Lista innych produktów „zabitych” w przeszłości
Firma podobno rozpoczęła proces usuwania aplikacji z systemów Android i iOS. Dodatkowo został również usunięty z telewizorów Roku i smart TV.
W 2022 roku Google zdecydowało się ustawić Android TV jako domyślny, za pomocą którego można wypożyczać, oglądać i kupować filmy lub programy telewizyjne. Teraz w niedawnym poście na blogu Google wspomniał, że czas korzystania z Filmów i telewizji Google Play dobiega końca i zostanie usunięty z urządzeń Google Play i TV.
Od 17 stycznia 2024 r. zakładka Sklep w interfejsie stanie się głównym miejscem oglądania wcześniej zakupionych filmów lub programów telewizyjnych, a także dalszego kupowania lub wypożyczania w przyszłości. Ogłaszając pożegnanie z usługami, Google zapewnił również, że użytkownicy będą mieli dostęp do zakupionych tytułów i aktywnych wypożyczeń w wierszu „Twoja biblioteka” na karcie Sklep.
Podobnie aplikacja do udostępniania filmów YouTube będzie nową platformą umożliwiającą oglądanie wcześniej zakupionych treści oraz kupowanie i wypożyczanie nowych od Google. Będzie to dostępne od samego 17 stycznia 2024 r.
Dla niewtajemniczonych: to nie pierwszy raz, kiedy technologiczny gigant zdecydował się „zabić” swoją aplikację lub usługę, ponieważ wcześniej Google zaprzestał kilku swoich popularnych usług. Niektóre z takich produktów, aplikacji i usług są wymienione tutaj:
Google+
Muzyka Google Play
Muzyka Google Play była platformą do strumieniowego przesyłania muzyki i stała się popularną usługą. Wyróżniającą cechą aplikacji była możliwość przesłania do niej istniejącej biblioteki muzycznej. Został wprowadzony na rynek w 2011 roku, ale został wycofany w 2020 roku.
Google Allo
Google Allo to mobilna aplikacja do obsługi wiadomości błyskawicznych na urządzenia z systemem Android i iOS. Został wydany w 2016 roku, ale wkrótce po swoim istnieniu Google Allo został zabity przez technologicznego giganta w 2019 roku.
Stadia Google’a
Ankiety Google
Było to narzędzie biznesowe opracowane przez Google, które skupiało się na uproszczeniu badań rynku. Została zainicjowana przez Google w 2012 roku, natomiast po dziesięciu latach działania aplikacja została wycofana w 2022 roku.
(Edytowany przez: Sudarsanan Mani)