Marketing

Lista agencji Consumer Cellular Overhauls, przyznająca firmie Brainlabs biznes medialny o wartości 50 mln USD

  • 28 marca, 2023
  • 4 min read
Lista agencji Consumer Cellular Overhauls, przyznająca firmie Brainlabs biznes medialny o wartości 50 mln USD


Po dziesięciotygodniowym przeglądzie firma Consumer Cellular przyznała 50 milionów dolarów sprzedaży detalicznej mediów, płatnych wyszukiwań i płatnych zakupów niezależnej agencji Brainlabs oferującej pełen zakres usług.

Zamiast tradycyjnego zapytania ofertowego marka wysłała zapytanie ofertowe i propozycję, rozpoczynając stosunkowo szybki dwuetapowy proces recenzji. Firma wyprowadza się z obecnych agencji Performics i Rain The Growth Agency.

Consumer Cellular odmówił ujawnienia Adweekowi, które agencje przedstawiają biznes w różnych kategoriach. Marka potwierdziła, że ​​Brainlabs rywalizowało w przeglądzie z operatorem konta i czterema innymi agencjami, mieszanką niezależnych i holdingowych graczy.

Marka odbudowuje całą listę agencji, zmieniając swoją poprzednią strategię marketingową na rzecz takiej, która jest bardziej połączona, wielokanałowa i zorientowana na technologię cyfrową.

„Nikt już nie mówi do tego segmentu ludzi, jakby byli fajni” — powiedział Adweek Craig Lister, CMO Consumer Cellular. „Chcemy uczcić styl życia, który jest możliwy dla osób w tej docelowej grupie demograficznej powyżej 50 roku życia. Chcemy sprawić, by znów było fajnie”.

Remont swojej organizacji marketingowej

CMO niedawno przyznał pracę nad kanałami telewizyjnymi i offline Consumer Cellular agencji Havas Edge i wyznaczył RAPP do obsługi CRM, UX i pracy nad stroną internetową. Nie ujawniono jeszcze, które agencje wygrają inne trwające przetargi marki w zakresie telewizji bezpośredniej i działalności związanej z referencjami oraz prac związanych z pozycjonowaniem i wprowadzaniem marki.

Warto przeczytać!  Przychody Warby Parker wzrosły o 12,2% w pierwszym kwartale, ponieważ ogranicza wydatki na marketing

Licząca już ponad 25 lat firma Consumer Cellular ma cztery miliony klientów i sprzedaje niedrogie, bezumowne plany telefonii komórkowej głównie kupującym w wieku 50 lat i starszym. Powołanie Brainlabs następuje po okresie znaczących zmian dla marki.

Lister dołączył do firmy w sierpniu zeszłego roku po tym, jak firma private equity przejęła ją w 2020 r. Mając nadzieję na rozwój firmy, zwłaszcza z docelową grupą docelową składającą się z osób starszych, dyrektor ds. marketingu dysponuje budżetem na marketing bezpośredni w wysokości około 250 milionów dolarów .

Firma dzieli ten budżet między wszystkie agencje w swoim składzie. Z tej części konto Brainlabs jest warte około 50 milionów dolarów.

Przesunięcie inwestycji z tradycyjnych kanałów

Zmieniają się partnerzy agencyjni, a wraz z nimi zmienia się kierunek inwestycji marki. Wcześniej około 85% budżetu przeznaczonego na media kierowała do telewizji, prasy i poczty bezpośredniej. Według Listera odsetek ten powinien z czasem spaść do 65%.

„Chcielibyśmy zobaczyć znacznie bardziej zrównoważony ślad i taki, który dotyczy wszystkich punktów podróży klienta. Ponieważ wiemy, że często zaczyna się w środowisku cyfrowym, a w niektórych przypadkach może się tam również kończyć” – powiedział Adweek CMO.

Warto przeczytać!  Wydarzenia o odpowiedniej wielkości netto Lepszy zwrot z inwestycji

Od sierpnia Lister’s wzmocnił zespół liderów marketingu, mianując Billa Litfina wiceprezesem marki ds. marketingu efektywnościowego i mediów oraz zatrudniania liderów w różnych praktykach, w tym strategii marki i strategii kreatywnej, CRM i komunikacji z klientami, marketingu i rozwoju partnerów, spostrzeżeniach konsumenckich oraz analizach i optymalizacji marketingowej.

„Aby flankować tę wewnętrzną zdolność. Niezwykle ważne było wprowadzenie nowych agencji, które pomogły w uzyskaniu dodatkowych możliwości” — powiedział Lister.