Biznes

Lotniska w Bengaluru i Hyderabad tętnią życiem dzięki małym liniom lotniczym

  • 25 kwietnia, 2024
  • 6 min read
Lotniska w Bengaluru i Hyderabad tętnią życiem dzięki małym liniom lotniczym


Zmiana rozkładu zwykle rozpoczyna się od nowych lotów i nowych stacji i tego lata nie było inaczej. Od powrotu połączeń do Nanded, Adampur przez Star Air, powrotu SpiceJet do Pakyong i uruchomienia przez IndiGo lotów do Jagdalpur i Agatti – rynek krajowy tętnił entuzjazmem.

Samolot Air India startuje z międzynarodowego lotniska Kempegowda w Bengaluru 12 kwietnia 2024 r. (AFP)

Segment międzynarodowy nie pozostał w tyle – Lufthansa zmodernizowała swoje loty z Monachium do A380, Virgin Atlantic uruchomiła swoje trzecie miasto w Indiach – Bengaluru, a Vistara unowocześniła swoje usługi na Bali.

HT uruchamia Crick-it, miejsce, w którym można grać w krykieta w dowolnym miejscu i czasie. Przeglądaj teraz!

Dzięki zatwierdzeniu rozkładu lotów obejmującego 125 krajowych lotnisk, to lato będzie prawdopodobnie najlepsze w historii linii lotniczych, pomimo wyzwań, jakie stwarza Vistara. Dane udostępnione przez Cirium, firmę zajmującą się analizą lotnictwa, wyłącznie na potrzeby tego artykułu, przedstawiają rozkłady jazdy dla 116 lotnisk w Indiach.

Przeczytaj także: W górę, w górę i poza domem: W zeszłym roku na prawie wszystkich lotniskach w Indiach wzrosło natężenie ruchu

Lotniska z maksymalną liczbą linii lotniczych

W tym sezonie w Bengaluru i Hyderabadzie usługi krajowe będzie obsługiwać 10 linii lotniczych. Osiem najlepszych linii lotniczych jest obecnych we wszystkich sześciu stacjach metra. Różnica, która dodaje się do Bengaluru i Hyderabad, to loty Star Air i fly91, co daje po 10 lotów w obu przypadkach. Delhi widzi Zooom Air, podczas gdy Star Air leci z Hindon. Bombaj jest obsługiwany przez Star Air. W Kalkucie działa również dziewięć linii lotniczych obsługujących trasy krajowe, a dziewiątą jest IndiaOne air. W Chennai działa tylko 8 linii lotniczych. Guwahati i Jaipur również obsługują osiem linii lotniczych, a Pune dziewięć linii lotniczych.

Warto przeczytać!  Za dnia piknoci, w nocy za szkarad. Niezwyka przemiana RPP. Niech Glapiski to wyjani! [OPINIA]

Spośród 116 lotnisk na 40 działa tylko jedna linia lotnicza. 15 z 40 widzi tylko IndiGo, 13 widzi tylko Alliance Air, po czterech widzi tylko IndiaOne Air, SpiceJet i Star Air.

Przeczytaj także: Spór Malediwy-Indie: Gwałtowny spadek liczby indyjskich turystów przybywających do kraju wyspiarskiego

Najlepsze trasy

Bombaj – Delhi pozostaje czołową trasą w kraju z 388 częstotliwościami tygodniowo, natomiast Delhi – Bombaj będzie oferować 383 częstotliwości tygodniowo. Następnie znajduje się trasa Delhi – Bengaluru – Delhi, na której dostępnych jest 264 rozkładowych częstotliwości w jedną stronę tygodniowo. Następne miejsce zajmuje Mumbai – Bengaluru – Mumbai z 251 częstotliwościami tygodniowo, a następnie Delhi – Hyderabad – Delhi ze 175 częstotliwościami tygodniowo. Delhi – Pune – Delhi zamyka pierwszą piątkę ze 163 częstotliwościami tygodniowo. Spośród 1077 sektorów, które obsługują loty w kraju, tylko 36 sektorów obsługuje ponad 100 lotów tygodniowo. Co ciekawe, takich sektorów jest siedem, w których odbywa się tylko jeden lot tygodniowo.

Przeczytaj także: Air India poleci do Dubaju samolotami Airbus A350

Najlepsze lotniska i połączenia

Ruch krajowy w Indiach może rosnąć, ale sześć największych miast obsługuje 54% jego ruchu. Delhi – największe lotnisko w kraju obsługuje 15% wszystkich odlotów. Bengaluru zbliża się teraz coraz bardziej do Bombaju i niemal łeb w łeb z Bombajem w przypadku lotów krajowych. Istnieje duża szansa, że ​​w okresie letnim Bengaluru obsłuży więcej lotów krajowych niż Bombaj, co przełoży się również na większą liczbę pasażerów.

Warto przeczytać!  Poczta Polska abonament RTV kontrola listonosz zdjęcie antena radio samochód

Delhi obsługuje loty bez przesiadek do 72 lotnisk w kraju, a następnie Bengaluru oferuje loty bez przesiadek do 68 miejsc docelowych w Indiach. Następne miejsce zajmuje Hyderabad z 63 połączeniami, natomiast Mumbai zajmuje czwarte miejsce z 59 kierunkami w Indiach połączonymi bez międzylądowania.

Następne miejsca zajmują Kalkuta i Chennai, które mają po 51 i 41 punktów połączonych.

Istnieje 10 lotnisk połączonych tylko z jednym miejscem docelowym, podczas gdy istnieje 20 lotnisk połączonych tylko z dwoma miejscami docelowymi. Łącznie jest 29 takich lotnisk, które są połączone z 10 lub więcej lotniskami w kraju.

Moc IndiGo lub Tata

Wśród 20 największych lotnisk w kraju tylko jedno widzi cztery linie lotnicze z grupy Tata posiadające taką samą przepustowość jak IndiGo. W Bagdogra IndiGo obsługuje 31% wszystkich odlotów, co odpowiada sumie trzech linii lotniczych z grupy Tata działających tam.

Na czternastu z 20 największych lotnisk IndiGo ma ponad 50% udziału w częstotliwościach. W Delhi i Bombaju odsetek ten wynosi odpowiednio 45% i 47%. Biorąc pod uwagę, ile czasu zajmuje AIX Connect (dawniej AirAsia India) połączenie się z Air India Express, skonsolidowana linia lotnicza przejmująca IndiGo jest opóźniona, jeśli nie odroczona. Nawet biorąc pod uwagę wszystkie planowane fuzje, w stajni grupy Tata nadal pozostaną dwie linie lotnicze.

Warto przeczytać!  Niektóre z najlepszych whisky na świecie pochodzą z Indii

W tej mieszance spojrzenie na Akasa Air pokazuje, że prawdopodobnie straci on pozycję w Bengaluru, ale linia lotnicza zajmuje trzecie miejsce w Ahmadabadzie, a drugie w Pune i Mopa na Goa – co samo w sobie jest osiągnięciem.

Przeczytaj także: Zmiana ruchu lotniczego: Bharat w końcu dogania Indie

Uwaga dotycząca ogona

Odtąd walka pomiędzy grupą IndiGo a grupą Tata będzie coraz lepsza dzięki planowi wprowadzenia obu osób. Uziemienie w IndiGo może być dziełem Boga dla grupy Air India, ale czy Boeing dotrzyma kroku szybkości dostaw MAXów? Czy scenariusz przypominający duopol będzie lepszy dla pasażerów, którzy w przeszłości byli świadkami upadku wielu linii lotniczych, czy będzie gorzki z punktu widzenia kosztów? Odpowiedź leży po drugiej stronie lata.

Ameya Joshi jest analitykiem badań lotniczych.

Odkryj kluczowe momenty, które ukształtowały podróż wyborczą w Indiach, w sekcji Eras naszego ekskluzywnego produktu Wybory. Uzyskaj dostęp do wszystkich treści całkowicie bezpłatnie w aplikacji HT. Pobierz teraz!
Bądź na bieżąco z wiadomościami biznesowymi, Gold Rates Today, India News i innymi powiązanymi aktualizacjami na stronie internetowej i w aplikacjach Hindustan Times


Źródło