Podróże

Lotnictwo środkowoazjatyckie atakuje Ukrainę

  • 2 marca, 2023
  • 4 min read
Lotnictwo środkowoazjatyckie atakuje Ukrainę


Linie lotnicze z Azji Środkowej wykorzystują możliwości płynące z zamkniętej przestrzeni powietrznej Rosji, a ruch lotniczy w regionie gwałtownie wzrósł w ciągu roku od inwazji Rosji na Ukrainę, twierdzą dyrektorzy i analitycy. Loty do i z regionu wzrosły, ponieważ linie lotnicze, które wcześniej latały nad Rosją, przelatując przez Azję Środkową lub przelatując nad nią, aby dostać się do Azji i na Bliski Wschód. Pojawiły się również nowe linie lotnicze, wspierane przez wsparcie rządowe, aby wykorzystać nowy ruch. „Wiele osób przeniosło się z obszaru konfliktu do Azji Środkowej… mają pokrewieństwo językowe, więc obserwujemy więcej lotów do tego i obserwujemy bardziej dynamiczne gospodarki” – powiedział Raphael Haddad, szef Jetcraft Commercial, firmy sprzedającej samoloty na całym świecie i w regionie. Od początku wojny rosyjska przestrzeń powietrzna była zamknięta dla dziesiątek krajów zachodnich W rezultacie, według danych Eurocontrol, liczba lotów między wieloma krajami europejskimi a Uzbekistanem wzrosła o 105,9% od 2019 r. i o 36% od stycznia 2022 r. Administracja lotnictwa Kazachstanu twierdzi, że liczba pasażerów wzrosła o 16,5% rok do roku, podczas gdy kazachskie Air Astana ogłosił rok 2022 najlepszym w swojej historii z zyskiem po opodatkowaniu na poziomie 78,4 mln USD. Linie Azerbaijan Airlines poinformowały, że liczba lotów tranzytowych w przestrzeni powietrznej kraju wzrosła w 2022 r. o 134% w porównaniu z 2021 r. W Uzbekistanie władze pomogły uruchomić nowy Linie lotnicze o nazwie Silk Avia i Air Samarkand mają nadzieję wykorzystać wzrost ruchu. Air Samarkand, który jeszcze nie rozpoczął lotów komercyjnych, powiedział, że otrzymał wsparcie administracyjne od rządu. Linia ma nadzieję skoncentrować swoje loty na rynkach w Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Izraelu i Europie. Silk Avia nie odpowiedziała na prośbę Reutera o komentarz. dostrzegłem okazję wejścia na rynek, który staje się coraz bardziej dynamiczny” – powiedział Haddad. Zmiana następuje, gdy europejskie linie lotnicze walczą o znalezienie nowych tras do Azji od czasu zamknięcia rosyjskiej przestrzeni powietrznej, podczas gdy rosyjskie linie lotnicze borykają się z wyzwaniami związanymi z obsługą lokalnych podróżni nadal chętnie wyjeżdżają na wakacje za granicę. Od połowy 2010 roku Aeroflot próbował stać się główną linią tranzytową między europejskimi stolicami a krajami azjatyckimi, w tym Tajlandią, Chinami i Japonią, w tym Tajlandią, Chinami i Japonią, wraz z takimi konkurentami, jak British Airways, Lufthansa, Turkish Airlines i Emirates. W 2016 roku przewiózł 3,6 mln pasażerów na trasach Europa-Azja i planował dalszą ekspansję. jedli jak zwykle. „Same rosyjskie linie lotnicze mają poważne ograniczenia w tym, co mogą zrobić z powodu niedoborów sprzętu, nie mogą utrzymywać samolotu zgodnie z wystarczającymi standardami” – powiedział James Halstead, analityk lotniczy i partner zarządzający w Aviation Strategy. wciąż mają zapotrzebowanie ze strony tych, którzy chcą wyjechać na wakacje, mają powiązania ze „stanami”. Jest to okazja dla takich firm jak Air Astana, aby obsługiwać trasy do Rosji i przez swoje huby świadczyć usługi, które w przeciwnym razie nie mogłyby być obsługiwane”. wraca do poziomu z 2019 r. „Wzrost nie jest tak znaczący, jak mógłby być, ponieważ w 2022 r. w Chinach obowiązywały ograniczenia Covid. Europa pokazuje, że chociaż ruch między Azją a Azją Środkową wzrósł od 2022 r., to nadal jest o około 20% mniejszy niż poziom z 2019 r. Jeśli wojna będzie się przeciągać na Ukrainie, mogą pojawić się dalsze możliwości dla turystyki w Azji Środkowej, jak patrzą rosyjscy turyści alternatywy dla Europy na wakacje.Według Stowarzyszenia Operatorów Turystycznych Rosji (ATOR), obywatele Rosji odbyli w ciągu ostatniego roku ponad 23 mln podróży zagranicznych do 142 krajów. destynacjami turystycznymi były Turkije, z 5,2 mln wyjazdów, czyli o około 25% mniej niż w 2019 r., Zjednoczone Emiraty Arabskie, z 1,2 mln wyjazdów, czyli o 21,2% więcej niż w 2019 r., Egipt i Tajlandia. miejsc i kupowanie ładnych jachtów będzie musiało znaleźć sposób, aby to zrobić” – powiedział Halstead. Ładny.” — Reutera

Warto przeczytać!  Grała Summer w Baywatch, zobacz Nicole Eggert teraz w wieku 51 lat


Źródło