Rozrywka

Madame Web Bomb zabiła nadzieje Sony na franczyzę – The Hollywood Reporter

  • 19 lutego, 2024
  • 5 min read
Madame Web Bomb zabiła nadzieje Sony na franczyzę – The Hollywood Reporter


Szum dotyczący zwiastunów był niepokojący, a sprzedaż biletów w przedsprzedaży wywołała anemię. W zeszłym tygodniu recenzenci recenzowali m.in Pani Web zostały opublikowane i zabolały najbardziej ze wszystkich — spin-off Sony o Spider-Manie uzyskał najniższą średnią ocenę w serwisie Rotten Tomatoes (13 procent) ze wszystkich głównych filmów o superbohaterach od prawie dziesięciu lat.

„W środowy wieczór można było w czasie rzeczywistym obserwować spadek sprzedaży w przedsprzedaży, w miarę jak kupujący zwracali swoje bilety” – dziwi się jeden z głównych znawców sieci kin. „To naprawdę coś mówi, kiedy wolisz to mieć Shazama! 2 liczby.”

Był to jeden z najgorszych startów w historii Hollywood dla filmu opartego na postaci Marvela. Krajowa sprzedaż biletów w Ameryce Północnej przez pierwsze sześć dni wyniosła zaledwie 26,2 miliona dolarów po otwarciu w środku tygodnia w Walentynki. International zebrał 25,7 miliona dolarów z 61 rynków. Nawet przyjazna fanom ocena Cinemacore była słaba (C+ – wyjątkowo niska jak na tytuł superbohatera).

Podobnie jak DC i niegdyś niepowstrzymany Marvel, Sony znajduje się obecnie w trudnej sytuacji, aby na nowo ocenić sposób, w jaki tworzy filmy komiksowe.

Poprzedni film Sony o uniwersum Spider-Mana — rok 2022 Morbiusa – okazał się krytyczną porażką i był szeroko oczerniany przez fanów w Internecie, ale przynajmniej udało mu się zarobić 170 milionów dolarów na całym świecie. Nie ma takiej nadziei Pani Web. Plus, Upadek filmu fabularnego ma wpływ nie tylko na ten film, ale także na nową potencjalną franczyzę prowadzoną przez gwiazdę Dakotę Johnson, którą Sony miało nadzieję stworzyć (uwaga, spoiler: jej postać jest powiązana z Peterem Parkerem, którego narodziny są udokumentowane w filmie).

Warto przeczytać!  Zobacz niektóre z najlepszych stylizacji wieczoru

W filmie pojawiło się trio postaci drugoplanowych (w tej roli Isabela Merced, Celeste O’Connor i Sydney Sweeney — obecnie jedna z najpopularniejszych gwiazd w jej wieku). Stworzyło to przyszłość, w której cała trójka mogła stać się zespołem Spider-Women pod przewodnictwem Cassie Webb z Johnson. Teraz to się nie stanie.

„Nie zobaczymy kolejnego Pani Web film na kolejną dekadę” – zażartował jeden z weteranów branży. „Nie powiodło się. Sony próbowało nakręcić film, który byłby innym rodzajem filmu o superbohaterach.

Pani Web wpisuje się w niepokojący trend w gatunku superbohaterów. Wszystkie aktorskie filmy komiksowe w zeszłym roku osiągnęły słabsze wyniki (z wyjątkiem filmu Marvel Studios Strażnicy Galaktyki Vol. 3), niezależnie od studia. „Zmęczenie superbohaterem” ewoluowało od terminu używanego przez niektóre zakątki fandomu do czegoś niechętnie akceptowanego jako fakt branżowy. Nadchodzi to w czasie, gdy Marvel, DC i Sony podejmują trudną pracę nad narodzinami nowych franczyz.

Więc Pani Web — wyreżyserowany i współautorem scenariusza przez SJ Clarksona, z udziałem Johnsona w roli nowojorskiego ratownika medycznego rozwijającego moce psychiczne — najwyraźniej przyjął mądre podejście: skoro na każdym rogu metropolii znajdują się peleryny i kaptury, czy nie warto unikać zwykłych tropów i spróbować bardziej trzymającego w napięciu thrillera o powściągliwym uroku? A poza tym zrobić film o superbohaterach dla kobiet i młodych dziewcząt?

Warto przeczytać!  Liam i Noel Gallagher zapowiadają powrót legendarnego zespołu

Tyle że to nie zadziałało.

„Nie wiem, czy kobiety wystarczą, aby zapewnić tutaj sukces kasowy” – mówi jedno z weteranów studia spoza Sony. Rzeczywiście, mężczyźni stanowią od 65 do 70 procent widzów superbohaterów w Ameryce Północnej. W przypadku Pani Webodsetek widzów płci żeńskiej nadal wynosił zaledwie 46%.

„Jeśli chodzi o filmy o superbohaterach, jesteśmy na etapie przejściowym” – zauważa znawca. „Nie wiem, jak duże jest to przejście ani jak wygląda druga strona. Może będzie mniej filmów, ale za to większe marki. Sony jest skłonne podjąć pewne ryzyko, ale chce też home runów – i to dobrze. I jeśli [Sony’s upcoming Spider-Man Universe title] Kraven jest gigantycznym hitem, narracja mogłaby być zupełnie inna. Jest więc zbyt wcześnie, aby znać wynik.”

Znawca mówi, że obecny nastrój na terenie Sony jest ponury. Za kadencji szefa kina Toma Rothmana studio z pewnością odniosło znaczące zwycięstwa, w tym nominację do Oscara Werset pająka serial i akcja na żywo Jad (trzeci Jad, z Tomem Hardym w roli głównej, ukaże się 8 listopada). Rothman jest znany z uważnego nadzorowania budżetów i powszechnie o tym mówiono Pani Web kosztowało 80 milionów dolarów, ale według kilku źródeł rzeczywista liczba mieści się w przedziale 100 milionów dolarów. To jednak znacznie mniej niż 200–300 milionów dolarów rutynowo wydawane przez Marvel czy DC.

Warto przeczytać!  Vespertine odzyskuje dwie gwiazdki Michelin w nowym rankingu restauracji

Co ciekawe, niektórzy Pani Web Recenzenci gorąco przekonują, że film może w końcu zyskać drugie życie jako obozowy klasyk (tzw Los Angeles Times wychwalał to jako „najczystszą formę obozu”, a Slate zachwycał się: „To parodia, katastrofa… i cholernie mi się to podobało”). Chociaż takie bezczelne komplementy nie są pocieszeniem dla firmy Sony, można przedstawić argument, że jeśli masz ponieść porażkę, równie dobrze możesz ponieść porażkę wielką. Ponieważ tak naprawdę jest coś gorszego niż film, który się nie udał: bycie zapomnianym.


Źródło