Podróże

Living the Interim Van Life: pierwsza recenzja serii LV5 Dave’a i Matta Vansa

  • 27 czerwca, 2023
  • 9 min read
Living the Interim Van Life: pierwsza recenzja serii LV5 Dave’a i Matta Vansa


Dave & Matt Vans jest obecnie jednym z wielu dostawców wyposażenia dla producentów samochodów dostawczych. Zwłaszcza tam, gdzie mieszkam w Kolorado, nie brakuje furgonetek: używanych, fabrycznych, firm zajmujących się konwersją lub w pełni niestandardowych wersji. Kolorado jest domem dla firm takich jak Wayfarer Vans, Vanworks, VandoitMountain Made Vans… lista jest długa, a to jeszcze nie koniec w tym konstrukcje DIY.

Jednym z głównych powodów, dla których miałem okazję przetestować najnowszą flotę Dave & Matt Vans, jest to, że jest lokalna. Dla mnie było to tak proste, jak przejechanie przez Vail Pass, spakowanie torby podróżnej i sprzętu oraz zaplanowanie przygody dla mnie, mojej furgonetki i otwartej drogi.

W skrócie: Czego więc doświadczyłem, demonstrując życie furgonetki? Całe mnóstwo. Wypożyczenie furgonetki nie tylko dało mi przedsmak tego, jak wygląda długoterminowe życie furgonetki, ale w szczególności ta furgonetka była wyposażona we wszystkie udogodnienia, których potrzebowałem do podróżowania, pracy zdalnej, przechowywania sprzętu i życia przez jakiś czas poza siecią. W pełni funkcjonalna konwersja serii LV Five (w skrócie „pojazdy lifestylowe”) była świetnym sprawdzianem dla życia na małej przestrzeni i życia w furgonetce ze zwierzakiem. Jeśli kiedykolwiek kupię furgonetkę, poważnie rozważę Dave & Matt LV Five Series.

Living the Interim Van Life: pierwsza recenzja serii LV5 Dave'a i Matta Vansa

  • Pojazd
    159-calowy rozstaw osi Ram ProMaster AWD
  • Przenoszenie
    Automatyczny
  • Moc
    Elektryka, pakiet paneli słonecznych (opcjonalnie), adapter do pełnego podłączenia
  • Miejsca do spania/siedzenia
    Do 4
  • Cena zakupu
    93 495 $ i więcej
  • Cena wynajmu
    180 $ / noc
  • Wynajem przyjazny zwierzętom
    Tak

  • Przestronny stół/ława do pracy

  • Wygodne łóżko, wysokość łóżka zapewnia dobre przechowywanie

  • Zaawansowana technologicznie kuchnia z palnikiem indukcyjnym

  • Obszerne miejsce do przechowywania

  • Bardziej przyjazny dla użytkownika układ elektryczny niż poprzednie modele

  • Fotele przednie obracają się, zapewniając dodatkową przestrzeń życiową podczas parkowania

Van Life, wersja próbna: Dave i Matt Vans Recenzja pięciu serii LV

Zaparkowany na początku szlaku w górach; (zdjęcie/Mary Murphy)

Będę szczery, testowałem tę furgonetkę jakiś czas temu (zeszłej jesieni). Dopiero teraz zbieram się do napisania recenzji, ponieważ w tamtym czasie miałem do czynienia z kryzysem ćwierćwiecza, który pojawił się w postaci ogromnych szkód spowodowanych przez wodę i który dosłownie pozostawił mnie bez nadającego się do zamieszkania domu. Na szczęście mam solidny system wsparcia dzięki przyjaciołom i rodzinie. Ale oprócz mieszkania w czyimś pokoju gościnnym przez 6 miesięcy, innym kuszącym rozwiązaniem było wykorzystanie tego nieodpowiedniego momentu i przekształcenie go w coś pozytywnego — szansę na wypróbowanie życia furgonetki.

Tak więc pewnego weekendu, kiedy jechałem z powrotem na wschód do Denver, odebrałem nową furgonetkę D&M LV5.1. Każdy kamper ma pełnić funkcję domu na kółkach, chociaż większość z nich wymaga niewielkich poświęceń, w zależności od rozmiaru vana, preferencji i stylu życia. Pojazdy Lifestyle Dave & Matt są do tego stworzone próbować i oferuj wszystko — wszystkie wygody stworzenia, a także wszystkie podstawy: łóżko, kuchnię, zasilanie, schowek i (opcjonalnie) toaletę.

Aktualizacje Dave & Matt LV5.1 i 5.2 Van

Przednie siedzenia obracają się, aby zapewnić więcej miejsca do siedzenia i życia; (zdjęcie/Mary Murphy)

Niektóre z ulepszeń „stylu życia”, które uzyskasz dzięki Dave & Matt, to nowe (wreszcie!) palniki indukcyjne i kuchnie z serii Five. Skrzynka bezpieczników z tyłu jest wybierana. Jest więcej miejsca. Dostępna jest również lepiej usprawniona kontrola klimatu — elementy sterujące nagrzewnicą oraz przednim i tylnym wentylatorem znajdują się w tym samym miejscu.

Ponadto w obszarze centrum sterowania wzdłuż lewej ściany kuchennej znajduje się włącznik pompy zlewozmywakowej, ściemnianego oświetlenia oraz mnóstwa gniazdek USB i ściennych — dostępnych z obszaru łóżka, kuchni lub „obszaru roboczego” środkowego stołu w furgonetce . Gniazdko ścienne, chociaż jest tylko jedno, jest ustawione poziomo, co pozwoliło mi podłączyć większe adaptery ścienne (takie jak moja ładowarka do MacBooka) i ładowarka. Ponieważ jest to jedyne dwubolcowe gniazdko ścienne w tej głównej przestrzeni, orientacja ma kluczowe znaczenie.

Warto przeczytać!  Z New Delhi do Cancun: oto 15 najtańszych kierunków podróży w 2024 roku

Przestrzeń robocza — stół i ławka/krzesło — jest również lepsza niż w niektórych innych wypożyczalniach samochodów dostawczych. Nie byłem zgarbiony, co oznaczało, że stół i ława były na odpowiedniej wysokości. Jeśli mieszkasz na pełny etat w furgonetce, siedzenie na łóżku po prostu nie wystarczy, zaufaj mi. Stół jest obrotowy i można go ustawić zgodnie z obydwoma planami pięter serii Five. Siedzenie na ławce służy również jako schowek, który szybko wykorzystałem.

Palnik indukcyjny z ustawieniami grzania i timerem po lewej oraz pompa zlewozmywakowa, sterowanie klimatyzacją i nowa konfiguracja wylotu po prawej; (zdjęcie/Mary Murphy)

Praca zdalna z tej furgonetki z pewnością dała mi wiele okazji do przetestowania konfiguracji do spania, miejsca do pracy i, co nie mniej ważne, kuchni. Palnik indukcyjny, jeśli nie jesteś do niego przyzwyczajony, jest trochę dziwny. Ale ogólnie rzecz biorąc, jest łatwy i intuicyjny w użyciu.

Zauważyłem, że na wyższych poziomach było dużo ciepła i mocy, aby nawet ugotować mrożonki, i zapewniało to dobrą, mocną chrupiącą potrawę, taką jak smażony ryż. Na próbę kontroli duszenia i palnika zrobiłam naleśniki. Jedynym minusem tej funkcji kuchennej jest to, że musisz kupić odpowiednie naczynia kuchenne kompatybilne z indukcją.

Zima, energia słoneczna, grzejnik, wentylator i przyłącza

suchy kemping poza Vail Mountains Colorado w furgonetce Dave'a i Matta
Suchy kemping z widokiem; (zdjęcie/Mary Murphy)

Jazda tą furgonetką w śnieżną pogodę w całym stanie w październiku i listopadzie była świetnym sprawdzianem dla ogólnego życia vana. W ciepłe dni chciałem cyrkulacji i powietrza z wentylatorami. Ale przez większość listopadowych dni i nocy włączałem też grzejnik.

Na szczęście krzywa uczenia się panelu sterowania ogrzewaniem i elektrycznością była bardzo łatwa. Wszystko działało zgodnie z reklamą. Nowszy van, który miałem, był również wyposażony w dwa panele słoneczne na górze. Pamiętaj tylko, że energia słoneczna nie naładuje akumulatorów toną, chyba że w pełnym słońcu.

Odkryłem, że zimą muszę uważać na to, gdzie parkuję, jeśli chcę uzyskać trochę energii słonecznej przed podróżą. Musiałem również użyć bardzo długiej szczotki przedłużającej, aby usunąć śnieg ze wszystkich paneli za każdym razem, gdy burza.

Kolejną super fajną cechą tego modelu furgonetki jest to, że jest on wyposażony w przejściówkę z bolcem, dzięki czemu można faktycznie ładować akumulatory w furgonetce i pobierać prąd z przyłączy dostępnych na niektórych polach kempingowych. Lub po prostu źródło zasilania w domu. Zamiast włączać falownik i rozładowywać akumulatory, była to super fajna alternatywa dla zasilania.

Warto przeczytać!  Pierwsza linia lotnicza do Europy dała nam ten ulubiony napój kawowy

W codziennym życiu vana, ale szczególnie zimą, zdecydowanie zastanów się, jakie udogodnienia masz lub będziesz potrzebować.

Dave & Matt Vans LV Five Series: ceny i dostępność

van Dave'a i Matta lv5.2 ram promaster zaparkowany na podjeździe
(Zdjęcie/Mary Murphy)

Konstrukcje Lifestyle Vehicle Dave’a i Matta Vana zaczynają się od 85 995 USD (używane samochody dostawcze D&M są tańsze). Wynajem najnowszych pojazdów LV od Dave & Matt zaczyna się od około 180 USD za noc (z dostępnymi rabatami w zależności od długości podróży). Sprawdź aktualną dostępność wynajmu online.

Firma nadal oferuje również wynajem i konstrukcje starszych modeli samochodów dostawczych LV3 i 2022. Jeśli masz taką możliwość i pasuje ona do Twojego harmonogramu pracy lub podróży oraz stylu życia (sportowcy, pracownicy zdalni, twórcy cyfrowi i pielęgniarki podróżujące, patrzę na Ciebie), naprawdę powinieneś wypróbować te wypożyczalnie.

Najnowszy LV5 jest zbudowany na 19,8-stopowym podwoziu RAM ProMaster 2023 z rozstawem osi 159 cali. Większy rozstaw osi oznacza, że ​​Dave i Matt mogą oferować różne „plany pięter” (inaczej konfiguracje).

Oprócz elementów do przebudowy, takich jak łóżko, aneks kuchenny, schowki, stół i siedzenia samochodowe, Dave & Matt oferuje więcej dodatków. Pomyśl o takich rzeczach, jak energia słoneczna, dodatkowe miejsce do przechowywania, ulepszenia zasilania lub toaleta kasetowa. Możesz też po prostu zdecydować się na dodatkową powierzchnię mieszkalną i podłogową, jeśli podróżujesz z więcej niż dwiema osobami (lub zwierzętami domowymi!).

Najnowsze furgonetki na rynku to LV5.1 i LV5.2 (nowo dostępne od maja 2023 r.).

Najfajniejszą rzeczą w serii LV5 były ulepszone porty i przełącznik zlewozmywaka (przeniesiony spod zlewu na panel ścienny w celu łatwiejszego dostępu), a także przejściówka elektryczna 5 V do zasilania elektrycznego i słonecznego, która umożliwia ładowanie bezpośrednio z przyłącza elektryczne na kempingach. Dave i Matt Vans dokonali kilku znaczących ulepszeń między seriami LV3 i LV5 — i to widać.




Źródło