Rozrywka

Kwestionowana historia filmu Cheetos Underdog „Flamin’ Hot”

  • 16 czerwca, 2023
  • 7 min read
Kwestionowana historia filmu Cheetos Underdog „Flamin’ Hot”


W nowym oryginalnym filmie Hulu Flamin’ Hot, woźny Frito-Lay, Richard Montañez (Jesse Garcia), staje się mało prawdopodobnym przedsiębiorcą, wymyślając nowy pikantny smak Cheetos o nazwie Flamin’ Hot. Mówi się, że film, który jest teraz przesyłany strumieniowo na Hulu, a także na Disney +, jest oparty na prawdziwej historii Montañeza, który przezwyciężył brak doświadczenia w marketingu i sceptycyzm firmy, aby awansować w korporacyjnych szeregach.

Ale coś ciekawego wydarzyło się między filmem wyreżyserowanym przez Evę Longorię, który powstał w 2019 roku, a jego niedawnym wydaniem: Frito-Lay zaczął kwestionować konto Montañeza. Teraz, gdy kurz (Cheetos) opadł, co tak naprawdę się stało?

Zgodnie z 2021 r Los Angeles Times Według raportu, Montañez często opowiadał, że był zatrudniony jako konserwator w zakładzie Frito-Lay w Rancho Cucamonga w Kalifornii pod koniec lat 80., kiedy zainspirował go do dodania smaku ostrej papryczki chili do firmowej przekąski Cheetos .

„Widziałem ludzi kupujących papryczki chili” – powiedział Montañez NPR w 2021 roku. „Widziałem ludzi kupujących przyprawy. I spojrzałem na nasze Lay’sy, Rufflesy, Fritosy… Pomyślałem, że nie mamy nic dla ludzi lubiących przyprawy.

Według jego relacji Montañez dostał z fabryki zwykłe, niesmakowe Cheetos. Wraz z żoną Judy przygotowali pikantną przyprawę. Wysłał próbki do kierownictwa Frito-Lay, ale nie otrzymał odpowiedzi.

Powiedział, że pomysł został ostatecznie zaakceptowany po prezentacji dla ponad 100 pracowników firmy, a także Rogera Enrico, ówczesnego dyrektora generalnego Frito-Lay. Marka Flamin’ Hot Cheetos odniosła sukces, stając się przekąską zeitgeist. Pod koniec 2000 roku Montañez zaczął dyskutować o tym, jak się rozwinął the pomysł na gorące Cheetosy, rezerwację wystąpień i napisanie dwóch książek, które podzielają jego historię, 2013 Chłopiec, burrito i ciastko: od woźnego do dyrektora i 2021 r Flamin 'Hot: Niesamowita prawdziwa historia awansu jednego człowieka od woźnego do najwyższego dyrektora.

Ale Los Angeles Times fabuła zaprzeczył jego twierdzeniom, powołując się na wywiady z pracownikami Frito-Lay i zapisy firmowe, które wskazują, że pikantne Cheetos były dziełem pracowników (z których żaden nie był Montañezem) począwszy od 1989 roku w Plano w Teksasie. Pomysł pojawił się po tym, jak firma Frito-Lay zwróciła uwagę na popularność gorących lub pikantnych przekąsek w północnych Stanach Zjednoczonych, zwłaszcza w mini-martach w Detroit i Chicago. Jeden ze sprzedawców Frito-Lay, Fred Lindsay, namawiał firmę, aby spróbowała opracować produkt, który sprosta temu zapotrzebowaniu.

Warto przeczytać!  „Czarna Pantera 2”, „Ant-Man 3” zabezpiecza daty premiery w Chinach, ponieważ Pekin znosi de facto zakaz Marvela – The Hollywood Reporter

Była to pracownica Frito-Lay, Lynne Greenfeld Los Angeles Times, który rozwinął ten pomysł i nadał mu nazwę Flamin’ Hot. Produkt został przetestowany w 1990 roku wraz z podobnymi smakami dla chipsów ziemniaczanych Fritos i Lay’s. Przekąski były dostępne w całym kraju do 1992 roku. Harmonogram jest istotny, ponieważ Roger Enrico — któremu Montañez powiedział, że przedstawił produkt — został dyrektorem generalnym Frito-Lay dopiero na początku 1991 roku, rok po wprowadzeniu przekąsek na rynek testowy. Sekretarka Enrico, Patti Rueff, przypomniała sobie, jak Montañez dzwonił do Enrico, ale byłoby to po tym, jak Hot Cheetos Flamin były już testowane.

W 2018 roku Greenfeld skontaktował się z Frito-Lay, aby wyrazić zaniepokojenie, że Montañez został uznany za wynalazcę, co skłoniło firmę do przeprowadzenia wewnętrznego dochodzenia, w którym nie znaleziono dowodów
Montañez był częścią projektu Flamin 'Hot Cheetos kierowanego przez Greenfelda.

W oświadczeniu do CzasyFrito-Lay powiedział: „Cenimy wkład Richarda w naszą firmę, zwłaszcza jego wiedzę na temat latynoskich konsumentów, ale nie przypisujemy mu stworzenia Flamin’ Hot Cheetos ani żadnych produktów Flamin’ Hot”.

Warto przeczytać!  Ogłoszono zwycięzcę „Big Brother 25”.

Greenfeld twierdził również, że Montañez „nie odegrał żadnej roli” w rozwoju produktu. Dyrektorów ds Czasy z którym rozmawiałem, tylko jeden – Al Carey – poparł oświadczenia Montañeza, twierdząc, że każdy wcześniejszy produkt został „przeformułowany”, aby odzwierciedlał pomysły Montañeza. Ale Frito-Lay również sprzeciwił się temu, mówiąc, że pikantna receptura została dostarczona przez markę przypraw i przypraw McCormick w grudniu 1989 roku i pozostaje w dużej mierze tym, co jest dziś używane w przekąskach.

Montañez, który wspiął się po szczeblach kariery, by zostać dyrektorem Frito-Lay, na początku lat 90. pracował dla firmy nad linią przekąsek nazwanych Sabrositas, które były skierowane na rynek latynoski w Los Angeles. Greenfeld powiedziała również NPR w 2021 roku, że przypomniała sobie, jak Montañez przedstawiał różne pomysły na produkty.

Zanim Montañez przeszedł na emeryturę w 2019 roku, pracował jako wiceprezes ds. sprzedaży wielokulturowej i promocji społecznościowych w PepsiCo., firmie macierzystej Frito-Lay. Powiedział, że w 2021 r Różnorodność że „W tamtej epoce Frito-Lay miał pięć dywizji. Nie wiem, co robiły inne części kraju, inne dywizje — nie wiem, co robiły. Nawet nie będę próbował spierać się z tą panią, bo nie wiem. Wszystko, co mogę ci powiedzieć, to to, co zrobiłem. Wszystko, co mam, to moja historia, to, co zrobiłem w mojej kuchni”. Dodał, że czuł się „wypchnięty” z procesu marketingu testowego, a jego ówczesne stanowisko na niższym szczeblu oznaczało, że Frito-Lay raczej nie będzie śledził jego działań w firmie.

W tym samym roku Frito-Lay powiedział NPR, że firma nie zajmuje oficjalnego stanowiska co do tego, kto stworzył Flamin 'Hot Cheetos. W innym oświadczeniu z 2021 r., które nastąpiło po Czasy kawałek, wydawało się, że flirtowali z pomysłem, że pikantny produkt Cheetos mógł być przypadkiem równoległego rozwoju: jeden produkt zespołu z Teksasu i jeden promowany przez
Montanez.

Warto przeczytać!  Ofiary AI Deepfake to koszmar na jawie – Rolling Stone

„Różne strumienie pracy zajmujące się tym samym produktem bez interakcji zdarzały się sporadycznie w przeszłości, kiedy działy działały niezależnie i nie były najlepsze w komunikacji” – czytamy w oświadczeniu. „Jednak to, że nie możemy nakreślić wyraźnego związku między nimi, nie oznacza, że ​​nie doceniamy całego ich wkładu i pomysłowości, w tym Richarda”.

Na zdjęciu wyskakująca restauracja Cheetos

Flamin 'Hot Cheetos stał się fenomenem popkultury. /Rachel Murray/GettyImages

Sprzeczności między kontem Frito-Lay a kontem Montañeza zostały przesłane przez Frito-Lay do Franklin Entertainment, Flamin’ Hotkoproducentów w 2019 roku, choć nie jest jasne, jaki wpływ (jeśli w ogóle) miało to na scenariusz. Film miał swoją premierę w marcu na Festiwalu Filmowym SXSW i mówi się, że koncentruje się na Montañez i jego rodzinie, z naciskiem na jego drogę od woźnego do dyrektora korporacji.

„Ta historia nigdy na nas nie wpłynęła” — powiedział Longoria o kontrowersjach. „Czuję się jak Los Angeles Times miałby lepsze środki przeznaczone na ważniejsze rzeczy. Nigdy nie chcieliśmy opowiedzieć historii Cheeto. Opowiadamy historię Richarda Montañeza i mówimy jego prawdę”.

Brak obszernej dokumentacji Frito-Lay może na zawsze skomplikować historię Flamin 'Hot Cheetos i jego inkrustowanego pomarańczą autorstwa. Ale, jak zauważa Longoria, nie to jest prawdziwym zamiarem filmu. W swojej recenzji krytyk Deadline, Pete Hammond, zauważył to Flamin’ Hot „jest o człowieku, który zna swoją społeczność, wierzy w siebie wbrew wszelkim przeciwnościom i jest geniuszem, jeśli chodzi o wiedzę, jak sprzedawać ludziom, którzy mają to samo DNA – nawiasem mówiąc, ogromny rynek, który w” Lata 80. i 90.… nie były w żaden znaczący sposób adresowane przez korporacyjną Amerykę.


Źródło