Biznes

LG Electronics rozważa IPO w Indiach, aby pomóc w osiągnięciu celu w wysokości 75 miliardów dolarów | Wiadomości o IPO

  • 27 sierpnia, 2024
  • 4 min read
LG Electronics rozważa IPO w Indiach, aby pomóc w osiągnięciu celu w wysokości 75 miliardów dolarów | Wiadomości o IPO


LG, elektronika LG

W Indiach LG stara się utrzymać szybki wzrost. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku przychody jednostki LG w tym kraju azjatyckim wzrosły o 14 procent do rekordowych 2,87 biliona wonów | Zdjęcie: Bloomberg


Autorzy: Shery Ahn i Yoolim Lee

Firma LG Electronics Inc. rozważa pierwszą ofertę publiczną swojego biznesu w Indiach, wykorzystując dynamicznie rozwijający się rynek akcji. Dzięki temu może osiągnąć cel w wysokości 75 miliardów dolarów przychodów z branży elektronicznej do 2030 roku.

Dyrektor generalny William Cho powiedział, że debiut na rynku indyjskim jest jedną z kilku opcji, jakie rozważa, aby ożywić istniejący od dziesięcioleci biznes elektroniki użytkowej. To pierwszy raz, kiedy południowokoreańska firma, która konkuruje bezpośrednio z większym rywalem Samsung Electronics Co., publicznie wypowiedziała się na temat debiutu w Indiach, będącego przedmiotem ciągłych spekulacji rynkowych i medialnych.

Cho — który objął najwyższe stanowisko w 2021 r. po ponad trzech dekadach spędzonych na czele rodzinnego koncernu LG Group — postawił sobie za cel rozwój działalności elektronicznej do rocznych przychodów w wysokości 100 bilionów wonów (75 miliardów dolarów) do 2030 r. To w porównaniu z całkowitymi przychodami firmy wynoszącymi około 65 miliardów dolarów w 2023 r. Ma to na celu osiągnięcie tego celu częściowo poprzez zarabianie większych pieniędzy od klientów korporacyjnych — dążąc do uzyskania około 45 procent sprzedaży od innych firm do końca dekady, w porównaniu z 35 procentami obecnie.

Warto przeczytać!  SEBI proponuje nową klasę aktywów pomiędzy funduszami inwestycyjnymi i funduszami inwestycyjnymi

„To jedna z wielu opcji, które możemy rozważyć” – powiedział Cho w wywiadzie dla Bloomberg Television. „Rozumiem, że istnieje zwiększone zainteresowanie wśród globalnych inwestorów” – powiedział, odnosząc się do potencjalnego IPO w Indiach. „Na razie nic nie jest potwierdzone”.

W Indiach LG stara się utrzymać szybki wzrost. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku przychody jednostki LG w tym kraju azjatyckim wzrosły o 14 procent do rekordowych 2,87 biliona wonów, podczas gdy dochód netto wzrósł o 27 procent do 198,2 miliarda wonów.

Każde IPO zbiegłoby się z boomem na indyjskich rynkach kapitałowych. Około 189 firm zamierza sprzedać akcje, aby pozyskać 5,6 miliarda dolarów w tym roku, co czyni go jednym z najbardziej ruchliwych rynków w tej przestrzeni. Co najmniej 30 IPO dołączyło do pipeline, ponieważ popyt napędzany krajowymi pieniędzmi popycha firmy do zbadania notowań. Koreański odpowiednik Hyundai Motor Co. przygotowuje się do pozyskania aż 3,5 miliarda dolarów w indyjskim IPO, podał Bloomberg News w tym miesiącu.

„Uważnie obserwowaliśmy, co dzieje się na rynku indyjskim w kontekście IPO i śledziliśmy podobne przypadki branżowe i IPO” – powiedział Cho. LG nie obliczyło jeszcze możliwych wycen dla swojego indyjskiego oddziału, dodał.

Wykres

Cho, 61, planuje rozwijać nowe przedsiębiorstwa, z których każde może przynieść ponad 1 bilion wonów rocznego przychodu. Wśród nich jest ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja, dla których firma ma 11 zakładów produkcyjnych na całym świecie. Chillery — duże klimatyzatory do budynków — stały się kluczowe dla centrów danych sztucznej inteligencji, które wyrastają na całym świecie, ponieważ firmy dążą do generatywnej AI. W ciągu ostatnich trzech lat zagraniczna sprzedaż chillerów LG wzrosła średnio o 40 procent rocznie.

Warto przeczytać!  JSW Steel raportuje spadek zysku w I kw. o 63,85% na skutek obciążeń wyceny zapasów i słabych realizacji eksportowych

LG rozszerza również swoją usługę subskrypcji urządzeń gospodarstwa domowego. W Korei konsumenci mogą wypożyczać produkty, takie jak pralki i laptopy, na okres od trzech do sześciu lat, płacąc miesięczną opłatę. Teoretycznie poprawia to przystępność cenową i wygodę: około 35 procent konsumentów decyduje się teraz na subskrypcje, powiedział Cho. Firma niedawno zaczęła oferować subskrypcje w Malezji i planuje wprowadzić ten model dla klientów w Tajlandii, Tajwanie i Indiach, począwszy od tego roku, a potencjalnie w USA i Europie w przyszłości. LG spodziewa się, że przychody z działalności subskrypcyjnej wzrosną o 60 procent do około 1,3 miliarda dolarów w 2024 roku.

Firma planuje również rozszerzyć swoje bezpłatne usługi strumieniowe z reklamami. Cho powiedział, że LG zainwestuje 1 bilion wonów do 2027 r. w rozwój swojego biznesu reklamowego i treści opartego na webOS.

„Połowę mojej kariery spędziłem poza Koreą, a jej celem jest zrozumienie klientów i stworzenie dla nich nowych modeli biznesowych” — powiedział Cho, który współpracował z LG w Ameryce Północnej, Niemczech i Australii.

Pierwsze opublikowanie: 27 sierpnia 2024 | 7:49 AM IST

Warto przeczytać!  USA grozi recesja. Największe fundusze już grają na spadek dolara


Źródło