Mahindra XUV 3XO vs Nexon, Brezza, Sonet i miejsce: porównanie wymiarów, silników i cen
Mahindra poddała dawnemu XUV 300 kompleksową aktualizację cyklu życia, zmieniając nazwę SUV-a na XUV 3XO. Oprócz nowej nazwy, SUV przeszedł kompleksową metamorfozę kosmetyczną, ulepszenia wnętrza, zaktualizowane układy napędowe i nowe funkcje. Z cenami początkowymi wahającymi się od 7,49 lakh rupii do 15,49 lakh rupii (z dawnego salonu), zmodernizowany subkompaktowy SUV Mahindry konkuruje z takimi modelami jak Maruti Suzuki Brezza, Tata Nexon, Hyundai Venue i Kia Sonet. Widzimy, jak SUV-y wypadają na papierze.
Przeczytaj także: Mahindra XUV 3XO wypuszczona na rynek za 7,49 lakh rupii; Otrzymuje poziom 2 ADAS, dwustrefową automatyczną klimatyzację
Mocno zmodernizowany Mahindra XUV 3XO został niedawno wprowadzony na rynek w Indiach, a ceny zaczynają się od 7,49 lakh rupii (po salonie).
Mahindra XUV 3XO kontra rywale: wymiary
Mahindra XUV 3XO | Taty Nexona | Maruti Suzuki Brezza | Miejsce Hyundaia | Kia Sonet | |
Długość | 3990 mm | 3995 mm | 3995 mm | 3995 mm | 3995 mm |
Szerokość | 1821 mm | 1804 mm | 1790 mm | 1770 mm | 1790 mm |
Wysokość | 1647 mm | 1620 mm | 1685 mm | 1617 mm | 1642 mm |
Rozstaw osi | 2600 mm | 2498 mm | 2500 mm | 2500 mm | 2500 mm |
Podczas gdy wszystkie SUV-y w tym segmencie mają długość poniżej 4 metrów, XUV 3XO jest najkrótszy o 5 mm. SUV może się jednak poszczycić największą szerokością i najdłuższym rozstawem osi, co powinno przełożyć się na przestronniejszą kabinę i możliwość podróżowania trzema pasażerami z tyłu, zapewniając większy komfort. Brezza jest tutaj najwyższym subkompaktowym SUV-em, natomiast Nexon ma najmniejszy rozstaw osi wynoszący zaledwie 2 mm.
Przeczytaj także: Mahindra Bolero Neo otrzymuje 1 gwiazdkę w światowych testach zderzeniowych NCAP
XUV 3XO oferuje najdłuższy rozstaw osi w segmencie i jest także najszerszym samochodem w tym segmencie.
Mahindra XUV 3XO kontra rywale: układy napędowe
Przechodząc do układów napędowych, wszystkie przedstawione tutaj modele, z wyjątkiem Maruti Brezza, są dostępne zarówno z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym. Brezza to SUV zasilany wyłącznie benzyną i na razie jedyny model w tym porównaniu oferujący opcję zasilania CNG. Tata zaprezentował Nexon CNG na targach Bharat Mobility Expo 2024, chociaż model ten nie został jeszcze formalnie wprowadzony na rynek. Venue jest również oferowany w bardziej sportowej wersji N Line, która zawiera kilka dodatkowych funkcji i wprowadza pewne poprawki w zawieszeniu i układzie kierowniczym, aby zapewnić ostrzejsze prowadzenie. Wykorzystuje jednak ten sam turbodoładowany układ napędowy, co standardowy subkompaktowy SUV.
Brezza to SUV zasilany wyłącznie benzyną i jako jedyny oferuje fabryczną opcję zasilania CNG.
Silniki benzynowe
Mahindra XUV 3XO | Taty Nexona | Maruti Suzuki Brezza | Miejsce Hyundaia | Kia Sonet | |
Silnik | 1,2-litrowa benzyna z turbodoładowaniem, 3 cylindry / 1,2-litrowa benzyna z turbodoładowaniem GDI, 3 cylindry | Benzyna z turbodoładowaniem o pojemności 1,2 litra, 3 cylindry | Benzyna 1,5 litra, 4 cylindry | Benzyna 1,2 litra, 4 cylindry / 1,0 litra turbo benzyna GDI, 3 cylindry | Benzyna 1,2 litra, 4 cylindry / 1,0 litra turbo benzyna GDI, 3 cylindry |
Moc | 110 KM przy 5000 obr./min / 129 KM przy 3750 obr./min | 118 KM przy 5500 obr./min | 102 KM przy 6000 obr./min | 82 KM przy 6000 obr./min / 118 KM przy 6000 obr./min | 82 KM przy 6000 obr./min / 118 KM przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy | 200 Nm przy 1500-3500 obr/min / 230 Nm przy 1500-3750 obr/min | 170 Nm przy 1750-4000 obr./min | 137 Nm przy 4400 obr./min | 114 Nm przy 4000 obr/min / 172 Nm przy 1500-4000 obr/min | 114 Nm przy 4000 obr/min / 172 Nm przy 1500-4000 obr/min |
Skrzynia biegów | 6-biegowa MT / 6-biegowa AT | 5-biegowa MT / 6-biegowa MT / 6-biegowa AMT / 7-biegowa DCT | 5-biegowa MT / 6-biegowa AT | 5-biegowa MT (1,2P) / 6-biegowa MT / 7-biegowa DCT | 5-biegowa MT (1,2P) / 6-biegowa iMT / 7-biegowa DCT |
Zarówno Mahindra, jak i Tata oferują do swoich subkompaktowych SUV-ów wyłącznie silniki benzynowe z turbodoładowaniem, natomiast Maruti jest dostępny wyłącznie z jednostką wolnossącą. Brezza ma tutaj największą jednostkę pod względem pojemności skokowej, choć jest jedną z najsłabszych tutaj, wytwarzając 102 KM i 137 Nm. Co ciekawe, Maruti oferuje dwa warianty silnika w Brezzie – jeden bez technologii miękkiej hybrydy w słabszych wariantach manualnych LXi i VXi, podczas gdy najwyższej klasy ZXi i ZXi+ z manualną skrzynią biegów oraz wszystkie warianty automatyczne są wyposażone w tę technologię.
Zarówno Venue, jak i Sonet oferują 1,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, chociaż tylko ten pierwszy jest wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów; Turbobenzynowy silnik Sonet jest oferowany z przekładnią iMT.
Silniki benzynowe Venue i Sonet o pojemności 1,2 litra zajmują najniższe miejsca pod względem mocy i momentu obrotowego, generując identyczne 82 KM i 114 Nm.
Przeczytaj także: Mahindra Bolero Neo Plus wprowadzono na rynek w Indiach za 11,39 lakh rupii
XUV 3XO to jedyny model oferujący dwie opcje silnika benzynowego z turbodoładowaniem, jedną z wielopunktowym wtryskiem paliwa i drugą z technologią bezpośredniego wtrysku benzyny. Choć oba mają podobną pojemność 1,2 litra, ten ostatni jest najmocniejszą jednostką w segmencie, rozwijającą 129 KM i 230 Nm. Turbo-benzyna Nexona oraz 1,0-litrowe turbomłyny Venue i Sonet rozwijają podobny poziom mocy i momentu obrotowego, podczas gdy koreańskie rodzeństwo osiąga zaledwie 2 Nm większy maksymalny moment obrotowy.
Turbo benzyna Venue oferowana jest z aż 4 opcjami skrzyni biegów; Wariant podstawowy oferowany wyłącznie z 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Sonet to jedyny model, który oferuje opcję skrzyni biegów iMT w połączeniu z 1,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym, podczas gdy Nexon oferuje zarówno skrzynię biegów AMT, jak i DCT z 1,2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym.
Silniki Diesla
Mahindra XUV 3XO | Taty Nexona | Miejsce Hyundaia | Kia Sonet | |
Silnik | 1,5 litra, 4 cylindry | 1,5 litra, 4 cylindry | 1,5 litra, 4 cylindry | 1,5 litra, 4 cylindry |
Moc | 115 KM przy 3750 obr./min | 113 KM przy 3750 obr./min | 114 KM przy 4000 obr./min | 114 KM przy 4000 obr./min |
Moment obrotowy | 300 Nm przy 1500-2500 obr./min | 250 Nm przy 1500-2750 obr./min | 250 Nm przy 1500-2750 obr./min | 250 Nm przy 1500-2750 obr./min |
Skrzynia biegów | 6-biegowa MT / 6-biegowa AMT | 6-biegowa MT / 6-biegowa AMT | 6-biegowa MT | 6-biegowa MT/ 6-biegowa iMT/ 6-biegowa AT |
Przechodząc do opcji z silnikiem wysokoprężnym, to XUV 3XO ma zauważalną przewagę momentu obrotowego nad swoimi rywalami. 1,5-litrowa jednostka Mahindry generuje moment obrotowy o wartości 300 Nm – o 50 Nm więcej niż u rywali, którzy osiągają mniej więcej identyczne wartości. Venue to jedyny model, w którym brakuje opcji automatycznej skrzyni biegów, podczas gdy Sonet to jedyny SUV w segmencie z silnikiem Diesla, który zamiast AMT otrzymał automatyczny przemiennik momentu obrotowego. Sonet oferuje również kupującym wybór pomiędzy manualną a inteligentną manualną skrzynią biegów (iMT), która eliminuje pedał sprzęgła.
Sonet to jedyny samochód z silnikiem Diesla w segmencie oferowany z automatycznym przemiennikiem momentu obrotowego.
Mahindra XUV 3XO kontra rywale: Cena
Mahindra XUV 3XO | Taty Nexona | Maruti Suzuki Brezza | Miejsce Hyundaia* | Kia Sonet | |
Benzyna | 7,49 lakh rupii – 15,49 lakh | 8,15 lakh rupii – 15,00 lakh rupii | 8,34 lakh rupii – 14,14 lakh rupii | 7,94 lakh rupii – 13,90 lakh rupii | 7,99 lakh rupii – 14,75 lakh rupii |
Diesel | 9,99 lakh rupii – 14,99 lakh rupii | 11,10 lakh rupii – 15,80 lakh rupii | — | 10,71 lakh rupii – 13,44 lakh rupii | 9,80 lakh rupii – 15,75 lakh rupii |
Pod względem ceny, początkowa cena Mahindry za XUV 3XO sprawia, że jest to najtańszy model tutaj pod względem cen podstawowych, choć jest to również najdroższy benzynowy SUV w ofercie w wersji z pełnym wyposażeniem. Ceny oleju napędowego są bardziej porównywalne, a XUV 3XO zajmuje obecnie podobną pozycję, co jego rywale.