Louis Vuitton organizuje swój pierwszy duży pokaz w Korei Południowej na Jamsugyo w Seulu
Louis Vuitton organizuje swój pierwszy duży pokaz w Korei Południowej
Scenariusz Paula Hancocks, CNN w SeuluOscara Hollanda, CNNSeul, Korea Południowa
Luksusowy gigant Louis Vuitton dodatkowo zademonstrował status Korei Południowej jako siły modowej, przekształcając most Jamsugyo w Seulu w efektowny odkryty pas startowy w chłodny sobotni wieczór.
Organizując swój pierwszy pokaz odzieży damskiej w kraju, francuska marka zaprezentowała kolekcję Pre-fall 2023, wysyłając dziesiątki modelek przez rzekę Han przed gwiazdorską publiczność.
Wydarzenie to było ważnym momentem dla Louis Vuitton — nie tylko dlatego, że marka nigdy wcześniej nie prezentowała kolekcji Pre-Fuitton na pokazie na wybiegu. (Wykraczające poza zwykły kalendarz Tygodnia Mody, projekty sprzed jesieni są często bardziej komercyjne niż kolekcje wiosna-lato lub jesień-zima, dlatego zwykle promowane są za pomocą błyszczących zdjęć z kampanii).
Ale był to również kamień milowy dla samego Seulu. Pomimo dynamicznie rozwijającego się rynku towarów luksusowych w Korei Południowej jej stolica nie stała się jeszcze rutynowym przystankiem w napiętym harmonogramie branży modowej. Emocje wokół sobotniego programu były takie, że obrady były transmitowane na żywo do przechodniów na dużych ekranach w centrum miasta.
Najlepszy street style z Seoul Fashion Week
Nowa kolekcja, opisana przez Maison jako „opowieść o podróżach tam i z powrotem” oraz „transformacja”, była zróżnicowana pod względem stylu i materiałów: odważne kurtki w podstawowych kolorach zostały wsunięte w nabijane ćwiekami minispódniczki o linii A. Gdzie indziej luźniejsze, zwiewne sylwetki dawały odrobinę romantyzmu. Pokaz otworzyła modelka i gwiazda „Squid Game”, Jung Hoyeon.
Model i aktor Jung Hoyeon na pokazie Louis Vuitton Pre-fall 29 kwietnia 2023 r. w Seulu w Korei Południowej. Kredyt: Justin Shin/Getty Images AsiaPac/Getty Images
Hoyeon Jung jest pierwszym Koreańczykiem, który pojawił się solo na okładce Vogue’a
Rząd Seulu (wraz z Koreańską Organizacją Turystyczną) podpisał długoterminowe partnerstwo z Louis Vuitton. Inicjatywa stanowi część głównego dążenia do promocji miasta — i rzeki, która przez nie przepływa. Z publicznością zwróconą w stronę wody, a sam pas startowy zaledwie kilka stóp od balustrady mostu, lokalizacja stworzyła malownicze tło, aw oddali oświetlony pejzaż miejski.
Modelka idzie po wybiegu, patrząc na rzekę Hangang. Kredyt: Justina Shina/Getty Images
Dlaczego K-pop rządzi tygodniem mody
Podobnie jak wielu na widowni, 32-letni pisarz i wpływowy Gong Linxuan zauważył, jak bardzo był zimny, ale powiedział CNN, że to doświadczenie było „niesamowite”. „To jak bycie w programie telewizyjnym”, powiedział, wskazując na strumienie wody – które nie były częścią scenografii – strzelające z mostu. Gong dodał, że uważa, że sama kolekcja jest „piękna… dość łatwa do noszenia”. Tymczasem inna widzka, Anna Hyewon, powiedziała, że jest podekscytowana, widząc program prowadzony w jej rodzinnym kraju. „To marzycielskie… to bardzo wyjątkowe”.
Członkinie dziewczęcego zespołu K-pop Le Sserafim były wśród celebrytów na pokazie Louis Vuitton 29 kwietnia 2023 r. w Seulu w Korei Południowej. Kredyt: Jean Chung/Bloomberg/Getty Images
Imprezę zorganizował dyrektor artystyczny domu mody ds. odzieży damskiej, Nicolas Ghesquière, który podczas swojej dekady u steru wystawiał pokazy w różnych miejscach, od Luwru po lotnisko JFK w Nowym Jorku.
Decyzja o zorganizowaniu pokazu na wybiegu w Seulu została podjęta, gdy europejskie domy mody chcą wzmocnić swoją pozycję na rynku luksusowym tego kraju. Na początku tego roku bank inwestycyjny Morgan Stanley ujawnił, że mieszkańcy Korei Południowej są obecnie największymi na świecie konsumentami dóbr luksusowych, a ich roczne wydatki na mieszkańca wynoszą 325 USD.
Louis Vuitton znacznie rozszerzył swoją obecność w Korei Południowej od czasu otwarcia pierwszego butiku w Seulu w 1991 roku. Obecnie marka posiada 35 sklepów w całym kraju, w tym flagowy model z rzeźbioną szklaną fasadą, zaprojektowany przez znanego architekta Franka Gehry’ego w ekskluzywnej dzielnicy Gangnam w Seulu. Dwa lata temu nieżyjący już Virgil Abloh (wówczas dyrektor artystyczny marki ds. odzieży męskiej) zorganizował w mieście „spin-off” pokaz kolekcji męskiej Louis Vuitton na jesień 2021 r.
Ciemnoniebieskie efekty świetlne i ścieżka dźwiękowa przed pokazem o tematyce wodnej były najwyraźniej inspirowane rzeką poniżej. Kredyt: Justina Shina/Getty Images
Obecność marki w kraju została wzmocniona przez falę współpracy z wybitnymi muzykami i aktorami. Wśród gwiazd reprezentujących wytwórnię w ostatnich latach są Jung, która jako pierwsza Koreanka pojawiła się solo na okładce amerykańskiego Vogue’a, oraz piosenkarka K-pop Hyein z dobrze zapowiadającej się dziewczęcej grupy NewJeans.
Jak K-popowa grupa NewJeans stała się z dnia na dzień ulubieńcem mody
Podpis pod zdjęciem u góry: Finał programu.
Czytaj więcej