Świat

Magazyn przechowujący baterie litowe płonie we Francji w obliczu rosnących obaw związanych z ich zagrożeniami

  • 18 lutego, 2024
  • 6 min read
Magazyn przechowujący baterie litowe płonie we Francji w obliczu rosnących obaw związanych z ich zagrożeniami


Autor: Emily Jane Davies

18:16 18 lutego 2024 r., aktualizacja 21:33 18 lutego 2024 r.

  • W magazynie w Viviez w Aveyron we Francji z ogniem walczyło 70 strażaków

Magazyn, w którym przechowywano 900 ton baterii litowych oczekujących na recykling, stanął w płomieniach dzisiejszego popołudnia w obliczu rosnących obaw związanych z ich zagrożeniami.

Pożar we Francji miał miejsce w magazynie w mieście Viviez w Aveyron, a władze nakazały mieszkańcom pozostać w domach.

Mieszkańcom nakazano zamykać drzwi i okna, gdy miasto spowijał gęsty dym. Nie zgłoszono żadnych obrażeń ani zgonów.

Choć przyczyna pożaru nie została jeszcze potwierdzona, w opanowaniu płomieni wzięło udział 70 strażaków.

Baterie litowe stosowane w hulajnogach elektrycznych stanowią najszybciej rosnące ryzyko pożaru w Londynie, a w zeszłym roku londyńska straż pożarna była wzywana do pożaru roweru elektrycznego lub hulajnogi średnio raz na dwa dni.

Pożar we Francji po raz kolejny wzbudził wątpliwości dotyczące użytkowania i bezpieczeństwa akumulatorów.

Magazyn przechowujący 900 ton baterii litowych oczekujących na recykling stanął w płomieniach dziś po południu w obliczu rosnących obaw związanych z ich zagrożeniami
Pożar we Francji miał miejsce w magazynie w mieście Viviez w Aveyron, a władze zaleciły mieszkańcom pozostanie w domach
Mieszkańcom nakazano zamykać drzwi i okna, gdy miasto spowijał gęsty dym. Nie zgłoszono żadnych obrażeń ani zgonów

Jean-Louis Denoit, burmistrz Viviez, nazwał pożar „szokującym” i powiedział francuskiemu serwisowi informacyjnemu BFMTV: „Istotnie istnieje powód, aby zadawać pytania dotyczące funkcji pojazdów elektrycznych i baterii litowych”.

Warto przeczytać!  Więcej ciał znalezionych w zawalonej kopalni w Chinach, 48 pozostaje zaginionych
CZYTAJ WIĘCEJ – Pożar przed Królewskim Trybunałem Sprawiedliwości, który spowodował chaos w centrum Londynu, był spowodowany awarią akumulatora w rowerze elektrycznym, potwierdzają szefowie straży pożarnej

Pożar nastąpił w związku z propozycjami brytyjskiej budowy jednego z największych w Europie magazynów akumulatorów w Buckinghamshire, który spotkał się z ostrą krytyką.

Ponad 200 mieszkańców sprzeciwiło się planom Statera Energy dotyczącym budowy elektrowni o mocy 500 megawatów na polach Rookery Farm.

Deweloperzy zaplanowali „usunięcie wierzchniej warstwy gleby” i zbudowanie 888 pełnowymiarowych kontenerów transportowych na akumulatory, które zostaną otoczone ogrodzeniem z siatki stalowej o wysokości 2,5 m.

Przedsiębiorstwo energetyczne chce także wybudować 37 domów z inwerterami, trzy kontenery magazynowe, siedem sterowni, cztery zbiorniki wody przeciwpożarowej, dużą podstację odbiorczą i budynek socjalny.

Oczekuje się, że budowa fabryki akumulatorów zajmie 18 miesięcy, a mieszkańcy wyrażają również obawy dotyczące możliwości przejazdu 30 samochodów ciężarowych każdego dnia.

Poseł Buckingham Tory, Greg Smith, powiedział MailOnline, że „ma dość odbierania gruntów rolnych z Buckinghamshire pod zabudowę”.

Pożar nastąpił w związku z propozycjami brytyjskiej budowy jednego z największych w Europie magazynów akumulatorów w Buckinghamshire, który spotkał się z ostrą krytyką
Działacze powiedzieli, że odwiedzili witrynę w Yorkshire, aby zobaczyć, jak to będzie wyglądać
Ponad 200 mieszkańców sprzeciwiło się planom Statera Energy dotyczącym budowy elektrowni o mocy 500 megawatów na polach Rookery Farm. Na zdjęciu mieszkańcy z członkiem parlamentu Gregiem Smithem

BBC podaje, że te ogromne zakłady magazynowania akumulatorów mogą stać się w Wielkiej Brytanii częstym widokiem, a do władz w całym kraju wpływają setki wniosków.

Warto przeczytać!  Grecki tankowiec dryfuje i płonie po podejrzewanym ataku Huti

CZYTAJ WIĘCEJ – Wściekłość, gdy mieszkańcy wioski odrzucają plany budowy 900 kontenerów transportowych obok ich domów na wsi w Buckinghamshire

Jednak wściekli działacze twierdzą, że kontrowersyjna roślina zaszkodzi środowisku i „niewątpliwie wpłynie na zdrowie psychiczne społeczności”.

Następuje to również po budowie HS2 i walce z oddzielną farmą fotowoltaiczną o powierzchni 2100 akrów w Buckinghamshire.

Szacuje się, że farma słoneczna Rosefield zasili 57 000 domów i pozwoli zaoszczędzić 125 000 ton dwutlenku węgla, ale działacze twierdzą, że zniszczy to więcej pól uprawnych i zepsuje widoki na okolicę.

Wynika to z potwierdzenia, że ​​pożar przed Królewskimi Trybunałami Sprawiedliwości był spowodowany awarią akumulatora roweru elektrycznego na początku tego miesiąca.

Ogień zniszczył część magazynu na parterze i spowodował chaos na zewnątrz, zakłócając ruch na Strand w Londynie.

LFB stwierdziło wówczas: „Chociaż rowery elektryczne i hulajnogi elektryczne świetnie nadają się do poruszania się po mieście, jeśli akumulatory ulegną uszkodzeniu lub zaczną zawodzić, mogą wywołać niezwykle gwałtowne pożary.

„Pożary baterii litowych mogą szybko wymknąć się spod kontroli i w ciągu kilku minut wywołać duży pożar.

Warto przeczytać!  Ukraina odnotowuje dalsze niewielkie zyski w kontrofensywie: aktualizacje na żywo
Wynika to z potwierdzenia, że ​​pożar przed Królewskimi Trybunałami Sprawiedliwości był spowodowany awarią akumulatora roweru elektrycznego na początku tego miesiąca. W trakcie zdarzenia przed Old Bailey widziano przedstawicieli zawodów prawniczych
Ekipy straży pożarnej musiały sprawdzić „wiele budynków” przy Warwick Lane
Do walki z płomieniem ruszyli strażacy ze specjalistycznym sprzętem (na zdjęciu) z trzech wozów strażackich
Genius Star XI przewoził ładunek akumulatorów litowo-jonowych przez Pacyfik, z Wietnamu do San Diego, gdy w grudniu ubiegłego roku ładunek zapalił się

„Kiedy akumulatory te są ładowane w pomieszczeniach ogólnodostępnych lub na drogach ewakuacyjnych, wybuch pożaru może szybko uniemożliwić ludziom ucieczkę”.

W grudniu ubiegłego roku statek towarowy przewożący akumulatory litowo-jonowe spłonął, gdy dopłynął do Alaski.

Według amerykańskiej straży przybrzeżnej 19-osobowa załoga zdołała dotrzeć na brzeg bez żadnych obrażeń.

Genius Star XI przewoził ładunek akumulatorów litowo-jonowych przez Pacyfik, z Wietnamu do San Diego, gdy ładunek się zapalił – poinformował w komunikacie strażnik z Alaski.

Pożar wybuchł w Boże Narodzenie w ładowni nr 1, powiedział wówczas rzecznik armatora Wisdom Marine Group.

Załoga szybko podjęła działania, aby uwolnić dwutlenek węgla do ładowni i uszczelniła ją, aby uniknąć potencjalnej eksplozji.


Źródło