultowe piwo straciło pozycję lidera sprzedaży po 22 latach. Kto je wyprzedził?

  • 14 czerwca, 2023
  • 3 min read
Kultowe piwo straciło pozycję lidera sprzedaży po 22 latach. Kto je wyprzedził?



Po ponad dwóch dekadach jako najlepiej sprzedające się piwo w Ameryce, Bud Light spadło na drugie miejsce. To wszystko przez bojkot po kontrowersyjnej kampanii z udziałem transpłciowego influencera.

Modelo Especial, meksykański lager, wyprzedził Bud Light w USA; fot. shutterstock.com

  • Modelo Especial, meksykański lager, wyprzedził Bud Light w sprzedaży detalicznej w dolarach amerykańskich w miesiącu kończącym się 3 czerwca.
  • sprzedaż detaliczna Bud Light w USA spadła o 24% w tygodniu kończącym się 3 czerwca, podczas gdy sprzedaż Modelo Especial wzrosła o 12%.
  • Krytycy obiecali bojkotować kultową markę po kontrowersyjnej kampanii z udziałem Dylana Mulvaneya, transpłciowego influencera. O sprawie pisaliśmy tutaj.

Koniec ze skrzynkami z piwem? Piwowarzy biją na alarm

Modelo Especial lepiej się sprzedaje niż Bud Light

Modelo Especial, meksykański lager, wyprzedził Bud Light w sprzedaży detalicznej w dolarach amerykańskich w miesiącu kończącym się 3 czerwca – wynika z danych Nielsena przeanalizowanych przez Bump Williams Consulting. Modelo kontrolowało 8,4% sprzedaży w sklepach spożywczych, ogólnospożywczych i monopolowych w USA; Bud Light spadł do 7,3%.

Kultowe piwo traci pozycję lidera. Sprzedaż spada z tygodnia na tydzień

Bojkot Bud Light

To kamień milowy w trwającym 2 miesiące spadku sprzedaży, którego Bud Light doświadczył od początku kwietnia, kiedy krytycy obiecali bojkotować markę po kontrowersyjnej kampanii z udziałem Dylana Mulvaneya, transpłciowego influencera. O akcji pisaliśmy wielokrotnie, np. w artykule pt. „Kultowe piwo traci pozycję lidera. Sprzedaż spada z tygodnia na tydzień”. Bud Light spotkała się również z reakcją fanów Mulvaney, którzy uważają, że marka nie zrobiła wystarczająco dużo, aby wesprzeć „ofiarę” tego skandalu.

Heineken skorzysta na skandalu wokół kultowego piwa swojego rywala?

Kto zostanie piwnym numerem 1 w USA w 2023 r.?

Analitycy uważają, że rozliczeniu rocznym Bud Light może utrzymać pozycję lidera. Wydaje się jednak, że Modelo ma przewagę, ponieważ jego sprzedaż w dolarach rośnie co tydzień o dwucyfrowe wartości procentowe. Majowa premiera nowego jasnego piwa Modelo Oro również zwiększyła rozpoznawalność marki.

Z informacji ekspertów wynika, że sprzedaż detaliczna Bud Light w USA spadła o 24% w tygodniu kończącym się 3 czerwca, podczas gdy sprzedaż Modelo Especial wzrosła o 12%.

Browarniczy lider zwiększył zyski. "Konsumenci są gotowi płacić więcej za piwo"

Scott Scanlon, wiceprezes firmy konsultingowej Circana, który śledzi rynek alkoholi, powiedział, że meksykańskie produkty importowane, takie jak Modelo i Corona, były od lat największymi jasnymi punktami na amerykańskim rynku piwa, który znajdował się w stagnacji.

AB InBev – piwne marki w portfolio

Grupo Modelo, meksykański browar, jest własnością Anheuser-Busch InBev, tej samej firmy macierzystej co Bud Light. Constellation Brands, firma z Rochester w stanie Nowy Jork, ma licencję na sprzedaż Modelo w USA od 2013 roku w ramach umowy z organami nadzoru antymonopolowego po tym, jak InBev kupił Grupo Modelo.

Constellation powiedział w środę, że prawie podwoił wydatki marketingowe na Modelo w ciągu ostatnich pięciu lat i nadal widzi „pas startowy dla wzrostu” w USA, ale Bud Light spróbuje temu przeciwdziałać.

W zeszłym miesiącu InBev powiedział, że tego lata potroi wydatki marketingowe w USA, koncentrując się na festiwalach sportowych i muzycznych. Bud Light nadal jest znanym sponsorem wydarzeń LGBTQ+ Pride.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl




Źródło

Warto przeczytać!  Mały ZUS Plus od 1 sierpnia 2023 roku. Jakie są zasady i kto może skorzystać?