Podróże

Linie Cathay Pacific z Hongkongu muszą uruchomić więcej bezpośrednich lotów do 8 miast w Chinach kontynentalnych nowo dodanych do programu podróży: liderzy branży

  • 1 czerwca, 2024
  • 5 min read
Linie Cathay Pacific z Hongkongu muszą uruchomić więcej bezpośrednich lotów do 8 miast w Chinach kontynentalnych nowo dodanych do programu podróży: liderzy branży


Dyrektor naczelny Johna Lee Ka-chiu jak już wcześniej informowaliśmy, oczekuje się, że rozwój programu wizyt indywidualnych przyciągnie do Hongkongu około 300 000 dodatkowych gości i wygeneruje co roku dodatkowe przychody o wartości do 1,5 miliarda HKD (192 miliony dolarów).
Ustawodawca Jeffrey Lam Kin-fung, również członek organów decyzyjnych rządu Rada Wykonawczapowiedziały lokalne linie lotnicze, w tym Cathay Pacific Airwayspowinno uruchomić więcej nowych tras i skierować usługi pasażerskie do ośmiu miast, aby w pełni wykorzystać środki dobrej woli Pekinu.

„Bez bezpośrednich lotów turyści z kontynentu, przybywający z tych odległych miast, nie mają motywacji do odbywania długiej podróży do Hongkongu. Nie można oczekiwać, że będą latać dłużej niż 10 godzin z przesiadkami w różnych miejscach tylko po to, aby odwiedzić miasto” – powiedział.

„Nasz naród szczególnie zaopiekował się Hongkongiem, dodając więcej miast do programu podróży w pojedynkę. Lokalne linie lotnicze powinny aktywnie udostępniać więcej ofert, aby wyjść naprzeciw Pekinowi, którego celem jest przyciągnięcie do miasta większej liczby turystów korzystających z połączeń długodystansowych z kontynentu.

„Nie możemy sobie pozwolić na przegapienie tej wspaniałej szansy na pobudzenie gospodarki i turystyki”.

Warto przeczytać!  Year Ender 2023: Najczęściej wyszukiwane w Google cele podróży w 2023 roku

Lam poradził rządowi, aby nie polegał tak bardzo na Cathay Pacific przy otwieraniu nowych tras, twierdząc, że władze mogą przyznać więcej praw ruchu lotniczego innym lokalnym liniom lotniczym w celu świadczenia odpowiednich bezpośrednich usług lotniczych.

„Władze mogą rozważyć otwarcie praw przewozowych, dając więcej możliwości innym lokalnym liniom lotniczym. Wiele osób twierdzi, że Hongkong nie powinien pozwolić, aby jedna linia lotnicza zdominowała rynek.

Tommy Tam Kwong-shun, przewodniczący Stowarzyszenia Agentów Pasażerskich IATA, powiedział, że na Cathay spoczywa „niewątpliwa odpowiedzialność” za oferowanie lotów do czterech miast bez bezpośrednich usług.

„Jako flagowy przewoźnik Hongkongu, Cathay powinien oferować bezpośrednie usługi, które nie są jeszcze dostępne dla miast, ponieważ jest to przełomowa oferta z Pekinu” – powiedział. „Cathay ponosi także społeczną odpowiedzialność wobec Hongkongu po tym, jak rząd udzielił mu pomocy w obliczu niepowodzeń podczas pandemii”.

Lokalne linie lotnicze powinny uruchomić więcej nowych tras, mówi prawodawca Jeffrey Lam. Zdjęcie: Edmond So

Zasugerował, że niektóre trasy mogłyby nawet być obsługiwane przez jego tanie ramię, HK Express.

Tam powiedział, że Cathay odegrał kluczową rolę w pozycjonowaniu Hongkongu, i dodał, że dowolne miejsce w mieście może służyć jako miejscowość turystyczna, jak niedawno zauważył Xia Baolong, najwyższy urzędnik Pekinu do spraw Hongkongu.

Warto przeczytać!  Ogłoszono „najlepsze” wioski na świecie pod względem turystycznym

„Siła Cathay leży w jego globalnej sieci, co oznacza, że ​​Hongkong może służyć jako punkt przesiadkowy dla pasażerów podróżujących między miastami Shandong a Sydney przez Hongkong na przykład” – powiedział.

Paul Weatherilt, przewodniczący Stowarzyszenia Oficerów Załóg Powietrznych w Hongkongu, powiedział, że kiedy Cathay zamknął swoją spółkę zależną Cathay Dragon w 2020 r., zwolnił 550 pilotów i 3000 chińskojęzycznych stewardów.

„To wyrwało serce chińskiej sieci połączeń i udało im się ją jedynie częściowo odbudować, nie mówiąc już o dodaniu nowych kierunków” – powiedział.

„Cathay nie był w stanie w pełni wznowić swojej starej sieci i skoncentrował się na częściowym przywróceniu bardziej dochodowych i znanych tras”.

Weatherilt powiedział jednak, że inne lokalne linie lotnicze również mają swoje ograniczenia, jeśli chodzi o otwieranie większej liczby tras do różnych miejsc na kontynencie.

„Podczas gdy Cathay dysponuje wolnymi samolotami, ale niewystarczającą liczbą pilotów, inne linie lotnicze z Hongkongu, takie jak Greater Bay Airlines i Hong Kong Airlines, nie dysponują samolotami do obsługi tych tras ani pilotami” – powiedział.

Samolot Cathay Pacific startujący z międzynarodowego lotniska w Hongkongu. Zdjęcie: Dickson Lee

Biuro Transportu i Logistyki stwierdziło, że rząd jest bardzo wdzięczny rządowi centralnemu za dalsze rozszerzenie programu wizyt indywidualnych na osiem nowych miast.

Warto przeczytać!  Kiedy szympansy postanowiły bawić się w chowanego

Biuro również to podkreśliło, a władze lotniska wspólnie zaangażowały zarówno lokalne, jak i kontynentalne linie lotnicze do wzmocnienia lub uruchomienia usług do i z tych miast.

„Rozumiemy, że linie lotnicze aktywnie planują obecnie dalsze ulepszenia usług dla tych miast, w tym regularne loty do i z Harbinu w czerwcu 2024 r.” – czytamy.

Cathay stwierdził, że z zadowoleniem przyjmuje rozszerzenie programu, który jeszcze bardziej przyciągnie więcej turystów do Hongkongu i przyczyni się do ciągłego wzrostu i rozwoju sektora, dodał, że obecnie oferuje on loty do 17 miast na kontynencie.

„Nie możemy się doczekać, aby zapewnić wysokiej jakości usługi lotów pasażerskich większej liczbie klientów z różnych miast na kontynencie… W miarę przebudowy stopniowo będziemy dodawać więcej lotów i miejsc docelowych dla naszych klientów i tak będzie dalej” – stwierdził.


Źródło