Rozrywka

Louis Vuitton organizuje swój pierwszy duży pokaz w Korei Południowej na Jamsugyo w Seulu

  • 1 maja, 2023
  • 6 min read
Louis Vuitton organizuje swój pierwszy duży pokaz w Korei Południowej na Jamsugyo w Seulu


Louis Vuitton organizuje swój pierwszy duży pokaz w Korei Południowej

Scenariusz Paula Hancocks, CNN w SeuluOscara Hollanda, CNNSeul, Korea Południowa

Luksusowy gigant Louis Vuitton dodatkowo zademonstrował status Korei Południowej jako siły modowej, przekształcając most Jamsugyo w Seulu w efektowny odkryty pas startowy w chłodny sobotni wieczór.

Organizując swój pierwszy pokaz odzieży damskiej w kraju, francuska marka zaprezentowała kolekcję Pre-fall 2023, wysyłając dziesiątki modelek przez rzekę Han przed gwiazdorską publiczność.

Wydarzenie to było ważnym momentem dla Louis Vuitton — nie tylko dlatego, że marka nigdy wcześniej nie prezentowała kolekcji Pre-Fuitton na pokazie na wybiegu. (Wykraczające poza zwykły kalendarz Tygodnia Mody, projekty sprzed jesieni są często bardziej komercyjne niż kolekcje wiosna-lato lub jesień-zima, dlatego zwykle promowane są za pomocą błyszczących zdjęć z kampanii).

Ale był to również kamień milowy dla samego Seulu. Pomimo dynamicznie rozwijającego się rynku towarów luksusowych w Korei Południowej jej stolica nie stała się jeszcze rutynowym przystankiem w napiętym harmonogramie branży modowej. Emocje wokół sobotniego programu były takie, że obrady były transmitowane na żywo do przechodniów na dużych ekranach w centrum miasta.

Najlepszy street style z Seoul Fashion Week

Nowa kolekcja, opisana przez Maison jako „opowieść o podróżach tam i z powrotem” oraz „transformacja”, była zróżnicowana pod względem stylu i materiałów: odważne kurtki w podstawowych kolorach zostały wsunięte w nabijane ćwiekami minispódniczki o linii A. Gdzie indziej luźniejsze, zwiewne sylwetki dawały odrobinę romantyzmu. Pokaz otworzyła modelka i gwiazda „Squid Game”, Jung Hoyeon.

Model i aktor Jung Hoyeon na pokazie Louis Vuitton Pre-fall 29 kwietnia 2023 r. w Seulu w Korei Południowej. Kredyt: Justin Shin/Getty Images AsiaPac/Getty Images

Warto przeczytać!  Podsumowanie i reakcje AEW Rampage (20 stycznia 2023): Rookie ponownie pokonuje JAS

Hoyeon Jung jest pierwszym Koreańczykiem, który pojawił się solo na okładce Vogue’a

Rząd Seulu (wraz z Koreańską Organizacją Turystyczną) podpisał długoterminowe partnerstwo z Louis Vuitton. Inicjatywa stanowi część głównego dążenia do promocji miasta — i rzeki, która przez nie przepływa. Z publicznością zwróconą w stronę wody, a sam pas startowy zaledwie kilka stóp od balustrady mostu, lokalizacja stworzyła malownicze tło, aw oddali oświetlony pejzaż miejski.

Modelka idzie po wybiegu, patrząc na rzekę Hangang. Kredyt: Justina Shina/Getty Images

K-pop, K-beauty i K-drama to jedne z największych fenomenów kulturalnych ostatnich lat — a scenografię sobotniego programu nadzorował Hwang Dong-Hyuk, reżyser hitu Netflix „Squid Game”. Dzięki ciemnoniebieskim efektom świetlnym i ścieżce dźwiękowej o tematyce wodnej przed pokazem (która zawierała coś, co brzmiało jak odgłosy wielorybów), jego produkcja była najwyraźniej inspirowana rzeką poniżej. Chloe Grace Moretz, Jaden Smith i Bae Doona byli wśród obecnych gwiazd (dołączyło do nich około 100 lokalnych studentów mody, którzy przybyli na specjalne zaproszenie od Louis Vuitton).

Dlaczego K-pop rządzi tygodniem mody

Podobnie jak wielu na widowni, 32-letni pisarz i wpływowy Gong Linxuan zauważył, jak bardzo był zimny, ale powiedział CNN, że to doświadczenie było „niesamowite”. „To jak bycie w programie telewizyjnym”, powiedział, wskazując na strumienie wody – które nie były częścią scenografii – strzelające z mostu. Gong dodał, że uważa, że ​​sama kolekcja jest „piękna… dość łatwa do noszenia”. Tymczasem inna widzka, Anna Hyewon, powiedziała, że ​​jest podekscytowana, widząc program prowadzony w jej rodzinnym kraju. „To marzycielskie… to bardzo wyjątkowe”.

Warto przeczytać!  Melissa Gorga uważała, że ​​Kyle Richards użył Ozempic do nowego gorącego ciała

Członkinie dziewczęcego zespołu K-pop Le Sserafim były wśród celebrytów na pokazie Louis Vuitton 29 kwietnia 2023 r. w Seulu w Korei Południowej. Kredyt: Jean Chung/Bloomberg/Getty Images

Imprezę zorganizował dyrektor artystyczny domu mody ds. odzieży damskiej, Nicolas Ghesquière, który podczas swojej dekady u steru wystawiał pokazy w różnych miejscach, od Luwru po lotnisko JFK w Nowym Jorku.

Decyzja o zorganizowaniu pokazu na wybiegu w Seulu została podjęta, gdy europejskie domy mody chcą wzmocnić swoją pozycję na rynku luksusowym tego kraju. Na początku tego roku bank inwestycyjny Morgan Stanley ujawnił, że mieszkańcy Korei Południowej są obecnie największymi na świecie konsumentami dóbr luksusowych, a ich roczne wydatki na mieszkańca wynoszą 325 USD.

Louis Vuitton był głównym beneficjentem. Agencja informacyjna Yonhap poinformowała, że ​​dokumenty regulacyjne wykazały, że koreański oddział wytwórni zwiększył swój roczny dochód netto do 380 miliardów wonów (284 milionów dolarów) w 2022 roku, co oznacza wzrost o prawie 69% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Louis Vuitton znacznie rozszerzył swoją obecność w Korei Południowej od czasu otwarcia pierwszego butiku w Seulu w 1991 roku. Obecnie marka posiada 35 sklepów w całym kraju, w tym flagowy model z rzeźbioną szklaną fasadą, zaprojektowany przez znanego architekta Franka Gehry’ego w ekskluzywnej dzielnicy Gangnam w Seulu. Dwa lata temu nieżyjący już Virgil Abloh (wówczas dyrektor artystyczny marki ds. odzieży męskiej) zorganizował w mieście „spin-off” pokaz kolekcji męskiej Louis Vuitton na jesień 2021 r.

Warto przeczytać!  TI i Tiny zostają oskarżeni o gwałt w procesie sądowym

Ciemnoniebieskie efekty świetlne i ścieżka dźwiękowa przed pokazem o tematyce wodnej były najwyraźniej inspirowane rzeką poniżej. Kredyt: Justina Shina/Getty Images

Obecność marki w kraju została wzmocniona przez falę współpracy z wybitnymi muzykami i aktorami. Wśród gwiazd reprezentujących wytwórnię w ostatnich latach są Jung, która jako pierwsza Koreanka pojawiła się solo na okładce amerykańskiego Vogue’a, oraz piosenkarka K-pop Hyein z dobrze zapowiadającej się dziewczęcej grupy NewJeans.

Jak K-popowa grupa NewJeans stała się z dnia na dzień ulubieńcem mody

Największy muzyczny eksport Korei, BTS, również współpracował z tą wytwórnią. Siedmioosobowa para pojawiła się nawet na rozdaniu nagród Grammy 2022, ubrana w wybór uzupełniających się garniturów Louis Vuitton. Po tym, jak grupa ogłosiła w zeszłym roku przerwę – ponieważ jej członkowie służą lub przygotowują się do odbycia obowiązkowej służby wojskowej – jeden z raperów zespołu, J-Hope został mianowany ambasadorem marki Louis Vuitton, kontynuując karierę solową . (Jego kolega z zespołu Jimin został w międzyczasie podpisany przez firmę jubilerską Tiffany & Co, która jest własnością firmy macierzystej Louis Vuitton, LVMH).
Inne marki, które chcą wykorzystać rosnącą pamięć kulturalną Korei Południowej, to Dior, który w zeszłym roku był gospodarzem swojego pierwszego pokazu w tym kraju. Francuskie domy mody Celine, Chanel i Saint Laurent, wraz z Diorem, wyznaczyły członkinie dziewczęcej grupy Blackpink na ambasadorki marki.

Podpis pod zdjęciem u góry: Finał programu.

Czytaj więcej


Źródło