Lista zwycięzców nagród ACE Eddie Awards
Seacia Pavao / Funkcja Focus / Universal Pictures / Dzięki uprzejmości kolekcji Everett
AKTUALIZACJA: Oppenheimera zdobył nagrodę dla najlepszego montażysty filmu fabularnego (dramatycznego) i Zatrzymania zdobył główną nagrodę dla najlepszego montażu filmu fabularnego (komedia) podczas 74. niedzielnej gali ACE Eddie Awards. Zwycięzcy, których gospodarzem była Nina West, zostali ogłoszeni na żywo podczas ceremonii w Royce Hall na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles.
Jennifer Lame ACE, pod red Oppenheimera, film, który jak dotąd obfitował w nagrody SAG Awards, PGA, DGA dla reżysera Christophera Nolana, BAFTA i nie tylko. Honor stawia Oppenheimera I Zatrzymania status faworyta w wyścigu o Oscara za najlepszy montaż, do którego obaj są nominowani wraz z Anatomia upadku, Zabójcy kwiatowego księżyca I Biedactwa.
Od przełomu XXI i XXI wieku zwycięzca Eddiego w kategorii dramat teatralny zdobywał Oscara za najlepszy montaż 13 z 23 razy, ale ani razu w ciągu ostatnich czterech lat. W pewnym sensie była to komedia Eddies z 2023 roku zwycięzca, Wszystko Wszędzie Wszystko na razco zakończyło się zdobyciem Oscara. Top Gun: Maverick w zeszłym roku zdobył główną nagrodę teatralną ACE.
Zdobył także najwyższe wyróżnienia filmowe Spider-Man: W całym Spiderverse, który zdobył nagrodę dla najlepszego montażu animowanego filmu fabularnego oraz Wciąż: Film Michaela J. Foxaktóry został uhonorowany tytułem najlepiej zmontowanego filmu dokumentalnego (teatralnego).
Wśród zwycięzców programów telewizyjnych znaleźli się redaktorzy stojący za FX Niedźwiedź i CBS Jak poznałem twojego ojca po stronie komedii i HBO Ostatni z nas po stronie dramatu. Samuraj o niebieskich oczach otrzymał nagrodę za najlepszy montaż serialu animowanego oraz Terapia par za najlepiej edytowany serial nieskryptowany.
Netflixa Wołowina zdobył nagrodę dla najlepszego edytowanego serialu limitowanego, a Reality otrzymało zaszczytny tytuł dokumentu nieteatralnego.
Redaktorzy za Taylor Swift: Trasa koncertowa Eras odebrał nagrodę za najlepiej zredagowany VarietyTalk/Sketch lub Special.
Kwartet wyróżnionych otrzymał nagrody zawodowe od American Cinema Editors. Niezwykły scenarzysta i reżyser John Waters otrzymał nagrodę ACE Golden Eddie Filmmaker of the Year w uznaniu twórcy, który może pochwalić się wybitnymi osiągnięciami w sztuce i biznesie filmowym. Trzykrotny zdobywca Oscara Walter Murch i nominowana do nagrody Emmy Kate Amend to zdobywcy nagrody za osiągnięcia w karierze w roku 2024, a nagrodę stowarzyszenia Heritage Award otrzymał doświadczony redaktor telewizyjny Stephen Lovejoy.
George Lucas przedstawił zwycięzcę kariery Murcha, nazywając swojego długoletniego przyjaciela i kolegę „człowiekiem renesansu, najbardziej niesamowitą intelektualistką i ciekawską osobą, jaką kiedykolwiek spotkałem”.
Od 1951 roku ACE przyznaje nagrody Eddie Awards co roku, celebrując sztukę i naukę zawodu redaktora.
Zwycięzcy
NAJLEPSZY Zmontowany film fabularny (dramat, teatr)
Oppenheimera
Jennifer Lam
NAJLEPSZY Zmontowany film fabularny (komedia, teatralny)
Zatrzymania
Kevina Tenta
NAJLEPSZY MONTAŻ ANIMOWANY FILM FILMOWY
Spider-Man: Po drugiej stronie Spider-Verse
Michaela Andrewsa, ACE
NAJLEPSZY EDYTOWANY SERIAL DRAMATYCZNY
Ostatni z nas: „Długi długi czas”
Timothy A. Dobrze, ACE
NAJLEPSZA EDYCJA LIMITOWANA SERIA
Wołowina: „Ptaki nie śpiewają, one krzyczą z bólu”
Harry Yoon, ACE
Laura Zempel, ACE
NAJLEPSZY MONTAŻ SERII KOMEDIOWEJ JEDNOKAMEROWEJ:
Niedźwiedź: „Ryby”
Joanna Naugle, ACE
NAJLEPSZY MONTAŻ WIELOKAMEROWY SERIAL KOMEDIOWY:
Jak poznałem twojego ojca: „Tatuś”
Russell Griffin, ACE
NAJLEPSZY ZREDAKOWANY DOKUMENT (kinowy)
Wciąż: Film Michaela J. Foxa
Michaela Harte’a, ACE
NAJLEPSZY ZREDAKOWANY DOKUMENT (niekinowy):
Ucieczka z bliźniaczych płomieni: „W płomieniach”
Martina Biehna
Kevina Hibbarda
Inbal B. Lessner, ACE
Troy Takaki, ACE
Mimi Wilcox
NAJLEPSZY Zmontowany film fabularny (nieteatralny)
Rzeczywistość
Jennifer Vecchiarello
Rona Dulina
NAJLEPSZY EDYCJA SERII ANIMOWANEJ
Samuraj niebieskooki: „Opowieść o Roninie i pannie młodej”
Yuka Shirasuna
NAJLEPSZY REDAKCJA TALK/SKETCH SHOW LUB PROGRAM SPECJALNY:
Taylor Swift | Wycieczka po Erach
Doma Whitwortha
Guy Hardinga
Hamisha Lyonsa
Rupa Rathod
Bena Wainwrighta-Pearce’a
Klucz reg
NAJLEPSZA SERIA NIESKRYPTOWANA
Terapia par: „Epizod 310”
Delaney’a Lyncha
Heleny Kearns
Katarzyny Taylor
NAGRODA ANNE V. COATES ZA REDAKCJĘ STUDENTÓW:
Ariel Emma Martin – Uniwersytet Chapman