Biznes

Mahindra XUV 3XO prowadzi się dobrze, ale zauważył dwie wady »MotorOctane

  • 14 maja, 2024
  • 7 min read
Mahindra XUV 3XO prowadzi się dobrze, ale zauważył dwie wady »MotorOctane


Minęło już kilka dni od premiery Mahindra XUV 3XO. Jeździliśmy SUV-em i dzieliliśmy się pierwszymi wrażeniami na naszym kanale YouTube. Jeżdżąc intensywnie XUV 3XO, zauważyliśmy kilka czynników, które mogą być ważne dla Ciebie jako kupującego. Tak, SUV z pewnością prowadzi się lepiej i ma kilka przydatnych funkcji, które z pewnością Cię zadziwią. Ma jednak dwie główne wady, a jedna z nich może powstrzymać Cię od zakupu go dla Twojej rodziny! Sprawdź więc całą naszą recenzję Mahindra XUV 3XO.
Uwaga Czytelnicy! Dołącz do nas w społeczności Whatsapp, aby otrzymywać codzienne aktualizacje wiadomości motoryzacyjnych.

Recenzja Mahindra XUV 3XO – Plusy

Zanim przejdziemy do wad, porozmawiajmy o pozytywach. W końcu to nowy SUV, więc dlaczego nie zacząć od kilku dobrych czynników!

Przyjemność z jazdy

XUV 3XO

Jednym z kluczowych powodów zakupu XUV 3XO powinna być przyjemność z jazdy, jaką oferuje ten SUV. Jak wszyscy wiemy, SUV został zbudowany na platformie Ssangyong Tivoli i można poczuć magię. Platformę dostrojono tak dobrze, że za każdym razem, gdy osiągałem trzycyfrowy limit prędkości, musiałem patrzeć na zestaw wskaźników, aby potwierdzić prędkość. Podwozie sprawia, że ​​SUV jest solidny przy każdej prędkości.

Piękne prowadzenie

Recenzja Mahindry XUV 3XO

Wisienką na torcie jest prowadzenie samochodu 3X0! Teraz XUV 3XO jest dostępny z trzema trybami jazdy – Zip, Zap i Zoom. Tryb Zoom jest najbardziej agresywnym trybem, ponieważ dostarcza całą moc wytwarzaną przez silnik. Jednak po włączeniu trybu Zoom nawet kierownica ładnie wyważa się i zapewnia kierowcy więcej informacji zwrotnych. Zmiana pasa nie stanowi problemu, gdyż kierownica i podwozie pozwalają na agresywną jazdę. Połączenie jest tak cholernie dobre, że czułem się, jakbym jeździł gokartem!

Przeczytaj także – Upadek popularnego SUV-a w Indiach? Co poszło nie tak?

Warto przeczytać!  Ta polska spółka jest zaliczana do najbardziej luksusowych marek w Europie. Jakie ma plany rozwoju?

Recenzja Mahindra XUV 3XO – Doskonała wydajność

Turbosilnik benzynowy – TGDi

Jaki pożytek ze stabilnej platformy i doskonałego prowadzenia, jeśli silnik jest ospały? Mahindra się tym zajął! XUV 3XO to najszybszy SUV w swoim segmencie dzięki silnikowi TGDi o pojemności 1,2 litra. Silnik ten wytwarza 129 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego w połączeniu z 6-biegową manualną i 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu obrotowego. Wariant, którym jeździliśmy, był wyposażony w automatyczną skrzynię biegów.

Jeśli chodzi o silnik, jest to potężna jednostka firmy Mahindra. Już od chwili zatrzymania czuje się niecierpliwie i jedzie dalej wraz ze wzrostem prędkości. Jest to także wyrafinowana jednostka, która nie przenosi wibracji, ale staje się głośniejsza – w sportowy sposób – po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu. Mahindra twierdzi, że XUV 3XO może przyspieszyć od 0 do 60 w 4,4 sekundy. Uważamy jednak, że 3XO robi to jeszcze szybciej! Tym, co sprawia, że ​​prowadzenie 3XO jest jeszcze lepsze, jest 6-biegowa skrzynia biegów AT. Jest to jednostka zapewniająca płynną zmianę przełożeń i ani razu nie poczujesz szarpnięcia. W rzeczywistości skrzynia biegów wykonuje swoją pracę tak pięknie, że możesz odnieść wrażenie, że prowadzisz samochód DCT!

Wnętrze, funkcje, przestrzeń

Wnętrze Mahindry XUV 3XO

Wewnątrz 3XO zastosowano czarno-białą kolorystykę, dzięki czemu SUV jest bardziej przestronny. Brak konserwacji białego wnętrza będzie trudnym zadaniem ze względu na indyjski klimat. Po krótkim czasie oglądania samochodu, plamy były wyraźnie widoczne na powierzchniach dotykowych, takich jak przedni podłokietnik i przednie oparcia oparć.

Konstrukcja deski rozdzielczej jest bardzo konwencjonalna i obejmuje pływający ekran dotykowy. Ogólna jakość materiałów jest na najwyższym poziomie dzięki zastosowaniu miękkiego wykończenia całej deski rozdzielczej. Nawet poduszki drzwiowe są wykonane z miękkich w dotyku materiałów, co zdecydowanie sprawia wrażenie premium. Wskakując na miejsce kierowcy, nie mogliśmy przestać ich doceniać! Są niezwykle pomocne i wygodne, a także utrzymują Cię na miejscu podczas jazdy.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo
panoramiczny dach

Jeśli chodzi o funkcje, XUV 3XO ma wiele do zaoferowania. Jest kilka funkcji, których nie ma żaden inny konkurent! Pewnie już o nich wiecie, ale dzielimy się nimi tutaj jeszcze raz. Nowy 3XO jest wyposażony w system ADAS poziomu 2, panoramiczny dach, dwustrefową klimatyzację, 17-calowe felgi aluminiowe, 10,25-calowy ekran dotykowy, 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i kilka innych elementów. Dodatkowo Mahindra umożliwi bezprzewodowe korzystanie z Android Auto i Apple CarPlay w SUV-ie poprzez aktualizację oprogramowania.

Fotele przednie Mahindra XUV 3XO

Wreszcie przestrzeń, jaką oferuje 3XO, jest po prostu doskonała. Jest to najszerszy samochód w segmencie i ma maksymalną przestrzeń z tyłu. I właśnie wtedy, gdy usiedliśmy na tylnym siedzeniu XUV 3XO, zauważyliśmy pierwszą poważną wadę!

Przeczytaj więcej – Dokuczanie nowemu SUV-owi Kia – premiera w tym miesiącu!

Recenzja Mahindra XUV 3XO – wady

Przeciętne tylne siedzenie Doświadczenie

Recenzja Mahindra XUV 3XO - Wady tylnych siedzeń

Podobnie jak przednie siedzenia, tylne siedzenia XUV 3X0 są przestronne i miękkie. Chociaż ogólna amortyzacja jest miękka i wtapia się w siedzenie, ogólne oferowane wsparcie nie jest wystarczające. Chociaż doskonale nadają się do krótkich przejażdżek po mieście, podczas jazdy po autostradzie odczujesz brak wsparcia pod udami i dolnej części pleców. Dla porównania, Tata Nexon ma najlepsze tylne siedzenia, które są sztywniejsze i zapewniają doskonałe podparcie pleców i ud. Mimo to 3XO oferuje lepsze siedzenia w porównaniu do samochodów konkurencji, takich jak Kia Sonet i Hyundai Venue. Jeśli więc planujesz kupić 3XO dla swojej rodziny, a tylne siedzenie będzie często używane, XUV 3XO może nie być najlepszą opcją!

Warto przeczytać!  Tylko kataklizm mógłby wywołać większe załamanie na rynku. To sytuacja bez precedensu dla kursu dolara amerykańskiego i… złota

Przeczytaj także – Ten samochód Maruti jest szybszy niż Mercedes – prędkość maksymalna 200 km/h

Łopatki zmiany biegów to wielka porażka!

Kierownica 3XO

W części Plusy wspomnieliśmy o tym, jak dobrze prowadzi się SUV. Rozmawialiśmy o osiągach, prowadzeniu i solidnej jakości jazdy. Jednak tym, czego naprawdę nam brakowało, ciesząc się mocnymi osiągami XUV 3XO, są łopatki zmiany biegów! Inne SUV-y w tym segmencie, takie jak Maruti Brezza, Kia Sonet, a nawet Tata Nexon, oferują łopatki zmiany biegów w wybranych wariantach i układach napędowych, ale Mahindra zdecydował się całkowicie pominąć tę funkcję.

Chociaż silnik jest wystarczająco mocny, a zmiany biegów płynne, to właśnie podczas nagłego wyprzedzania brakuje łopatek zmiany biegów. Skrzynia biegów oferuje na dźwigni tryb ręczny, ale łopatki zmiany biegów mogłyby jeszcze bardziej poprawić sportowe właściwości SUV-a.

Notatka:

Recenzja radaru ADAS Mahindra XUV 3XO

Oprócz wyżej wymienionych punktów napotkaliśmy również problemy z systemem ADAS XUV 3XO. Mahindra potwierdziła jednak, że oprogramowanie jest obecnie w fazie testów beta i zostanie zaktualizowane do czasu rozpoczęcia wysyłki modelu do klienta. Chociaż cały sprzęt został przeniesiony z XUV700, oprogramowanie zostało ponownie skalibrowane dla mniejszego samochodu.

Bazując na powyższych zaletach i wadach, co sądzisz o Mahindra XUV 3X0? Jeśli pytasz o naszą opinię, Mahindra XUV 3XO to kompletny pakiet technologii, mocy i wyrafinowania. Choć nie jest to 10/10, to z pewnością jest to 9,5+. Jeśli więc szukasz kompaktowego SUV-a, sugerujemy rozważenie XUV 3XO jako opcji.

Jeśli masz wątpliwości dotyczące zakupu samochodu, kliknij tutaj i zapytaj! Aby uzyskać więcej takich treści, subskrybuj MotorOctane Youtube, Google News Facebook i Świergot.




Źródło