Technologia

LinkedIn kończy 20 lat. Kolejny ruch w karierze: duży impuls AI

  • 4 maja, 2023
  • 4 min read
LinkedIn kończy 20 lat. Kolejny ruch w karierze: duży impuls AI


W 2009 roku LinkedIn nowy szef inżynierii, David Henke, po raz pierwszy zebrał pełną załogę programistów i menedżerów i zadał trudne pytania. – Co, do cholery, jest z wami nie tak? było oczyszczonym sednem tego. Szybko rozwijająca się profesjonalna sieć społecznościowa miała około 50 milionów użytkowników, ale w każde czwartkowe popołudnie była całkowicie niedostępna, ponieważ inżynierowie wprowadzali nowe funkcje i naprawiali błędy. Osoby poszukujące pracy nie mogły przeglądać ofert pracy. Rekruterzy płacący za przeszukiwanie strony internetowej w poszukiwaniu kandydatów byli zmuszeni do kręcenia kciukami. Kliknięcie profilu wywołałoby „kreatora [in]”, wesoła, dzierżąca laskę maskotka, podobna do słynnego „nieudanego wieloryba” z Twittera.

Henke nie był rozbawiony. Tygodniowe przestoje, które obejmowały szczęśliwą godzinę biurową, aby naoliwić długą nocną pracę, wynikały z niechlujnie zbudowanej technologii LinkedIn. To była standardowa praktyka w startupach, ale sieć była teraz na tyle duża i ważna, że ​​zawodność groziła zahamowaniem jej wzrostu i odstraszeniem klientów, pomyślał Henke. To mogłoby zdławić zdrowy biznes, który wcześnie szukał zysków, aby pozyskać inwestorów venture capital, którzy wciąż byli przerażeni krachami dotcomów.

Warto przeczytać!  Sztuczna inteligencja jest inteligentna, ale nie może przetrwać bez wkładu człowieka, LLM upadnie, jeśli szkolenie ludzi zostanie przerwane

W ciągu następnych kilku tygodni kodowania przez całą dobę zespół inżynierów przebudował technologię LinkedIn od podstaw, znacznie skracając przestoje. Weterani firmy wspominają ten projekt jako jeden z najważniejszych w 20-letniej historii firmy. Bez skupienia się na „uruchamianiu witryny” LinkedIn mógłby mieć trudności, by stać się gigantem, jakim jest dzisiaj, mówi Deep Nishar, szef produktu w latach 2009-2014. „Sukces zdecydowanie ma podłoże w technologiach, w które zainwestowaliśmy w tamtym czasie ” on mówi.

Uruchomiony 5 maja 2003 r. LinkedIn będzie pierwszym z szeregu gigantów mediów społecznościowych, którzy zrodzili się ze zdobyczy krachu technologicznego z początku XXI wieku i wyszli z nastolatków, a Facebook, YouTube, Reddit i Twitter również będą obchodzić 20. kolejne trzy lata. Chociaż ci obecni operatorzy udowodnili, że przeżyli, kłopoty na Twitterze pod rządami Elona Muska i wzrost liczby pretendentów, takich jak TikTok i Bluesky, sprawiają, że media społecznościowe wydają się bardziej konkurencyjne niż przez lata.

Spoglądając wstecz na dojrzewanie LinkedIn, kilku obecnych i byłych dyrektorów przypomniało sobie kilka decydujących momentów dla WIRED. Rozmawiali także o przygotowaniach LinkedIn do przetrwania kolejnych 20 lat poprzez integrację „drugich pilotów” AI, jak Microsoft lubi opisywać wirtualnych asystentów, i pomoc w uczynieniu zatrudniania bardziej sprawiedliwym.

Warto przeczytać!  Podział pamięci podręcznej: po co jej potrzeba, skoro istnieje pamięć RAM? | Wiadomości technologiczne

LinkedIn wyłonił się z niewielkiej grupy menedżerów produktów i inżynierów z Doliny Krzemowej, w tym założyciela i dyrektora generalnego Reida Hoffmana, którzy chcieli znaleźć sposób na śledzenie ich powiązań w społeczności start-upów, aby znaleźć najlepsze miejsca do pracy i zabrać ze sobą przyjaciół. Hoffman, który później został prezesem, odszedł, aby skupić się na inwestowaniu po tym, jak Microsoft kupił usługę za 26 miliardów dolarów w 2016 roku.

Obecnie LinkedIn ma ponad 930 milionów użytkowników. Jej przychody wzrosły o 34 procent do prawie 14 miliardów dolarów w roku zakończonym 30 czerwca ubiegłego roku – jest to znacznie mniejsza firma niż Meta, której roczne przychody wyniosły prawie 117 miliardów dolarów w zeszłym roku, ale ma prawie monopol na swoją biznesową bazę użytkowników.

Nigdy więcej Scrappy’ego

W 2009 roku Henke dołączył do LinkedIn jako szef inżynierii z Yahoo. Ówczesny dyrektor finansowy LinkedIn, Steve Sordello, przez cztery godziny przedstawiał Henke potencjalny wzrost przychodów ze skutecznej digitalizacji życiorysów i przyjaźni w miejscu pracy oraz brak prawdziwej konkurencji. „Otworzył księgi” — mówi Henke.

Warto przeczytać!  Jak losować gry Pokemon

LinkedIn zaczął sprzedawać usługi premium, takie jak skuteczniejsze wyszukiwanie profili użytkowników, rekruterom, badaczom i firmom znacznie wcześniej niż inne sieci społecznościowe, takie jak Facebook, które wprowadziły reklamy lub subskrypcje. To zadziałało, ale Henke odkrył, że złe praktyki inżynierskie jątrzyły się po drodze, a niegdyś nowoczesna technologia stała się staromodna.


Źródło