Mahindra XUV 3XO vs Kia Sonet vs Tata Nexon vs Hyundai Venue: Silnik, ceny, porównanie przebiegu
Mahindra i Mahindra wprowadzili na rynek indyjski nowy Mahindra XUV 3XO (w zasadzie XUV 300 po liftingu). Nowy model zyskuje nowy design, lepszą dynamikę, dodatkowe funkcje, większe bezpieczeństwo i wiele więcej. SUV jest dostępny w dziewięciu wariantach – MX1, MX2, MX2 Pro, MX3, MX3 Pro, AX5, AX5 L, AX7 i AX7 L, a ceny wahają się od 7,49 lakh rupii do 15,49 lakh (po salonie). Poniżej podano ceny poszczególnych wariantów.
Rezerwacje na tego kompaktowego SUV-a rozpoczną się 15 maja 2024 r., a dostawy mają rozpocząć się wkrótce potem. Nowy XUV 3XO w dalszym ciągu konkuruje z Tata Nexon, Maruti Suzuki Brezza, Kia Sonet i Hyundai Venue. W tym artykule porównamy specyfikacje silnika i zużycie paliwa Mahindry XUV 3XO z Tata Nexon, Hyundai Venue i Kia Sonet.
Najpierw porozmawiajmy o samym XUV 3XO, 3XO jest dostępny w trzech wersjach silnikowych – 117 KM, 300 Nm, 1,5-litrowy turbodiesel, 111 KM, 200 Nm, 1,2-litrowy turbo benzyna i 130 KM, 230 nm, Benzyna z turbodoładowaniem o pojemności 1,2 litra. 1,5-litrowy turbodiesel wykazał zużycie paliwa na poziomie 20,6 kmpl w wersji z manualną skrzynią biegów i 21,2 kmpl w wersji AT. Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 111 KM zapewnia zużycie paliwa na poziomie 18,9 kmpl w wersji MT i 17,9 kmpl w wersji AT. Mowa o najmocniejszej, 130-konnej, 1,2-litrowej benzynie turbo. Stwierdził, że zużycie paliwa wyniosło 20,1 kmpl dla MT i 18,2 kmpl dla AT.
Następnie porozmawiajmy o Kia Sonet. Sonet oferował także trzy opcje silnika – 116 KM, 250 Nm, 1,5-litrowy turbodiesel, 120 KM, 170 Nm, 1,0-litrowy turbo benzyna i 83 KM, 115 nm, 1,2-litrową benzynę NA. 1,5-litrowy turbodiesel wykazał zużycie paliwa na poziomie 22,3 kmpl w przypadku iMT i 18,5 kmpl w przypadku AT. 1,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 120 KM zapewnia zużycie paliwa na poziomie 18,7 kmpl w przypadku iMT i 19,2 kmpl w przypadku DCT. Jeśli chodzi o benzynę NA o pojemności 1,2 litra, deklarowane zużycie paliwa wynosi 18,8 kmpl ze skrzynią biegów MT. Sonet jest oferowany w wersjach HTE, HTE(O), HTK, HTK(O), HTK Plus, HTX, HTX Plus, GTX Plus i X-line. Ceny wahają się od 7,99 lakh Rs do 15,7 lakh (ex-showroom).
Następny w kolejce jest kuzyn Sonet, Hyundai Venue. Obydwa SUV-y bazują na tej samej platformie i mają te same opcje silnika. Jednak certyfikowane dane dotyczące efektywności paliwowej różnią się. 1,5-litrowy turbodiesel z technologią iMT wykazał zużycie paliwa na poziomie 23,7 kmpl. Turbodoładowana benzyna o pojemności 1,0 litra ze skrzynią biegów MT i AT wykazała zużycie paliwa odpowiednio 18,7 kmpl i 18,15 kmpl. 1,2-litrowy silnik benzynowy NA MT charakteryzuje się zużyciem paliwa na poziomie 17,5 kmpl. Obiekt jest oferowany w wersjach E, S, S, S Plus, S, SX i SX Opt. Ceny wahają się od 7,94 lakh Rs do 13,48 lakh (ex-showroom).
Tata Nexon jest oferowany z dwiema opcjami silnika – 120 KM, 170 Nm, 1,2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym oraz 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM, 260 Nm. Według wszystkich danych benzyna z turbodoładowaniem i przekładnią MT osiąga 17,4 kmpl, 17,18 kmpl w przypadku AMT i 17 kmpl w przypadku DCA (automatyczna z podwójnym sprzęgłem). Silniki MT i AT z silnikiem Diesla osiągnęły wydajność odpowiednio 23,23 kmpl i 24,08 kmpl. Nexon jest oferowany w wersjach Smart, Smart Plus, Smart Plus S, Pure, Creative, Creative Plus, Fearless i Fearless Plus. Ceny wahają się od 8,15 lakh Rs do 15,8 lakh (w dawnym salonie).
Rezerwacje na tego kompaktowego SUV-a rozpoczną się 15 maja 2024 r., a dostawy mają rozpocząć się wkrótce potem. Nowy XUV 3XO w dalszym ciągu konkuruje z Tata Nexon, Maruti Suzuki Brezza, Kia Sonet i Hyundai Venue. W tym artykule porównamy specyfikacje silnika i zużycie paliwa Mahindry XUV 3XO z Tata Nexon, Hyundai Venue i Kia Sonet.
Najpierw porozmawiajmy o samym XUV 3XO, 3XO jest dostępny w trzech wersjach silnikowych – 117 KM, 300 Nm, 1,5-litrowy turbodiesel, 111 KM, 200 Nm, 1,2-litrowy turbo benzyna i 130 KM, 230 nm, Benzyna z turbodoładowaniem o pojemności 1,2 litra. 1,5-litrowy turbodiesel wykazał zużycie paliwa na poziomie 20,6 kmpl w wersji z manualną skrzynią biegów i 21,2 kmpl w wersji AT. Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 111 KM zapewnia zużycie paliwa na poziomie 18,9 kmpl w wersji MT i 17,9 kmpl w wersji AT. Mowa o najmocniejszej, 130-konnej, 1,2-litrowej benzynie turbo. Stwierdził, że zużycie paliwa wyniosło 20,1 kmpl dla MT i 18,2 kmpl dla AT.
Zwiększać
Następnie porozmawiajmy o Kia Sonet. Sonet oferował także trzy opcje silnika – 116 KM, 250 Nm, 1,5-litrowy turbodiesel, 120 KM, 170 Nm, 1,0-litrowy turbo benzyna i 83 KM, 115 nm, 1,2-litrową benzynę NA. 1,5-litrowy turbodiesel wykazał zużycie paliwa na poziomie 22,3 kmpl w przypadku iMT i 18,5 kmpl w przypadku AT. 1,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 120 KM zapewnia zużycie paliwa na poziomie 18,7 kmpl w przypadku iMT i 19,2 kmpl w przypadku DCT. Jeśli chodzi o benzynę NA o pojemności 1,2 litra, deklarowane zużycie paliwa wynosi 18,8 kmpl ze skrzynią biegów MT. Sonet jest oferowany w wersjach HTE, HTE(O), HTK, HTK(O), HTK Plus, HTX, HTX Plus, GTX Plus i X-line. Ceny wahają się od 7,99 lakh Rs do 15,7 lakh (ex-showroom).
Następny w kolejce jest kuzyn Sonet, Hyundai Venue. Obydwa SUV-y bazują na tej samej platformie i mają te same opcje silnika. Jednak certyfikowane dane dotyczące efektywności paliwowej różnią się. 1,5-litrowy turbodiesel z technologią iMT wykazał zużycie paliwa na poziomie 23,7 kmpl. Turbodoładowana benzyna o pojemności 1,0 litra ze skrzynią biegów MT i AT wykazała zużycie paliwa odpowiednio 18,7 kmpl i 18,15 kmpl. 1,2-litrowy silnik benzynowy NA MT charakteryzuje się zużyciem paliwa na poziomie 17,5 kmpl. Obiekt jest oferowany w wersjach E, S, S, S Plus, S, SX i SX Opt. Ceny wahają się od 7,94 lakh Rs do 13,48 lakh (ex-showroom).
Tata Nexon jest oferowany z dwiema opcjami silnika – 120 KM, 170 Nm, 1,2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym oraz 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM, 260 Nm. Według wszystkich danych benzyna z turbodoładowaniem i przekładnią MT osiąga 17,4 kmpl, 17,18 kmpl w przypadku AMT i 17 kmpl w przypadku DCA (automatyczna z podwójnym sprzęgłem). Silniki MT i AT z silnikiem Diesla osiągnęły wydajność odpowiednio 23,23 kmpl i 24,08 kmpl. Nexon jest oferowany w wersjach Smart, Smart Plus, Smart Plus S, Pure, Creative, Creative Plus, Fearless i Fearless Plus. Ceny wahają się od 8,15 lakh Rs do 15,8 lakh (w dawnym salonie).