Marketing

Lista agencji Consumer Cellular Overhauls, która przyznała firmie Brainlabs biznes medialny o wartości 50 mln USD – Adweek

  • 28 marca, 2023
  • 4 min read
Lista agencji Consumer Cellular Overhauls, która przyznała firmie Brainlabs biznes medialny o wartości 50 mln USD – Adweek


Po 10-tygodniowym przeglądzie firma Consumer Cellular przyznała swoje media detaliczne, płatne wyszukiwanie i płatne zakupy o wartości 50 milionów dolarów niezależnej agencji Brainlabs oferującej pełen zakres usług.

Zamiast tradycyjnego zapytania ofertowego marka wysłała zapytanie ofertowe i propozycję, rozpoczynając stosunkowo szybki dwuetapowy proces recenzji. Firma wyprowadza się z obecnych agencji Performics i Rain The Growth Agency.

Consumer Cellular odmówił ujawnienia Adweekowi, które agencje przedstawiają biznes w różnych kategoriach. Marka potwierdziła, że ​​Brainlabs rywalizowało w przeglądzie z operatorem konta i czterema innymi agencjami, mieszanką niezależnych i holdingowych graczy.


Marka odbudowuje całą listę agencji, zmieniając swoją poprzednią strategię marketingową na rzecz takiej, która jest bardziej połączona, wielokanałowa i zorientowana na technologię cyfrową.

„Nikt już nie mówi do tego segmentu ludzi, jakby byli fajni” — powiedział Adweek Craig Lister, CMO Consumer Cellular. „Chcemy uczcić styl życia, który jest możliwy dla osób w tej docelowej grupie demograficznej powyżej 50 roku życia. Chcemy sprawić, by znów było fajnie”.

Remont swojej organizacji marketingowej

CMO niedawno przyznał pracę nad kanałami telewizyjnymi i offline Consumer Cellular agencji Havas Edge i wyznaczył RAPP do obsługi CRM, UX i pracy nad stroną internetową. Nie ujawniono jeszcze, które agencje wygrają inne trwające przetargi marki w zakresie telewizji bezpośredniej i działalności związanej z referencjami oraz prac związanych z pozycjonowaniem i wprowadzaniem marki.

Warto przeczytać!  m1nd-set identyfikuje kluczowe narodowości w badaniu wartości rynkowej GTR 2025


Licząca już ponad 25 lat firma Consumer Cellular ma 4 miliony klientów i sprzedaje niedrogie, bezkontraktowe plany komórkowe głównie kupującym w wieku 50 lat i starszym. Powołanie Brainlabs następuje po okresie znaczących zmian dla marki.

Lister dołączył do firmy w sierpniu zeszłego roku po tym, jak firma private equity przejęła ją w 2020 r. Mając nadzieję na rozwój firmy, zwłaszcza z docelową grupą docelową składającą się z osób starszych, dyrektor ds. marketingu dysponuje budżetem na marketing bezpośredni w wysokości około 250 milionów dolarów .

Firma dzieli ten budżet między wszystkie agencje w swoim składzie. Z tej części konto Brainlabs jest warte około 50 milionów dolarów.


Przesunięcie inwestycji z tradycyjnych kanałów

Zmieniają się partnerzy agencyjni, a wraz z nimi zmienia się kierunek inwestycji marki. Wcześniej około 85% budżetu przeznaczonego na media kierowała do telewizji, prasy i poczty bezpośredniej. Według Listera odsetek ten powinien z czasem spaść do 65%.

„Chcielibyśmy zobaczyć znacznie bardziej zrównoważony ślad i taki, który dotyczy wszystkich punktów podróży klienta. Ponieważ wiemy, że często zaczyna się w środowisku cyfrowym, a w niektórych przypadkach może się tam również kończyć” – powiedział Adweek CMO.

Warto przeczytać!  Dźwięk kwitnie – jak marki mogą dodać go do miksu?

Od sierpnia Lister’s wzmocnił zespół liderów marketingu, mianując Billa Litfina wiceprezesem marki ds. marketingu efektywnościowego i mediów oraz zatrudniania liderów w różnych praktykach, w tym strategii marki i strategii kreatywnej, CRM i komunikacji z klientami, marketingu i rozwoju partnerów, spostrzeżeniach konsumenckich oraz analizach i optymalizacji marketingowej.


„Aby wesprzeć tę wewnętrzną zdolność, niezwykle ważne było wprowadzenie nowych agencji, które pomagały w zwiększaniu możliwości” — powiedział Lister.

Wygrywanie recenzji

Zespół Consumer Cellular zarządzał procesem recenzji wewnętrznie, rezygnując z pomocy konsultanta ds. promocji. Lister szukał firmy z doświadczeniem w wyszukiwaniu i zdolnością skalowania.

„Szukaliśmy grup, które były zorientowane na marketing wydajnościowy, były wyjątkowo zorientowane na dane i mogły bardzo wdzięcznie skalować się na inne rodzaje mediów programatycznych” – powiedział Lister.


Na początku tego roku agencja przejęła agencję influencerów Fanbytes, zwiększając swoje możliwości na platformach społecznościowych.

Podczas przeglądu agencja oceniła dane konta Consumer Cellular i udostępniła zalecenia dotyczące optymalizacji, robiąc wrażenie na zespole ds. marki. Stworzyła również własną metodę zarządzania płatnymi kontami medialnymi, która opiera się na ciągłym testowaniu i optymalizacji kampanii, i nazwała ją d’Artagnan.

Warto przeczytać!  Najlepsi detaliści wykorzystują kampanie oparte na sztucznej inteligencji, aby zaangażować swoich najcenniejszych klientów. Oto jak

Najważniejsza dla zespołu Consumer Cellular była jednak gotowość firmy Brainlabs do współpracy z różnymi agencjami.


„Wszyscy wiemy, że podróż konsumenta jest w tym momencie bardzo nieliniowa, dlatego potrzebujemy współpracy wszystkich naszych agencji. Potrzebujemy ich wszystkich, aby zrozumieć nasze cele biznesowe” – powiedział Litfin.


Źródło