Łączny sukces sequela Pixara o wartości 2,2 miliarda dolarów wyjaśnia, dlaczego dwie franczyzy mogły uzyskać nowe filmy
Streszczenie
- Wysoko dochodowe sequele stanowią podstawę sukcesu Pixara i planów na przyszłość dotyczących większej liczby treści franczyzowych, które przypadną do gustu nostalgicznym widzom.
- Problemy teatralne trwające od 2020 roku skłoniły Pixar do zmiany strategii, kładąc nacisk na nowe formaty historii w Disney+ w przypadku kultowych serii.
- Oryginalne treści, takie jak Elio, stają przed wyzwaniem dorównania wcześniejszym sukcesom Pixara, szczególnie w gatunku science-fiction, który ostatnio nie radził sobie zbyt dobrze.
Wielomiliardowy sukces dwojga Pixara franczyzy mogą uczynić je kandydatami do dodatkowych sequeli i restartów. Pixar Studios, znane z emocjonalnie rezonujących filmów familijnych, specjalizuje się w tworzeniu oryginalnych treści. Jednak wiele sequeli Pixara również osiągnęło takie samo lub większe uznanie i sukces finansowy. Ostatnio, szef firmy ujawnił plan wydawania nowej zawartości Pixara, mając na celu odmłodzenie swojej poprzednio znakomitej reputacji, która ucierpiała w wyniku pandemii i rozwoju platform do przesyłania strumieniowego na żądanie. Strategia ta pokazuje zaangażowanie Pixara w dostosowywanie się do rozwijającej się branży, przy jednoczesnym podtrzymywaniu swojej wciągającej i dochodowej tradycji opowiadania historii.
Filmy Pixara są notorycznie bardzo dochodowe, m.in kilka sequeli, które zarobiły ponad miliard dolarów. Aby wykorzystać sukces swoich filmów, częścią nowej strategii Pixara jest kontynuacja wznowienia udanych serii. Jeśli zostaną dobrze zrobione, sequele mogą być bardzo skuteczne, szczególnie wśród fanów oryginalnej treści. Mogą jednak również stanowić ryzyko, ponieważ grożą zniszczeniem integralności materiału źródłowego. Pixar nie jest wyjątkiem. Jednak po udokumentowanym sukcesie dwóch sequeli wartym 2,2 miliarda dolarów studio może zechcieć zaryzykować i stworzyć dodatkową zawartość w ramach dwóch serii.
Powiązany
Sequele i restarty Pixara w drodze, podobno ujawniono 2 prawdopodobne franczyzy
W nowym raporcie prezes Pixar, Jim Morris, stwierdza, że dwie marki Pixar są idealnymi kandydatami na nowe tytuły, zarówno kontynuacje, jak i restarty.
„Gdzie jest Dory i Iniemamocni 2” zarobili łącznie około 2,2 miliarda dolarów? W kasie
Pixar często odnosi sukcesy w swoich sequelach
W wywiadzie dla Bloomberga prezes Pixara Jim Morris wspomniał, że znaczna część zawartości studia jest rozważana przy ponownym uruchomieniu, szczególnie wspominając Gdzie jest Nemo I Iniemamocni jako mocni kandydaci. Obie franczyzy stosunkowo niedawno przeszły proces kontynuacji Znalezienie Dory w 2016 roku i Iniemamocni 2 w 2018 r. Znalezienie Dory zarobił prawie 1,03 miliarda dolarów, podczas gdy Iniemamocni 2 stał się najbardziej dochodowym filmem Pixara w historii, zarabiając na całym świecie 1,2 miliarda dolarów. Każdy z tych filmów zarobił więcej niż sześć poprzednich filmów Pixara razem wziętych światowych przychodów ze sprzedaży biletów.
Filmy Pixara oceniane według box office’u | ||
---|---|---|
Rok | Film | Światowe przychody ze sprzedaży biletów |
2018 | Iniemamocni 2* | 1 242 805 359 dolarów |
2019 | Zabawkowa historia 4* | 1 072 817 964 dolarów |
2010 | Historia zabawek 3* | 1 068 879 522 dolarów |
2016 | Znalezienie Dory* | 1 025 006 125 dolarów |
2003 | Gdzie jest Nemo | 936 094 852 dolarów |
2015 | Na lewą stronę | 850 566 343 dolarów |
2017 | Kokosowiec | 796 401 721 dolarów |
2013 | Uniwersytet Potworny* | 743 455 810 dolarów |
2009 | W górę | 731 463 377 dolarów |
2004 | Iniemamocni | 631 441 092 dolarów |
2007 | Ratatuj | 626 549 695 dolarów |
2001 | Potwory i spółka. | 560 483 719 dolarów |
2011 | Samochody 2* | 560 155 383 dolarów |
2012 | Odważny | 554 606 532 dolarów |
2008 | WALL-E | 532 508 025 dolarów |
1999 | Zabawkowa historia 2* | 511 358 276 dolarów |
2021 | Luca | 51 112 314 dolarów |
2023 | Pierwiastkowy | 484 855 749 dolarów |
2006 | Samochody | 461 630 558 dolarów |
2017 | Samochody 3* | 383 541 369 dolarów |
1995 | Historia zabawek | 365 270 951 dolarów |
1998 | Życie robaka | 363 095 319 dolarów |
2015 | Dobry dinozaur | 333 771 037 dolarów |
2022 | Rok świetlny* | 218 768 299 dolarów |
2020 | Naprzód | 133 357 601 dolarów |
2020 | Dusza | 120 070 522 dolarów |
2022 | Zamienia się na czerwony | 12 271 142 dolarów |
* oznacza kontynuację
Przychody pochodzą z raportu The Numbers „Historia kasowa filmów Disney-Pixar”
Wiele z najbardziej dochodowych filmów Pixara to kontynuacje, co pokazuje, jak bardzo firma czerpie zyski z treści opartych na nostalgii. W tym Od środka 210 z 28 wydanych filmów Pixara to kontynuacje. Zabawkowa historia 5 jest obecnie w fazie produkcji, stanowiąc przedłużenie i tak już najdłuższej jak dotąd serii Pixar. Ta seria technicznie obejmuje prequel spinoffu Rok świetlny, co wielu uważa za porażkę pomimo popularności materiału źródłowego. W wywiadzie Morris powiedział, że ma nadzieję przypomnieć widzom: „co kiedyś kochali w Pixarze” jasne planowanie nowych treści, aby zaspokoić potrzeby starszych widzów, którzy dorastali z oryginalnymi filmami.
Od 2020 roku Pixar ma problemy ze sprzedażą biletów
Przejście na streaming wpłynęło na frekwencję kinową Pixara
Pixar z trudem odzyskał pozycję kinową po zamknięciu kin w 2020 r. z powodu pandemii. Zamknięcie przerwało pokazy Naprzód, kolejna próba oryginalnej treści, która została wydana tydzień wcześniej. W czasie pandemii Pixar miał premierę trzech nowych filmów: Dusza, Luca, I Zmienia się na czerwony. Wszystkie te filmy powstały na podstawie nowego materiału i były dostępne wyłącznie w serwisie streamingowym Disney+. Czy to ze względu na nowatorską zawartość, czy na limitowane wydanie, wszystkie trzy miały problemy w weekendy otwarcia. Próbując zaradzić problemowi z wydaniem, Dusza, Luca, I Zamienia się na czerwony wszystkie doczekały się premier kinowych na początku 2024 roku.
Powiązany
Wyjaśnienie 9 największych bomb kasowych Pixara
Pixar jest znany z hitów kasowych i docenionych przez krytyków filmów, ale nie wszystkie jego wspaniałe filmy animowane odniosły taki sukces komercyjny.
W wywiadzie dla Bloomberga Morris powiedział, że nową strategią Pixara jest wypuszczanie filmów w Disney+ dopiero po ich kinowej premierze. Zamiast, zbadał możliwość wykorzystania platformy do przesyłania strumieniowego w przypadku wydań seriali, nowy formularz treści dla firmy. Dzięki naciskowi na ponowne uruchomienie istniejącej zawartości możliwe jest, że kultowe franczyzy polubią Iniemamocni I Gdzie jest Nemo mogłyby zadebiutować jako epizodyczne narracje na Disney+. Ta strategiczna zmiana odzwierciedla ewoluujące podejście Pixara do dystrybucji cyfrowej, co zaszkodziło jego reputacji podczas pandemii. Pozwala także na nowy, ekscytujący format opowiadania historii o postaciach i światach, którym widzowie już zaufali.
Pixar nie może sobie pozwolić na poleganie wyłącznie na istniejących franczyzach
Nawet sequele sprawdzonych franczyz mogą zakończyć się niepowodzeniem
Pomimo sukcesu w zakresie treści opartych na nostalgii, Pixar nie może wiecznie polegać na istniejących franczyzach. Jest to jasne w przypadku Rok świetlnypiąty film z serii Toy Story i pierwszy film studia, który trafi do kin po pandemii. Rok świetlny nie powiodło się dla Pixara, ponieważ było sprzeczne z istniejącą historią i brakowało mu istotnej dynamiki postaci. W niektórych przypadkach tworzenie dodatkowej treści, czy to kontynuacji, czy prequelu, zdradza szczegóły, które sprawiły, że oryginalny film wywarł wrażenie. Zarobki filmu odzwierciedlały tę tezę, ledwo przekraczając budżet wynoszący 200 milionów dolarów.
Pomiędzy dwiema nadchodzącymi sequelami znajduje się nadchodzący film studia Pixar, pt. Elioktóry ukaże się w 2025 roku. Elio będzie ostatnią próbą studia, aby udowodnić, że nadal potrafi tworzyć zabawną, oryginalną zawartość i nadrobić swoje ostatnie wpadki. Niestety, ostatnie wysiłki Pixara w zakresie oryginalnej treści nie osiągnęły takiego samego sukcesu jak wcześniejsze dzieła, co stanowi wyzwanie dla filmu. Elio oznacza także dla Pixara ważną próbę stworzenia udanego filmu science-fiction, co, biorąc pod uwagę Rok świetlnynie zdarzyło się od czasu ich wyprodukowania WALL-E w 2008 roku. W zależności od sukcesu Od środka 2 w czerwcu Pixar może mieć wiele do udowodnienia Elio.
Elio
Premiera zaplanowana jest na 13 czerwca 2025 roku.
Oprócz trzech filmów Od środka 2, ElioI Zabawkowa historia 5nie ma żadnych potwierdzonych informacji na temat nadchodzących filmów i programów telewizyjnych Pixara. Jednak z Na lewą stronę 2′po czerwcowej premierze Morris i zespół Pixara już realizują swój plan, aby zapewnić, że ich filmy trafią do kin przed transmisją strumieniową. twierdzi Morris Celem Pixara jest wydawanie trzech filmów co dwa lataprzy czym każdy inny projekt to „samodzielne koncepcje lub potencjalne zalążki nowych franczyz” a reszta to kontynuacje. Wydaje się, że plan ten został już wdrożony dzięki dwóm sequelom i oryginalnemu filmowi na liście nadchodzących filmów Pixara kino.