Marketing

Lenovo koncentruje się na kategorii laptopów premium w ramach kampanii „Brave New Art”.

  • 13 czerwca, 2023
  • 5 min read
Lenovo koncentruje się na kategorii laptopów premium w ramach kampanii „Brave New Art”.


Chandrika Jain, dyrektor ds. marketingu w Lenovo India, omawia cyfrową kampanię „Brave New Art” i ogólną strategię marketingową marki.

W kwietniu 2023 r. Lenovo, firma zajmująca się elektroniką użytkową, zamieściła serię cyfrowych filmów na swoich uchwytach w mediach społecznościowych. Prezentacja Lenovo Yoga i Intel Evo: nowa, odważna sztukaprzedstawia dwóch influencerów z mediów społecznościowych i taką samą liczbę artystów.

W filmach reklamowych pojawiają się multidyscyplinarny artysta wizualny Santanu Hazarika, raper i producent MC Heam, tancerka brzucha Meher Malik oraz grafik i producent muzyczny Prithvi Shetty. W dwuczęściowej serii ta czwórka współpracuje ze sobą w parach, aby stworzyć dzieło sztuki.

Za pomocą tej kampanii firma zamierza wprowadzić na rynek swoją ofertę laptopów klasy premium — serię Yoga. Dwie 8-10-minutowe reklamy są dostępne w mediach społecznościowych Lenovo i można je przesyłać strumieniowo na Disney + Hotstar.

To pierwsza cyfrowa kampania marketingowa podjęta przez Lenovo w Indiach. Tradycyjnie jej inicjatywy marketingowe na rynku indyjskim koncentrowały się głównie na TVC. Dziesięć lat temu marka zatrudniła aktora Ranbira Kapoora jako swojego ambasadora. Od tego czasu pojawił się w wielu reklamach firmy.

Zmiana podejścia marketingowego marki odzwierciedla zmiany, jakie zaszły ostatnio na rynku laptopów w Indiach. Z raportu opracowanego przez międzynarodową korporację danych (IDC) wynika, że ​​sprzedaż laptopów premium (laptopy kosztujące ponad 1000 USD) spadła o 65,8% r/r w segmencie komercyjnym i 59% rok do roku (r/r) w segmencie konsumenckim w 2023 roku. Na tym rynku Lenovo jest drugim co do wielkości graczem z udziałem na poziomie 15,7% w I kwartale 2023 r. Firma odnotowała jednak 37,5-procentowy spadek dostaw w tym kwartale w porównaniu z I kwartałem 2022 r.

Warto przeczytać!  Ogromny wzrost rynku oliwy z oliwek w przyszłym zakresie 2023-2028 |

Chandrika Jain, dyrektor ds. marketingu w Lenovo India, w pewnym stopniu zgadza się z ustaleniami raportu IDC. Uważa jednak, że wybory konsumenckie skłaniają się bardziej w kierunku segmentów premium.

Zespół marketingowy Lenovo India zidentyfikował pewne zmiany w zachowaniu konsumentów w Indiach. „Funkcje dostępne w urządzeniu określają rodzaj popytu, jaki obserwujemy obecnie w segmencie premium. Szukając kolejnego laptopa, konsumenci zwracają teraz większą uwagę na technologię dostępną na ich urządzeniach. Indyjscy odbiorcy lepiej rozumieją, jakie technologie na ich urządzeniach mogą umożliwiać i dostarczać. Urządzenia te działają jak twoje okno na świat i stały się odzwierciedleniem twojej konsumpcji treści, generowania treści i interakcji z przestrzenią cyfrową ”, mówi afaqs!.

Jeśli chodzi o portfolio produktów, Jain dzieli laptopy Lenovo na trzy kategorie: Yoga (seria laptopów zorientowanych na twórców), Legion (seria laptopów do gier) i IdeaPad (oferta konsumencka głównego nurtu). Obecne działania marketingowe Lenovo są mocno skoncentrowane na promowaniu laptopów Yoga i Legion.

Jain wyjaśnia, że ​​gama Lenovo Yoga ma funkcje, które są bardziej przydatne dla profesjonalistów z branży kreatywnej. Według niej możliwości konsumpcji i tworzenia, na jakie pozwala joga, dają artystom i twórcom cyfrowym więcej narzędzi do ich dyspozycji. Laptop można przekształcić w tablet, można go używać między innymi jako ekran do projekcji, co czyni go wygodniejszym.

Warto przeczytać!  Jak aplikacja Marketplace Wish próbuje wymyślić się na nowo

Dlatego firma określiła twórców jako grupę docelową tej kampanii. Ta publiczność jest bardziej widoczna w przestrzeni cyfrowej, ponieważ pasuje do ich pasji i stylu życia. Dlatego firma zastosowała cyfrowe podejście w ramach kampanii „Brave New Art”.

Mówiąc o influencerach, których Lenovo zaangażowało do kampanii, firma wybrała twórców, którzy jej zdaniem dobrze rozumieją swoich odbiorców i są w stanie dostarczać unikalne i atrakcyjne treści.

„Zaprojektowaliśmy tę kampanię jakoJugalbandi’ rodzaju. Twórcy z różnych dziedzin sztuki spotykają się i tworzą zestawienie swoich prac w piękny sposób. W trakcie ich współpracy technologia działa jak czynnik wspomagający” — zapewnia Jain.

O przyszłości kampanii Jain mówi: „Te dwa filmy to dopiero początek „Nowa odważna sztuka”. Naszą wizją jest przekonanie, że joga jest narzędziem, dzięki któremu artyści i twórcy mogą w pełni wyrazić siebie. Nie chcemy na tym poprzestać. Chcemy również pokazać, co jeszcze jest możliwe dzięki Lenovo Yoga”.

Priyanka Soni, krajowa dyrektor ds. projektowania FCB Kinnect, agencja kreatywna kampanii, mówi: „Pracujemy nad „Nowa odważna sztuka’ pozwolił mi zobaczyć transformacyjną moc kreatywności opartej na współpracy. Wizja Lenovo polegająca na wspieraniu kreatywności za pomocą technologii jest godna pochwały. Jako projektant jestem wdzięczny za możliwość przyczynienia się do tak przełomowej inicjatywy i bycia świadkiem jej głębokiego wpływu na twórczą społeczność”.

Warto przeczytać!  Uchodźcy dostarczają oddolnych rozwiązań problemu ubóstwa energetycznego

Aby promować swoją ofertę gier, grupa docelowa, czyli gracze, dokładniej przygląda się różnym funkcjom, które laptop może im zaoferować.

W przypadku Legionu koncentruje się na współpracy z wydarzeniami związanymi z grami, takimi jak turnieje e-sportowe, w celu zbudowania kontaktu z publicznością. „Wybór dokonywany przez konsumenta jest w dużej mierze oparty na funkcjach. Istnieje mieszanka inicjatyw marketingowych, które Lenovo podejmuje w celu promowania Legionu. Mamy wiele partnerstw z dużymi wydarzeniami w tej niszowej społeczności, na przykład z e-sportem, lub uczestniczymy w festiwalach, takich jak Comic Con. Odkryliśmy, że jest to świetny sposób na dotarcie do odbiorców, którzy są dla nas ważni, i umożliwienie im bezpośredniego kontaktu z marką”.


Źródło