Rozrywka

„Longlegs” szokuje kwotą otwarcia przekraczającą 22 miliony dolarów; „Sing Sing” debiutuje mocno

  • 14 lipca, 2024
  • 7 min read
„Longlegs” szokuje kwotą otwarcia przekraczającą 22 miliony dolarów; „Sing Sing” debiutuje mocno


Ten weekend miał być odpoczynkiem między wielkimi otwarciami „Despicable Me 4” (Universal) i „Twisters” (Universal)/„Deadpool and Wolverine” (Disney) w ciągu dwóch kolejnych tygodni. Tak się jakoś udało, ale nie tak, jak się spodziewano.

„Longlegs” (Neon) i „Fly Me to the Moon” (Sony) miały zająć drugie i trzecie miejsce w ten weekend z łączną kwotą 30–35 milionów dolarów. Ta część się wydarzyła. Ale komedia romantyczna Apple ze Scarlett Johansson i Channingiem Tatumem miała zająć drugie miejsce, być może z kwotą co najmniej 15 milionów dolarów (wcześniejsze prognozy były wyższe), podczas gdy charakterystyczny horror-thriller Oza Perkinsa z Nicolasem Cage’em w roli głównej miał przynieść 10 milionów dolarów lub więcej.

Podstawowy instynkt
'Długie nogi'

Zamiast tego „Longlegs” zajął drugie miejsce z kwotą 22,6 mln dolarów, podczas gdy „Fly” początkowo plasuje się na 10 mln dolarów (inni mają niższą kwotę) i dopiero na piątym miejscu. Oba wyniki są uderzające.

Z budżetem obejmującym marketing poniżej 10 milionów dolarów, „Longlegs” zarobił więcej w ciągu jednego weekendu niż wszystkie oprócz dwóch filmów Neon („Parasite” i „I, Tonya”) w całym okresie ich trwania. Wydany w 25. rocznicę „The Blair Witch Project”, jest wystarczająco blisko niespodziewanych początkowych szerokich powrotów, aby zwrócić na to uwagę.

„Blair Witch”, który zapoczątkował gatunek horroru found-footage i był jego szczytowym momentem, miał ograniczoną sprzedaż, w pierwszym szerokim tygodniu przynosząc dochód w wysokości ponad 60 milionów dolarów dzisiaj do ostatecznego skorygowanego ponad 300 milionów dolarów. Inne czasy, inny wynik. Oba jednak mają to do siebie, że wybiły się w samym środku lata, a Neon mądrze zaufał swojemu filmowi i widział, że ten tydzień oferuje potencjał, by się wyróżnić. Misja wykonana. Jest to jeszcze bardziej imponujące, biorąc pod uwagę tak wiele horrorów wydawanych regularnie i fakt, że Cage w innych filmach występuje w nowych produkcjach. Sobotni dochód był wyższy niż piątkowy (bez podglądów), co jest pozytywnym znakiem dla marketingu szeptanego w przeciwieństwie do C+ Cinemascore (tak samo jak „Blair Witch”).

FLY ME TO THE MOON, od lewej: Channing Tatum, Scarlett Johansson, 2024. fot. Dan McFadden / © Sony Pictures Releasing / dzięki uprzejmości Everett Collection
„Fly Me to the Moon” fot. Dan McFadden / © Sony Pictures Releasing / Dzięki uprzejmości Everett Collection©Sony Pictures/Dzięki uprzejmości Everett Collection

Z drugiej strony „Moon” to najnowsza rozczarowująca produkcja Apple, która odniosła sukces w kinach dzięki czołowemu dystrybutorowi. Kosztując 100 milionów dolarów przed marketingiem, nawet z wynikiem A- Cinemascore nie udało się jej zyskać popularności ani pokazać dynamiki w weekend (jej sobota była poniżej piątkowego zysku brutto).

Warto przeczytać!  Woody Harrelson w komedii Bobby'ego Farrelly'ego - Deadline

Firma ma wiele filmów gotowych do wydania (w tym „F1” przez Warner Bros. w przyszłym lecie). W obliczu braku wyraźnego poczucia korzyści dla Apple, gdy film będzie później przesyłany strumieniowo, trudno jest uzasadnić kontynuację wyświetlania w kinach, co wzmacnia poczucie, że Netflix rozgryzł to dawno temu.

Szósty film z serii „Jak ukraść księżyc”/„Minionki” zarobił nieco poniżej 45 milionów dolarów, co stanowi prawie dwukrotność zarobku każdego innego filmu w ten weekend. Dzięki bardzo szanowanemu 40-procentowemu spadkowi w drugi weekend studio prognozuje obecnie łączne światowe dochody przekraczające 5 miliardów dolarów, co stawia go przed każdą inną animowaną franczyzą nieskorygowaną o inflację.

„Inside Out 2” (Disney) znalazło się na trzecim miejscu, ze spadkiem o zaledwie 32 procent. Przy prawie 573 milionach dolarów, pozostaje to możliwość dorównania „Barbie”, która zarobiła 636 milionów dolarów w zeszłym roku. „A Quiet Place: Day One” (Paramount), pomimo konkurencji ze strony „Longlegs”, utrzymało się dobrze, zdobywając prawie 12 milionów dolarów na czwartym miejscu.

Ogółem pięć filmów (jeśli „Moon” osiągnie szacunki) zarobiło w ten weekend 10 milionów dolarów lub więcej. To zdrowe i coś, co nawet przed pandemią COVID nie było automatyczne w lipcu (wcale nie w 2019, a potem przez trzy z czterech weekendów w 2018). Całkowity box office wyniósł około 127 milionów dolarów, w porównaniu do 140 milionów dolarów w zeszłym roku. Rok do tej pory poprawił się i obecnie jest o 16 procent niższy niż w 2023 roku.

'Śpiewaj Śpiewaj'
’Śpiewaj Śpiewaj’Dzięki uprzejmości A24

Rzadki kandydat do nagród w środku lata osiągnął swój cel. „Sing Sing” (A24) z Colmanem Domingo miał przyzwoity debiut w czterech kinach (Nowy Jork/Los Angeles) z kwotą 137 000 dolarów (34 000 dolarów na kino) na początku powolnej premiery. W nietypowym ruchu, oczekuje się, że nie zostanie rozszerzony do sierpnia, aby zbudować oczekiwany marketing szeptany i uniknąć konkurowania z gigantami w ciągu następnych dwóch tygodni. Inspirujący film osadzony w więzieniu nie jest gwarantowaną specjalistyczną produkcją, więc takie ostrożne podejście wydaje się całkowicie logiczne.

Zadebiutowała również seria innych szanowanych, limitowanych premier. „National Anthem” (LD/Variance) zarobił 42 400 $ w czterech lokalizacjach w Nowym Jorku/Los Angeles. Dwa dokumenty miały premierę wyłącznie w Nowym Jorku, a „Eno” (Film First) zarobił 14 446 $ na Film Forum. Jego prezentacja obejmuje nieco inną wersję w różne dni. „America’s Burning” (Abramorama) 11 325 $ (15 450 $ w czterech). „Water Brother: The Sid Abbruzzi Story”, dystrybuowany samodzielnie przez reżyserów, był grany przez dwa dni (tylko dwa pokazy) w Newport, Rhode Island za 12 699 $ (wyprzedane dodatkowe pokazy w połowie tygodnia dla dokumentu przyniosą 25 000 $).

Warto przeczytać!  Sebastian Croft odpowiada na krytykę swojej roli w grze o Harrym Potterze

Szerszy rozgłos przyniósł filmowi doświadczonego islandzkiego reżysera Baltasara Kormákura „Dotyk” (Focus), który zarobił 470 tys. dolarów w 316 kinach, podczas gdy „Mniszek lekarski” (IFC) zarobił zaledwie 65 tys. dolarów w 446 kinach.

Najlepsza 10-tka

1. Jak ukraść księżyc 4 (Uniwersalny) Tydzień 2; Ostatni weekend #1

44 650 000 USD (-40%) w 4449 (+21) kinach; PTA (średnia na kino): 10 036 USD; Skumulowane: 211 102 000 USD

2. Długie nogi (Neon) NOWOŚĆ – Cinemascore: C+; Metacritic: 78

22 600 000 $ w 2510 kinach; PTA: 9004 $; Łącznie: 22 600 000 $

3. Od wewnątrz na zewnątrz 2 (Disney) Tydzień 4; Ostatni weekend #2

20 748 000 USD (-32%) w 3815 (+55) kinach; PTA: 5439 USD; Skumulowane: 572 792 000 USD

4. Ciche miejsce: dzień pierwszy (Paramount) Tydzień 3; Ostatni weekend #3

11 800 000 USD (-43%) w 3378 (-310) kinach; PTA: 3493 USD; Skumulowane: 116 229 000 USD

5. Zabierz mnie na Księżyc (Sony) NOWOŚĆ – Cinemascore: A-; Metacritic: 52; Szacunkowy budżet: 100 milionów dolarów

10 000 000 $ w 3356 kinach; PTA: 2980 $; Łącznie: 10 000 000 $

6. Bad Boys: Jedź lub giń (Sony) Tydzień 6; Ostatni weekend #5

4 400 000 $ (-34%) w 2200 (-444) kinach; PTA: 2000 $; Skumulowane: 184 876 000 $

7. Horizon: Amerykańska saga — Rozdział 1 (Warner Bros.) Tydzień 3; Ostatni weekend #6

2 440 000 USD (-54%) w 2 587 (-747) kinach; PTA: 943 USD; Skumulowane: 27 028 000 USD

8. MaXXXina (A24) Tydzień 2; Ostatni weekend #4

2 071 000 USD (-69%) w 2370 (-80) kinach; PTA: 874 USD; Skumulowane: 11 776 000 USD

9.Indyjski 2 (Film Distribution Network) NOWOŚĆ – Szacunkowy budżet: 24 mln USD

1 969 000 $ w 525 kinach; PTA: 1 849 $; Łącznie: 1 969 000 $

10. Dźwięk Nadzieja: Historia Possum Trot (Anioł) Tydzień 2; Ostatni weekend #7

1 300 000 USD (-56%) w 2137 (-63) kinach; PTA: 627 USD; Skumulowane: 9 700 000 USD

Warto przeczytać!  Horoskop Tarota dla każdego znaku zodiaku na 3 grudnia 2023 r

Inne specjalistyczne/niezależne tytuły

Filmy (limitowane, rozszerzenia limitowanych) są wymienione według tygodnia premiery, zaczynając od tych, które miały premierę w tym tygodniu; po pierwszych trzech tygodniach wymieniane są tylko filmy, których dochód przekroczył 5000 dolarów. Wyniki Metacritic i pierwsze festiwale filmowe nagrane kiedy dostępny.

Śpiewaj Śpiewaj (A24) NOWOŚĆ – Metacritic: 81; Festiwale obejmują: Toronto 2023, South by Southwest 2024

137 119 dolarów w 4 kinach; PTA: 34 280 dolarów

Dotykać (Focus) NOWOŚĆ – Metacritic: 70; Festiwale obejmują: Sydney 2024

470 000 dolarów w 310 kinach; PTA: 1487 dolarów

Hymn narodowy (LD/Variance) NOWOŚĆ – Metacritic: 72; Festiwale obejmują: South by Southwest 2023

42 400 dolarów w 4 kinach; PTA: 10 600 dolarów

Eno (Film First) NOWOŚĆ – Metacritic: 60; Festiwale obejmują: Sundance 2024

14 446 dolarów w 1 kinie; PTA: 14 446 dolarów

Brat wody (samodzielnie dystrybuowane) NOWOŚĆ – Metacritic:; Festiwale obejmują:

12 699 USD (dwa dni) w 1 kinie; PTA: 12 699 USD

Ameryka płonie (Abramorama) NOWOŚĆ – Festiwale obejmują: Tribeca 2024

11 325 $ w 1 kinie; PTA: 11 325 $; Łącznie: 15 450 $

Wyprodukowano w Anglii: Filmy Powella i Pressburgera (Cohen) NOWOŚĆ – Festiwale obejmują: Berlin, Tribeca 2024

7083 dolarów w 1 kinie; PTA: 7083 dolarów

Mniszek lekarski (IFC) NOWOŚĆ – Metacritic: 64; Festiwale obejmują: South by Southwest 2024

65 538 dolarów w 446 kinach; PTA: 147 dolarów

Zabić (Atrakcje przydrożne) Tydzień 2

138 440 USD w 300 (-528) kinach; PTA: 461 USD; Łącznie: 1 047 000 USD

Tatuś (Sony Pictures Classics) Tydzień 3

18 141 dolarów w 45 (-357) kinach; Łącznie: 845 641 dolarów

Zeszłego lata (Janus/Sideshow) Tydzień 3

24 000 $ w 24 (+17) kinach; Łącznie: 104 896 $

Thelma (Magnolia) Tydzień 4

415 000 $ w 449 (-156) kinach; Łącznie: 7 731 000 $

Motocykliści (Focus) Tydzień 4; również na PVOD

410 000 $ w 712 (-850) kinach; Łącznie: 20 341 000 $

Rodzaje życzliwości (Reflektor) Tydzień 4

324 000 $ w 730 (-190) kinach; Łącznie: 4 683 000 $

Planeta Janet (A24) Tydzień 4

45 684 USD w 41 (-49) kinach; Łącznie: 615 262 USD

Światło duchów (IFC) Tydzień 5

20 552 USD w 46 (+2) kinach; Łącznie: 633 763 USD

Sny o robotach (Neon) Tydzień 7

49 000 $ w 300 (+262); Łącznie: 700 516 $


Źródło