Filmy

Lipiec na kanale Criterion z udziałem Szekspira, Glaubera Rocha, Gregga Arakiego, Godzilli i nie tylko

  • 12 czerwca, 2024
  • 5 min read
Lipiec na kanale Criterion z udziałem Szekspira, Glaubera Rocha, Gregga Arakiego, Godzilli i nie tylko


Jak teraz, jakie wiadomości: lipcowy program Criterion Channel jest już dostępny. Skazanych jest na osiem popowych interpretacji Szekspira: z zapomnianych filmów inspirowanych był Bardem (film Abela Ferrary Chińska dziewczyna) do tych, o których chciałbyś całkowicie zapomnieć (Jossa Whedona Wiele hałasu o nic), z być może moją ulubioną interpretacją (Michaela Almereydy Mała wioska) obok Paula Mazursky’ego, Gusa Van Santa, Baza Luhrmanna, Dereka Jarmana i (oczywiście) Kennetha Branagha. Kolekcja neonoir pojawia się cztery miesiące przed Noirvember: dwie adaptacje Ellroya, dwie z De Palma, które są nie jego neonoirową adaptację Ellroya, dwie od braci Coen (tj. szansa zobaczenia filmu na DVD Człowiek, którego nie było w HD) i – wreszcie – zdjęcie Michaela Winnera, które uzyskało aprobatę Criterion.

Wariaci z Columbii poruszają się od klasyków po mniej znane (bezpłatna subskrypcja dla tych, którzy mogą udowodnić, że już widzieli Pffff, jak sądzę), podczas gdy Nicolas Roeg i Godzilla z czasów Heisei stają twarzą w twarz. Kolekcja Times Square przynosi Bogowie Times SquareLarry Cohen, Lucio Fulci i wielu innych, którzy przypominają nam, co za piekło (lub różnego rodzaju piekła) to miejsce kiedyś było.

Ktoś w końcu znalazł podobieństwo między Ridleyem Scottem i Glauberem Rochą: Thelma i Luiza dołącza Czarny Bóg, Biały Diabeł jako lipcowe wydania Criterion. Tymczasem, 32 Dźwięki I Kurczak dla Lindy zadebiutują w streamingu wraz z renowacjami Gregga Arakiego Nigdzie oraz głęboko sui generis Kidlata Tahimika Perfumowany koszmar I Turumba.

Pełną listę filmów znajdziesz poniżej:

Warto przeczytać!  Ujawniono pogłoski o zarysie fabuły Thunderbolts*

32 dźwięki, Sama Greena, 2022

Brak złośliwości, Sydney Pollack, 1981

Wszystko w tej herbacie, Gina Leibrecht i Les Blank, 2006

Alma Punk, Sarah Minter, 1991

Okropna prawda, Leo McCarey’a, 1937

Zły porucznik: Port zawinięcia Nowy Orlean, Werner Herzog, 2009*

Wielki sen, Michał Zwycięzca, 1978

Czarny Bóg, Biały Diabeł, Glauber Rocha, 1964

Krew i Wino, Boba Rafelsona, 1996

Zdmuchnąć, Briana De Palmy, 1981

Niebieska stal, Katarzyna Bigelow, 1990

Urodzony by wygrać, Iwan Passer, 1971

Kurczak dla Lindy!, Chiara Malta i Sébastien Laudenbach, 2023

Dzieci Times Square, Curtisa Hansona, 1986

Chińska dziewczyna, Abela Ferrary, 1987

Chulas fronteras, Lesa Blanka, 1976

Chuu Chuu, Mackie Mallison, 2022

Policjant, James B. Harris, 1988

Zbrodnie namiętności, Kena Russella, 1984

Głębokie zakończenie, David Siegel i Scott McGehee, 2001

Del mero corazón, Lesa Blanka, 1979

Zawroty głowy Gillespie, Lesa Blanka, 1965

Naoczny świadek, Petera Yatesa, 1981

Gahan Wilson: Urodziłem się martwy, wciąż dziwny, Steven-Charles Jaffe, 2013

Bóg mi kazał, Larry’ego Cohena, 1976

Bogowie Times Square, Richarda Sandlera, 1999

Godzilla kontra Biollante, Kazuki Omori, 1989

Godzilla kontra Król Ghidorah, Kazuki Omori, 1991

Warto przeczytać!  Czy nowy film „Martwe zło” powiąże się z poprzednimi historiami? Dyrektor Spinoffu ostrożnie reaguje

Godzilla kontra Mothra, Takao Okawara, 1992

Dobry Sąsiad Sam, David Swift, 1964

Mała wioska, Michael Almereyda, 2000*

Jego dziewczyna w piątek, Howarda Hawksa, 1940

Jak poczuć zapach róży: wizyta u Ricky’ego Leacocka na jego farmie w Normandii, Les Blank i Gina Leibrecht, 2014

Huey Lewis i wiadomości: PRZED!, Lesa Blanka, 1986

Byłem nastoletnim seryjnym mordercą, Sarah Jacobson, 1993

Poszedłem na tańce, Les Blank i Chris Strachwitz, 1989

Niewinni za granicą, Les Blank i Miel Van Hoogenbemt, 1991

Stało się to pewnej nocy, Franka Caprę, 1934

To powinno ci się przytrafić, George Cukor, 1954

Pachnie wiosną, Mackie Mallison, 2022

To była ciemna i głupia noc, Steven-Charles Jaffe, 2008

Król Nowego Jorku, Abela Ferrary, 1990

Ostatnie uwodzenie, Johna Dahla, 1994

Uczyć się żyć razem: powrót wściekłych psów i Anglików, Jessego Lautera, 2021

Dzień Pola Klubu Wapna, Edwin Middleton i T. Hayes Hunter, 2013

Na żywo z chmur, Mackie Mallison, 2013

głośnoQUIETloud: Film o Pixies, Matthew Galkin i Steven Cantor, 2006

Praca miłości została utracona, Kenneth Branagh, 2000*

Człowiek, którego nie było, Joel Coen, 2001*

Marek i Anna, Lesa Blanka, 1991

Mary Jane nie jest już dziewicą, Sarah Jacobson, 1996

Medea, Pier Paolo Pasolini, 1969

Nocny kowboj, Johna Schlesingera, 1969

Im wiecej tym lepiej, George’a Stevensa, 1943

Wiele hałasu o nic, Jossa Whedona, 2012

Warto przeczytać!  Recenzja „Agent Recon” – Chuck Norris ledwo wraca do akcji

Moje własne prywatne Idaho, Gusa Van Santa, 1991

Rozpruwacz z Nowego Jorku, Lucio Fulci, 1982

Nocne ruchy, Arthura Penna, 1975

Nikt nie jest niewinny, Sarah Minter, 1986

Nikt nie jest niewinny: dwadzieścia lat później, Sarah Minter, 2010

Nigdzie, Gregga Araki, 1997

Obsesja, Briana De Palmy, 1976

Edyp Rex, Pier Paolo Pasolini, 1967

Poza polem widzenia, Steven Soderbergh, 1998*

Perfumowany koszmar, Kidlat Tahimik, 1977

Pffff, Marka Robsona, 1954

Platynowy blond, Franka Caprę, 1931

Q, Juda Chehab, 2023

Powrót Godzilli, Koji Hashimoto, 1984

Romeo + Julia, Baza Luhrmanna, 1996

Wał, Gordona Parksa, 1971

Cholera, sobota Gregorio Rocha, 1988

Kawaler, Tom Ford, 2009*

Tak dobrze, Andrzeja Bergmana, 1981

Słodki zapach sukcesu, Aleksandra Mackendricka, 1957

Kierowca taksówki, Martina Scorsese, 1976

Burza, Derek Jarman, 1979

Nawałnica, Paweł Mazurski, 1982

Chwila Tajlandii, Les Blank, 2015

Thelma i Luiza, Ridleya Scotta, 1991

Teodora szaleje, Ryszard Bolesławski, 1936

Times Square, Allana Moyle’a, 1980

Turumba, Kidlat Tahimik, 1981

Dwudziesty wiek, Howarda Hawksa, 1934

Różnorodność, Betty Gordon, 1983

Całe miasto mówi, Johna Forda, 1935

Nie możesz tego zabrać ze sobą, Franka Caprę, 1938

Kanał Z: wspaniała obsesja, Xana Cassavetesa, 2004

Ziveli! Lek na serce, Lesa Blanka, 1987

*Dostępne tylko w USA


Źródło