Motoryzacja

Kwartalny zysk Subaru dotknięty kryzysem w postaci produkcji i sprzedaży

  • 7 lutego, 2022
  • 3 min read
Kwartalny zysk Subaru dotknięty kryzysem w postaci produkcji i sprzedaży


TOKYO – Zyski Subaru spadły o dwie trzecie w ostatnim kwartale, ponieważ ograniczona produkcja i spadająca sprzedaż wpłynęły na wyniki, zwiększając liczbę zamówień oczekujących na realizację i zmuszając producenta samochodów do obniżenia prognoz zysków bez wyraźnych oznak ulgi w trwającym kryzysie półprzewodników.

Zysk operacyjny Subaru Corp. spadł o 66 procent do 22,7 miliarda jenów (197,2 miliona dolarów) w trzecim kwartale fiskalnym zakończonym 31 grudnia, podał producent w poniedziałkowym oświadczeniu.

Subaru powiedział, że został dotknięty rosnącymi kosztami surowców, a także spadkiem wolumenu z powodu trwającego globalnego niedoboru mikroczipów. Światowa produkcja Subaru spadła o 20 procent do 207 000 sztuk w okresie od października do grudnia, co oznacza 11-procentowy spadek produkcji w pierwszych trzech kwartałach.

Światowa sprzedaż spadła o 35 procent do 173 000 w ostatnim okresie trzech miesięcy.

Subaru ponownie obniżyło swoje prognozy sprzedaży, po raz trzeci w tym roku. Obecnie spodziewa się sprzedać 740 000 pojazdów w całym roku podatkowym kończącym się 31 marca 2022 r. Stanowi to 14-procentowy spadek w porównaniu z poprzednim rokiem i znacznie odbiega od poprzedniego celu producenta samochodów, który wynosił 830 000 sztuk, co oznacza spadek ze zrewidowanych 960 000 sztuk. Pierwotnie prognozowano globalny wolumen 1,0 miliona pojazdów.

Warto przeczytać!  Nowy dyrektor generalny Toyoty musi przejść na czystą energię

Subaru jest szczególnie podatne na zwarcie półprzewodnikowe ze względu na jego mały rozmiar i szerokie zastosowanie ujednoliconych komponentów, mówią dyrektorzy. Dyrektor finansowy Katsuyuki Mizuma powiedział, że nadal nie jest jasne, kiedy łańcuchy dostaw i poziomy produkcji powrócą do normy dla Subaru.

Wąskie gardło w produkcji powoduje wzrost liczby zaległych zamówień, ponieważ Subaru nie dostarcza produktu.

Zaległe zamówienia w USA wzrosły do ​​42 000 pojazdów w kwartale październik-grudzień, z 30 000 w okresie lipiec-wrzesień i 17 000 w okresie kwiecień-czerwiec. Na początku 2021 roku wynosiły zaledwie 5000.

Mizuma powiedział, że liczba zaległych zamówień prawdopodobnie będzie rosła i że Subaru współpracuje z dealerami, aby klienci nie byli sfrustrowani i anulowali swoje zamówienia. Subaru musiało zawiesić działalność w swojej fabryce w Japonii na sześć dni pod koniec stycznia, co dodatkowo ograniczyło dostawy.

Po raz drugi Subaru obniżyło również prognozę zysku operacyjnego na bieżący rok podatkowy kończący się 31 marca 2022 r. Obecnie oczekuje, że zysk operacyjny spadnie do 100,0 mld jenów (868,9 mln USD).

To mniej niż poprzedni cel 150,0 miliardów jenów (1,30 miliarda dolarów) i pierwotny cel 200,0 miliardów jenów (1,73 miliarda dolarów). Skorygowana prognoza spadła z 102,5 miliarda jenów (890,6 miliona dolarów) zarezerwowanych rok wcześniej. Subaru obniżyło również swoje prognozy dotyczące całorocznego dochodu netto i przychodów.

Warto przeczytać!  5 znaczących transakcji fuzji i przejęć w sektorze motoryzacyjnym w pierwszych miesiącach 2023 r

Subaru obwiniło spadającą sprzedaż i rosnące koszty surowców za obniżone prognozy.

W okresie od października do grudnia niszowy gracz z napędem na wszystkie koła powiedział, że dochód netto spadł o 64 procent do 18,1 miliarda jenów (157,1 miliona dolarów). Przychody spadły o 22 procent do 665,9 miliardów jenów (5,78 miliardów dolarów) w ciągu trzech miesięcy. Sprzedaż w USA, która obejmuje wolumen hurtowy, doprowadziła do globalnego spadku wolumenu, który spadł o 39 procent do 119 000 sztuk w kwartale.

Sprzedaż w Europie, z wyłączeniem Rosji, wzrosła o 1000 sztuk do 4000 pojazdów.

Naoto Okamura przyczynił się do powstania tego raportu


Źródło