Biznes

Lexus LM 350h. Luksusowy van trafi do Europy. Tego jeszcze nie było

  • 18 kwietnia, 2023
  • 3 min read
Lexus LM 350h. Luksusowy van trafi do Europy. Tego jeszcze nie było


Czy jesteśmy zaskoczeni debiutem Lexusa LM w Europie? To mało powiedziane! Nie spodziewaliśmy się, że kiedykolwiek zobaczymy w polskiej ofercie tej marki luksusowego vana, wszak takie auta to produkt charakterystyczny dla egzotycznych krajów. Lexus postanowił jednak zaserwować komfort z pierwszej klasy opakowany w praktyczne nadwozie i nam. Nie, żeby był pierwszy w Europie z vanem klasy premium, ale Volkswagen Multivan i Mercedes-Benz Klasy V to jednak nie ta liga.

Japończycy mówią, że to pierwszy model marki w Europie, który „łączy komfort ekskluzywnej limuzyny z nadwoziem przestronnego minivana”. O tym, że to naprawdę najwyższa półka wśród samochodów luksusowych świadczy litera L w nazwie – taka jak w modelach LS i LC.

Nikogo nie powinno więc dziwić, że na pokładzie Lexusa LM mogą znaleźć się cztery rozkładane fotele lotnicze, 48-calowy ekran HD, lodówka, 23-głośnikowy zestaw audio Mark Levinson, a nawet specjalny system Lexus Climate Concierge dbający o odpowiednią temperaturę, jakość powietrza i dyskretne oświetlenie wnętrza. Projektując te elementy wyposażenia, japońscy inżynierowie kierowali się japońską filozofią gościnności Omotenashi.

Warto przeczytać!  Potencjalny upadek Rafako jest bardzo na rękę zausznikom PiS, bo będzie niejako pierwszą upadłością nowej władzy

I nagle ekran dla pasażerów BMW i7 wygląda biednie

Foto: Lexus


I nagle ekran dla pasażerów BMW i7 wygląda biednie

Jak to w Lexusie, skupili się też na jakości montażu i materiałach wykończeniowych. „Szoferka” nie odbiega pod tym względem od 4-osobowej salonki dla VIP-ów w tylnej części auta – tu również znajdziemy tapicerkę ze skóry L-anilinowej czy drewniane panele ułożone w kształcie japońskiej jodełki. Elegancko wykończona ma być także wersja 7-osobowa, choć tu nie można liczyć na fotele lotnicze z sensorami monitorującymi temperaturę różnych części ciała.

Lexus LM w Europie wystąpi jako hybryda. Zabierze cię do spa

O względy klientów z wyższych sfer podobnym samochodem chcą u nas walczyć Chińczycy. Maxus MIFA 9, którym mieliśmy okazję już jeździć po Hanowerze, to jednak van występujący wyłącznie z napędem elektrycznym. Lexusa LM napędza tymczasem znany z modeli NX 350h i RX 350h układ hybrydowy z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Maksymalna moc systemowa to 250 KM, a maksymalny moment obrotowy – 239 Nm. Każdy Lexus LM ma napęd na cztery koła E-Four, który może kierować 80 proc. momentu na tylną oś.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Nadwozie auta rodzinnego, ale luksus jak w limuzynie!

Foto: Lexus


Nadwozie auta rodzinnego, ale luksus jak w limuzynie!

Lexus chwali się zastosowaniem nowoczesnych systemów tłumiących nadmierne wibracje (Rear Seat Comfort) i hałas (Active Noise Control). Ba, w samochodzie zastosowano pięciowarstwową (!) wygłuszającą podsufitkę, asystenta głosowego dla pasażerów tylnej części auta, fotele z pneumatycznym systemem podparcia lędźwi, ogrzewaniem karku i… tysiąc innych niespotykanych udogodnień.

Jest nawet pokładowe spa, czyli system Nanoe X oczyszczający powietrze, powstrzymujący wirusy i bakterie, usuwający nieprzyjemne zapachy, a także… kontrolujący wilgoć, co ma zapobiegać przesadnemu wysuszeniu skóry i włosów w trakcie jazdy. Lexus Climate Concierge łączy te ustawienia ze stopniem zasunięcia rolet okiennych, kątem pochylenia oparć czy kolorem i jasnością oświetlenia nastrojowego. Czy to już komfort absolutny? Przekonamy się jesienią tego roku, bo wtedy Lexus LM 350h ma oficjalnie przybyć do Europy.

Warto przeczytać!  Oto TOP 5 drożyzny w Polsce. Drugie miejsce totalnie zaskakuje!


Źródło