Rozrywka

Live Nation nakłada naprawę sprzedaży biletów na wykonawców i prawodawców

  • 24 lutego, 2023
  • 3 min read
Live Nation nakłada naprawę sprzedaży biletów na wykonawców i prawodawców


Joe Berchtold, prezes i dyrektor finansowy Live Nation Entertainment, występujący przed posiedzeniem Senackiej Komisji Sądownictwa w styczniu.

Live Nation Entertainment, firma będąca właścicielem Ticketmaster od 2010 roku, wie, że fanom muzyki jest ciężko. Naprawdę. Właśnie dlatego firma, która na początku tego roku spotkała się z masowym sprzeciwem opinii publicznej w następstwie a Krach sprzedaży biletów na Taylor Swiftzaproponował (rodzaj) rozwiązanie.

W ramach Live Nation kwartalny raport o zarobkach w czwartek firma również ogłoszono swoje poparcie dla tego, co nazywa „ustawą FAIR Ticketing Act”. W osobny wpis na blogu, rozrywkowy goliat nakreślił zestaw proponowanych reform legislacyjnych. Obejmują one umożliwienie wykonawcom decydowania o własnych zasadach odsprzedaży biletów, zakazanie sprzedaży biletów spekulacyjnych (tj. oszustów, którzy kłamią), rozszerzenie ograniczeń dotyczących automatycznych programów kupowania biletów, rozprawienie się z platformami odsprzedaży i wprowadzenie bardziej przejrzystych cen biletów.

Warto zauważyć, że są to wszystkie rzeczy, które Live Nation i Ticketmaster mogą zdecydować się zrobić wewnętrznie – ale zamiast tego firma i jej spółka zależna przekazują problem prawodawcom. „Przestrzegamy już wielu z tych zdroworozsądkowych zasad i jesteśmy gotowi wprowadzić dodatkowe zmiany, ale nie możemy tego zrobić sami” – napisał Live Nation. „Potrzebujemy, aby cała branża i decydenci stanęli w obronie fanów i artystów”.

Gizmodo skontaktował się z Live Nation, aby dowiedzieć się więcej o tym, jakie wewnętrzne kroki firma może podjąć w celu rozwiązania tych problemów, ale nie otrzymał odpowiedzi od momentu opublikowania tego.

W ostatnich miesiącach korporacyjny gigant koncertowy spotkał się z powszechną krytyką i pytaniami ze strony podstawki T-Swift na TikToku i senatorowie amerykańscy zarówno. Wśród rosnącej świadomości oszałamiających cen biletów powyżej 1000 USD i po kilku głośnych wpadkach sprzedażowych, w których potencjalni klienci nie mogli uzyskać dostępu do tix i Ticketmaster sprzedawał fałszywe przepustki Bad BunnyLive Nation stał się tematem wiele dochodzeń państwowych i sonda Departamentu Sprawiedliwości.

Firma też musiała znieść styczniowe przesłuchanie w Senacie z Komisją Sądową. Podczas tego przesłuchania Live Nation obwiniało rozprzestrzenianie się internetowych botów i skalperów kupujących bilety za brak odpowiedniego zaspokojenia potrzeb klientów. Dyrektor finansowy firmy, Joe Berchtold, twierdził również, że Ticketmaster nie ustala wygórowanych cen biletów.

Jednak ustawodawcy nadal niepokoi kwestia monopolu i braku konkurencji w przestrzeni wydarzeń na żywo. W czwartek, około miesiąc po przesłuchaniu komisji, senatorowie Amy Klobuchar i Mike Lee napisał list zalecając, aby Departament Sprawiedliwości kontynuował badanie Live Nation i jego potencjalnych praktyk antykonkurencyjnych.

„Zbyt długo Live Nation i Ticketmaster dzierżyły monopol w sposób antykonkurencyjny, szkodząc zarówno fanom, jak i artystom” – napisali senatorowie w liście z 23 lutego – drugi list napisane przez Klobuchara dotyczące Ticketmaster w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

„Zadaliśmy Live Nation szereg pytań dotyczących konkurencji zarówno podczas przesłuchania, jak i później, ale w dużej mierze nie udało nam się na nie odpowiedzieć… Odpowiedzi Live Nation sprowadzają się do „zaufaj nam”. Uważamy, że to zdecydowanie za mało” – dodali.

Apel Klobuchara i Lee do Departamentu Sprawiedliwości został wysłany tego samego dnia co propozycja polityczna Live Nation. I tego samego dnia, w którym firma odnotowała rekordowe wyniki sprzedaży i 16,7 miliarda dolarów przychodów, czyli o 44% więcej niż przed pandemią w 2019 roku.


Źródło

Warto przeczytać!  „Gladiator 2” zagra w „Normal People” Paul Mescal; Ridley Scott Reżyseria – Ostateczny termin