Rozrywka

„Last Night” Wallena nr 1 na liście Hot 100, „Karma” Swifta nr 2 – Billboard

  • 5 czerwca, 2023
  • 8 min read
„Last Night” Wallena nr 1 na liście Hot 100, „Karma” Swifta nr 2 – Billboard


„Last Night” Morgana Wallena prowadzi przez dziewiąty tydzień na liście przebojów Billboard Hot 100.

Ponadto „Karma” Taylor Swift przeskakuje z 27. na 2. miejsce na liście Hot 100. Po tym, jak pierwotnie spędziła tydzień w pierwszej dziesiątce, na 9. miejscu, po swoim debiucie w listopadzie ubiegłego roku (równocześnie z początkiem listy album Północe), piosenka osiąga nowe szczyty po wydaniu 26 maja jej remiksu z Ice Spice i szerokiej premierze jej oficjalnego wideo 27 maja.

Swift osiąga swój kamień milowy, 25. miejsce w pierwszej piątce przeboju Hot 100. Ice Spice, która obecnie znajduje się w „Karma” na liście przebojów (ponieważ remiks odpowiada za ponad połowę konsumpcji utworu w tygodniu śledzenia od 26 maja do 1 czerwca), dodaje swój trzeci utwór do pierwszej dziesiątki i pierwszej piątki – i zdobywa najwyższą karierę ranga.

Jak informowaliśmy wcześniej, Północe wraca na pierwsze miejsce na liście albumów Billboard 200.

Hot 100 łączy transmisje strumieniowe wszystkich gatunków w USA (oficjalne audio i oficjalne wideo), audycje radiowe i dane dotyczące sprzedaży. Wszystkie listy przebojów (datowane na 10 czerwca 2023 r.) zostaną zaktualizowane na Billboard.com jutro (6 czerwca). Wszystkie aktualności z list przebojów można śledzić na @billboard i @billboardcharts zarówno na Twitterze, jak i na Instagramie.

„Last Night” Wallena, wydany przez Big Loud/Mercury/Republic Records, przyciągnął 66,3 miliona wyświetleń w audycjach radiowych (wzrost o 1%) i 32,8 miliona streamów (zasadniczo nawet tydzień do tygodnia) i sprzedano 8000 pobrań (spadek o 4%) według Luminate w tygodniu śledzenia od 26 maja do 1 czerwca.

Piosenka, która początkowo prowadziła listę Hot 100 w marcu, stając się pierwszym liderem Wallena na liście, zajmuje 11. tydzień na pierwszym miejscu listy przebojów Streaming Songs; wznosi się 5-4, zdobywając nowy rekord w Radio Songs; i spada o 5-6 w sprzedaży cyfrowych utworów, po tygodniu na szczycie.

„Last Night” króluje na liście Country Airplay już piąty tydzień, stając się pierwszą piosenką, która jednocześnie znalazła się na szczycie Hot 100 i Country Airplay, a także pierwszą dziesiątką Wallena na liście Pop Airplay. Prowadzi przez 17 tydzień na liście Hot Country Songs, która wykorzystuje tę samą metodologię co Hot 100.

„Karma” Swifta osiąga 27-2 miejsce na liście Hot 100. Po pierwszym tygodniu w pierwszej dziesiątce, na 9. miejscu, w swoim debiucie w listopadzie zeszłego roku (równocześnie z debiutem pierwszego miejsca na liście Billboard 200 macierzystego albumu Północe), utwór trafia na listę przebojów Hot 100 po wydaniu 26 maja remiksu z Ice Spice i szerokiej premierze oficjalnego teledysku 27 maja (codziennie o północy). Uczestnicy koncertu Swift 26 maja — w ramach jej trasy koncertowej The Eras Tour na stadionie MetLife w East Rutherford w stanie New Jersey — obejrzeli klip jeszcze wcześniej, podczas gdy Ice Spice dołączyła do Swift na scenie, by zadebiutować remiks na żywo.

Warto przeczytać!  Jennifer Coolidge przyciąga uwagę w czystej czarnej sukience, po czym kontynuuje swój powrót ze zwycięstwem aktorki drugoplanowej w drugim sezonie White Lotus

Piosenka przyciągnęła 38,4 miliona widzów (wzrost o 15%) i 22,5 miliona odtworzeń (wzrost o 175%) i sprzedała się w liczbie 17 000 (wzrost o 744%) w dniach 26 maja – 1 czerwca, zdobywając najwyższe wyróżnienia w zakresie przesyłania strumieniowego i zysku sprzedaży na liście Hot 100. Graniczy 50-4 w przypadku utworów przesyłanych strumieniowo; wraca do Digital Song Sales na 2. miejsce; i skacze 18-12 w Radio Songs, osiągając nowe szczyty w każdej ankiecie.

Swift zajmuje 25. miejsce w pierwszej piątce listy Hot 100, zdobywając jedynie piąte miejsce pod względem liczby takich hitów od początku listy przebojów w sierpniu 1958 roku.

Najwięcej hitów z pierwszej piątki listy Hot 100:

  • 35, Drake
  • 29, Beatlesi
  • 28, Madonna
  • 27 Mariah Carey
  • 25, Taylor Swift
  • 24, Janet Jackson
  • 24, Rihanna
  • 21, Elvis Presley (którego kariera rozpoczęła się przed powstaniem listy przebojów)
  • 20, Justina Biebera
  • 20, Michaela Jacksona
  • 20, Steviego Wondera

W międzyczasie Swift może pochwalić się szóstymi dwoma największymi hitami Hot 100: 17, z których dziewięć zajęło pierwsze miejsce, a osiem osiągnęło drugie miejsce. Podąża za The Beatles (23; 20 nr 1, trzy hity nr 2); Mariah Carey (23; 19 nr 1, cztery trafienia nr 2); Drake (20; 11 trafień nr 1, dziewięć trafień nr 2); Rihanna (18; 14 nr 1, cztery hity nr 2); i Madonna (18; 12 nr 1, sześć hitów nr 2).

Plus, Północe wygenerował trzy dwa najlepsze utwory na liście Hot 100: „Anti-Hero” stał się najdłużej przewodzącym numerem 1 Swifta przez osiem tygodni w okresie od listopada do stycznia, a „Lavender Haze” zadebiutował na drugim miejscu w listopadzie, jako 10 utworów z albumu znalazł się w pierwszej dziesiątce w początkowej ramce zestawu, a Swift przeszedł do historii jako pierwszy artysta, który uplasował się na każdym miejscu w pierwszej dziesiątce w ciągu jednego tygodnia.

Warto przeczytać!  Twórca „The Mandalorian”, Jon Favreau, mówi, że crossover „Boba Fett” uwolnił go, aby przejść do historii

Album jest drugim po albumie Swifta, który wyprodukował trio dwóch największych hitów z listy Hot 100 1989 przyniósł trzy pierwsze miejsca w latach 2014-15: „Shake It Off”, „Blank Space” i „Bad Blood” (z udziałem Kendricka Lamara).

Północe to pierwszy album jakiegokolwiek zespołu z trzema hitami z dwóch pierwszych miejsc na liście Hot 100 od czasu The Weeknd’s Po godzinach wydzielił trzy numery 1 w latach 2019-21: „Heartless”, „Blinding Lights” i „Save Your Tears”, ostatni zremiksowany z Arianą Grande – która przed wydaniem tego LP opublikowała trzy dwa najlepsze hity, w tym dwa nr. 1s, od Dziękuję Dalej w latach 2018-19. Wcześniej, w 2018 roku, Drake zebrał cztery, w tym trzy numery 1, ze swojego albumu Skorpion.

Ice Spice jest teraz wymieniany w „Karma” na liście Hot 100, ponieważ remiks odpowiada za ponad połowę wykorzystania utworu w tygodniu śledzenia. Po „Boy’s a Liar, cz. 2” z PinkPantheress (nr 3, marzec) i „Princess Diana” z Nicki Minaj (nr 4, kwiecień).

„Flowers” ​​Miley Cyrus spada na 2-3 miejsce na liście Hot 100, po ośmiu tygodniach na pierwszym miejscu, począwszy od debiutu w styczniu. Publikuje 16. tydzień na szczycie Radio Songs (86,8 miliona słuchaczy, spadek o 3%).

Warto zauważyć, że „Flowers” ​​zajmuje trzecie najdłuższe panowanie od czasu powstania Radio Songs w grudniu 1990 r. – i wyprzedza „Easy On Me” Adele pod względem najdłuższego panowania wśród singli Columbia Records.

Większość tygodni na pierwszym miejscu w piosence radiowej:

  • 26, „Oślepiające światła”, The Weeknd, 2020
  • 18, „Iris”, Goo Goo Dolls, 1998
  • 16, „Kwiaty”, Miley Cyrus, 2023
  • 16, „Dziewczyny takie jak ty”, Maroon 5 feat. Cardi B, 2018
  • 16, „Należymy do siebie”, Mariah Carey, 2005
  • 16, „Nie mów”, Bez wątpienia, 1996-97
  • 15, „Nie przejmuj się”, Adele, 2021-22

„All My Life” Lil Durka z udziałem J. Cole’a zbiera 7-4 na liście Hot 100, dwa tygodnie po premierze na 2. miejscu. Powraca również na pierwsze miejsce w Hot R&B/Hip-Hop Songs i Hot Rap Utwory, które prowadzą każdą listę multimetryczną przez drugi tydzień jako album macierzysty Prawie wyleczony debiutuje na 3. miejscu listy Billboard 200.

Warto przeczytać!  Recenzja Prehistoric Planet 2: pełna pierzastych i dzikich nowych twarzy

„Calm Down” Remy i Seleny Gomez wraca na 5. miejsce na liście Hot 100, z czwartego miejsca. Jest na szczycie listy Billboard US Afrobeats Songs przez 40 tydzień, przedłużając najdłuższe panowanie od czasu rozpoczęcia rankingu ponad rok temu (we współpracy z festiwalem muzycznym i globalną marką Afro Nation).

(’00s i aahs: mimo że Swift, Cyrus i Gomez po raz pierwszy trafili na listę Hot 100 w drugiej połowie 2000 roku – Cyrus w sierpniu 2006 [via her former Hannah Montana alter ego]; Swift tego września; i Gomez w styczniu 2009 – trójka artystów po raz pierwszy w tym tygodniu pojawia się razem w pierwszej piątce.)

„Kill Bill” SZA spada 3-6 na liście Hot 100, po tym jak stał się jej pierwszym numerem 1, przez tydzień w kwietniu. Rządzi wielometryczną listą Hot R&B Songs przez 24 tydzień.

Utwór „Ella Baila Sola” Eslabona Armado i Peso Plumy zajmuje 6-7 miejsce na liście Hot 100, zajmując 4. miejsce – najlepszy wynik w historii regionalnej meksykańskiej piosenki. Dodaje dziewiąty tydzień na pierwszym miejscu na wielometrycznej liście przebojów Hot Latin Songs.

Wykonany przez Luke’a Combsa cover „Fast Car” Tracy Chapman osiąga nowe 8. miejsce na liście Hot 100, z 10. miejsca, zdobywając najwyższą nagrodę Airplay Gainer na liście drugi tydzień z rzędu (26,3 miliona, wzrost o 33%). (Oryginalna wersja Chapmana trafiła na 6. miejsce w 1988 r.)

Dopełniając pierwszą dziesiątkę listy Hot 100, „Favorite Song” Toosii spada na 9. miejsce z 5. miejsca, a „Creepin’ ” Metro Boomin, The Weeknd i 21 Savage cofa się na 9.-10. miejsce po zajęciu 3. miejsca.

Ponownie, jeśli chodzi o wszystkie aktualności z list przebojów, możesz śledzić @billboard i @billboardcharts zarówno na Twitterze, jak i Instagramie, a wszystkie listy przebojów (datowane na 10 czerwca), w tym Hot 100 w całości, zostaną odświeżone na Billboard.com jutro (6 czerwca).

Luminate, niezależny dostawca danych do billboardy wykresów, dokonuje dokładnego przeglądu wszystkich przesłanych danych wykorzystanych do zestawiania tygodniowych rankingów wykresów. Luminate przegląda i uwierzytelnia dane. W partnerstwie z billboardydane uznane za podejrzane lub nieweryfikowalne są usuwane przy użyciu ustalonych kryteriów przed wykonaniem i opublikowaniem ostatecznych obliczeń wykresów.


Źródło