Biznes

L&T planuje opuścić metro w Hyderabad i obwinia bezpłatne przejazdy autobusami, oskarżane o „złą wymówkę”

  • 13 maja, 2024
  • 3 min read
L&T planuje opuścić metro w Hyderabad i obwinia bezpłatne przejazdy autobusami, oskarżane o „złą wymówkę”


Należy jednak zauważyć, że metro w Hyderabad borykało się z kryzysem finansowym na długo przed wprowadzeniem programu bezpłatnych przejazdów autobusami. W rzeczywistości w , władze kolei L&T Metro spotkały się z ówczesnym CM K. Chandrashekarem Rao, prosząc o pomoc finansową. W szczegółach przedstawionych poprzedniemu rządowi BRS spółka L&T podała, że ​​firma odnotowała stratę w wysokości 400 crore rupii tylko w pierwszym kwartale tego roku obrotowego.

Kilka osób krytykowało także L&T za rzekome złe planowanie projektu metra w Hyderabadzie, które ich zdaniem doprowadziło do utraty pasażerów, na przykład niezwiększenia liczby pociągów metra, niezastosowania się do zatorów w godzinach szczytu, braku rozbudowy metra kolejka do Gachibowli i tak dalej.

W wywiadzie dla Business Today R. Shankar Raman nazwał rządowy program bezpłatnych przejazdów autobusami Kongresu „niezrównoważony”. „Niektóre z tych żartów opierają się na obietnicach politycznych, co nie pomoże finansom państwa, bo jaki jest sens doprowadzania do bankructwa państwowej korporacji transportowej… nie ma w tym nic przyjemnego” – Raman powiedział Business Today. Powiedział również, że kapitał prywatny jest wykorzystywany do stworzenia „nowoczesnego, zeroemisyjnego systemu transportu”, takiego jak kolej metra, ale jednocześnie rząd stanowy wydaje pieniądze na „nakłanianie ludzi do korzystania z autobusów zanieczyszczających środowisko”. Powiedział również, że program bezpłatnych podwyżek autobusów prowadzi do redystrybucji płci w transporcie publicznym, ponieważ kobiety korzystają z autobusów za darmo, podczas gdy mężczyźni płacą średnio 35 rupii za dojazdy do pracy, nazywając to „niezrównoważonym” trendem.

Warto przeczytać!  Nie będzie pieniędzy dla Danuty Holeckiej? Kolejne problemy TV Republika

Shankar Raman powiedział Business Today, że obecnie z metra codziennie korzysta około 4,8 lakh osób. „Musimy zmniejszyć ciężar tego projektu ze względu na obecną liczbę pasażerów” – powiedział Raman.

Powiedział, że choć inicjatywa rządu Kongresu na rzecz opieki nad kobietami jest dobra, to nie jest zdrowe, aby tak duże miasto jak Hyderabad polegało na autobusach, które powodują zanieczyszczenie. Powiedział też, że decyzje podejmowane na podstawie obietnic politycznych nie mogą pomóc finansom państwa. „Finanse państwa mogą zbankrutować. Robienie czegoś takiego nie jest zabawne”.

Twierdzenie to również było szeroko krytykowane. Srinivas Alavilli, specjalista ds. zintegrowanego transportu i bezpieczeństwa drogowego w Światowym Instytucie Zasobów (WRI) oraz zwolennik zrównoważonej mobilności, porównał skargi Ramana dotyczące bezpłatnego transportu publicznego do bezpłatnej edukacji szkolnej. „Metrem i autobusem podróżują różni ludzie. Obydwa mają duże możliwości rozwoju w każdym mieście w miarę rozwoju Indii. L&T chce odejść z innych powodów i szuka wymówek” – powiedział.

Tymczasem Raman powiedział w wywiadzie dla BT TV, że spółka L&T pomyślnie wynegocjowała z rządem Telangany pożyczkę preferencyjną w wysokości 3000 crore rupii, która ma zostać spłacona w określonym czasie bez odsetek. Raman dodał, że firma rozważa również zarabianie na części nieruchomości przy metrze.

Warto przeczytać!  Gautam Adani wyjaśnia, jak grupa Adani odpowiedziała na atak Hindenburga z krótką sprzedażą

„Moja ocena jest taka, że ​​kiedy będziemy siadać do planu na rok budżetowy 26, rok 31, może to być składnik aktywów, który można spieniężyć w tym okresie, ponieważ byłby wówczas interesujący dla inwestorów, zwłaszcza funduszy emerytalnych i funduszy globalnych, biorąc pod uwagę 65-letnią koncesję ”- powiedział BT TV.


Źródło