Biznes

Mahindra XUV 3XO vs Kia Sonet vs Tata Nexon vs Hyundai Venue: Silnik, ceny, porównanie przebiegu

  • 6 maja, 2024
  • 3 min read
Mahindra XUV 3XO vs Kia Sonet vs Tata Nexon vs Hyundai Venue: Silnik, ceny, porównanie przebiegu


Mahindra i Mahindra wprowadzili na rynek indyjski nowy Mahindra XUV 3XO (w zasadzie XUV 300 po liftingu). Nowy model zyskuje nowy design, lepszą dynamikę, dodatkowe funkcje, większe bezpieczeństwo i wiele więcej. SUV jest dostępny w dziewięciu wariantach – MX1, MX2, MX2 Pro, MX3, MX3 Pro, AX5, AX5 L, AX7 i AX7 L, a ceny wahają się od 7,49 lakh rupii do 15,49 lakh (po salonie). Poniżej podano ceny poszczególnych wariantów.


Rezerwacje na tego kompaktowego SUV-a rozpoczną się 15 maja 2024 r., a dostawy mają rozpocząć się wkrótce potem. Nowy XUV 3XO w dalszym ciągu konkuruje z Tata Nexon, Maruti Suzuki Brezza, Kia Sonet i Hyundai Venue. W tym artykule porównamy specyfikacje silnika i zużycie paliwa Mahindry XUV 3XO z Tata Nexon, Hyundai Venue i Kia Sonet.


Najpierw porozmawiajmy o samym XUV 3XO, 3XO jest dostępny w trzech wersjach silnikowych – 117 KM, 300 Nm, 1,5-litrowy turbodiesel, 111 KM, 200 Nm, 1,2-litrowy turbo benzyna i 130 KM, 230 nm, Benzyna z turbodoładowaniem o pojemności 1,2 litra. 1,5-litrowy turbodiesel wykazał zużycie paliwa na poziomie 20,6 kmpl w wersji z manualną skrzynią biegów i 21,2 kmpl w wersji AT. Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 111 KM zapewnia zużycie paliwa na poziomie 18,9 kmpl w wersji MT i 17,9 kmpl w wersji AT. Mowa o najmocniejszej, 130-konnej, 1,2-litrowej benzynie turbo. Stwierdził, że zużycie paliwa wyniosło 20,1 kmpl dla MT i 18,2 kmpl dla AT.

Warto przeczytać!  Podróż po platformie internetowego rozstrzygania sporów Sama

Zwiększać


Następnie porozmawiajmy o Kia Sonet. Sonet oferował także trzy opcje silnika – 116 KM, 250 Nm, 1,5-litrowy turbodiesel, 120 KM, 170 Nm, 1,0-litrowy turbo benzyna i 83 KM, 115 nm, 1,2-litrową benzynę NA. 1,5-litrowy turbodiesel wykazał zużycie paliwa na poziomie 22,3 kmpl w przypadku iMT i 18,5 kmpl w przypadku AT. 1,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 120 KM zapewnia zużycie paliwa na poziomie 18,7 kmpl w przypadku iMT i 19,2 kmpl w przypadku DCT. Jeśli chodzi o benzynę NA o pojemności 1,2 litra, deklarowane zużycie paliwa wynosi 18,8 kmpl ze skrzynią biegów MT. Sonet jest oferowany w wersjach HTE, HTE(O), HTK, HTK(O), HTK Plus, HTX, HTX Plus, GTX Plus i X-line. Ceny wahają się od 7,99 lakh Rs do 15,7 lakh (ex-showroom).


Następny w kolejce jest kuzyn Sonet, Hyundai Venue. Obydwa SUV-y bazują na tej samej platformie i mają te same opcje silnika. Jednak certyfikowane dane dotyczące efektywności paliwowej różnią się. 1,5-litrowy turbodiesel z technologią iMT wykazał zużycie paliwa na poziomie 23,7 kmpl. Turbodoładowana benzyna o pojemności 1,0 litra ze skrzynią biegów MT i AT wykazała zużycie paliwa odpowiednio 18,7 kmpl i 18,15 kmpl. 1,2-litrowy silnik benzynowy NA MT charakteryzuje się zużyciem paliwa na poziomie 17,5 kmpl. Obiekt jest oferowany w wersjach E, S, S, S Plus, S, SX i SX Opt. Ceny wahają się od 7,94 lakh Rs do 13,48 lakh (ex-showroom).


Tata Nexon jest oferowany z dwiema opcjami silnika – 120 KM, 170 Nm, 1,2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym oraz 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM, 260 Nm. Według wszystkich danych benzyna z turbodoładowaniem i przekładnią MT osiąga 17,4 kmpl, 17,18 kmpl w przypadku AMT i 17 kmpl w przypadku DCA (automatyczna z podwójnym sprzęgłem). Silniki MT i AT z silnikiem Diesla osiągnęły wydajność odpowiednio 23,23 kmpl i 24,08 kmpl. Nexon jest oferowany w wersjach Smart, Smart Plus, Smart Plus S, Pure, Creative, Creative Plus, Fearless i Fearless Plus. Ceny wahają się od 8,15 lakh Rs do 15,8 lakh (w dawnym salonie).

Warto przeczytać!  Vincent Flibustier, fałszywy pracownik CrowdStrike, który wziął na siebie odpowiedzialność za największą awarię IT w historii


Źródło