Technologia

Leidos współpracuje z NASCAR nad łazikiem księżycowym Artemis

  • 19 kwietnia, 2023
  • 3 min read
Leidos współpracuje z NASCAR nad łazikiem księżycowym Artemis


COLORADO SPRINGS — Leidos współpracuje z firmą wyścigową NASCAR w celu opracowania łazika księżycowego, który zaoferuje na nadchodzące zawody NASA.

Leidos zaprezentował 18 kwietnia swój projekt Lunar Terrain Vehicle (LTV), który może pomieścić dwóch astronautów na wycieczki po powierzchni Księżyca, począwszy od misji Artemis 5 pod koniec lat 20. XX wieku. Łazik może być również używany autonomicznie, gdy nie jest potrzebny astronautom.

„Mamy zamiar wziąć udział w wyścigu na nowiu, ale weźmiemy udział w wyścigu na księżyc z partnerem, który jest naprawdę dobry w szybkiej jeździe, NASCAR” – powiedział Steve Cook, prezes Leidos Dynetics Group, podczas imprezy w wystawa Leidos na 38cz Sympozjum kosmiczne, na którym firma ujawniła pełnowymiarowy prototyp łazika.

Dyrektorzy Leidos powiedzieli, że zdecydowali się na współpracę z NASCAR przy projektowaniu LTV ze względów technicznych i biznesowych. „Ich duże doświadczenie i umiejętności w opracowywaniu pojazdów o wysokich osiągach w trudnych warunkach są czymś, co oczywiście może nam bardzo pomóc podczas projektowania tego pojazdu” — powiedział Jonathan Pettus, starszy wiceprezes ds. operacji lotniczych, obronnych i cywilnych w Dynetics.

Warto przeczytać!  Przyzwoity smartfon średniej klasy, który możesz kupić

Jako jeden z przykładów podał prace NASCAR nad nowym projektem samochodu wyścigowego z zasadami projektowania, takimi jak szybka i sprawna konserwacja, która jest również przydatna w łaziku księżycowym.

Kolejnym powodem partnerstwa jest komercjalizacja. Przemysł oczekuje, że NASA będzie postępować zgodnie z modelem usługowym dla projektu LTV, nabywając łazik jako usługę, a nie bardziej konwencjonalny kontrakt na zakup łazika. To mogłoby pozwolić firmie oferować łazik innym użytkownikom, a nawet szukać sponsorów.

„NASCAR jest bardzo dobry w łączeniu sponsorów i jesteśmy podekscytowani tym, co może to oznaczać dla naszych planów handlowych na przyszłość i jak możemy wykorzystać ich wiedzę” – powiedział Pettus. „Uważamy, że jest tam wiele możliwości”.

„W ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo dobrze poznaliśmy zespół Leidos Dynetics” — powiedział Pete Jung, starszy wiceprezes NASCAR i dyrektor ds.cz rocznica. „Kolejną rzeczą, która nas ekscytuje, jest sposób, w jaki nasze organizacje są zgodne pod względem filozofii i zaangażowania na rzecz zrównoważonego rozwoju i równości”.

W skład zespołu pracującego nad projektem LTV wchodzą firmy z doświadczeniem zarówno w branży motoryzacyjnej, jak i lotniczej. Należą do nich między innymi Roush Industries, Collins Aerospace, Motiv Space Systems i Moog.

Warto przeczytać!  Następny pilot Google Chromecast 4K pożegna się z bateriami

Pettus powiedział, że projektują łazik tak, aby pomieścić szeroki zakres ładunków, zapewniając im moc, komunikację i kontrolę termiczną. „Otrzymaliśmy informacje zwrotne od różnych potencjalnych partnerów komercyjnych i akademickich na temat potrzeb w zakresie ładowności, więc staraliśmy się to uwzględnić podczas projektowania pojazdu”.

Leidos jest jedną z kilku firm, które ogłosiły plany zaproponowania NASA projektów LTV. Lockheed Martin ogłosił w 2021 roku plany współpracy z General Motors nad łazikiem, podczas gdy Northrop Grumman współpracuje z takimi firmami jak Intuitive Machines i Michelin nad stworzeniem łazika. Startup Astrolab planuje zaoferować swój łazik Flexible Logistics and Exploration (FLEX), który rozwija na potrzeby misji robotów i ludzi.

NASA, w dokumentach przetargowych, mówi, że spodziewa się wystosować ostateczne zapytanie ofertowe dotyczące LTV nie później niż 26 maja, z przyznaniem kontraktu przewidywanym na koniec listopada.


Źródło