Biznes

Mahindra XUV 3XO vs Nexon, Brezza, Sonet i miejsce: porównanie wymiarów, silników i cen

  • 30 kwietnia, 2024
  • 6 min read
Mahindra XUV 3XO vs Nexon, Brezza, Sonet i miejsce: porównanie wymiarów, silników i cen


Mahindra poddała dawnemu XUV 300 kompleksową aktualizację cyklu życia, zmieniając nazwę SUV-a na XUV 3XO. Oprócz nowej nazwy, SUV przeszedł kompleksową metamorfozę kosmetyczną, ulepszenia wnętrza, zaktualizowane układy napędowe i nowe funkcje. Z cenami początkowymi wahającymi się od 7,49 lakh rupii do 15,49 lakh rupii (z dawnego salonu), zmodernizowany subkompaktowy SUV Mahindry konkuruje z takimi modelami jak Maruti Suzuki Brezza, Tata Nexon, Hyundai Venue i Kia Sonet. Widzimy, jak SUV-y wypadają na papierze.

Przeczytaj także: Mahindra XUV 3XO wypuszczona na rynek za 7,49 lakh rupii; Otrzymuje poziom 2 ADAS, dwustrefową automatyczną klimatyzację

Mocno zmodernizowany Mahindra XUV 3XO został niedawno wprowadzony na rynek w Indiach, a ceny zaczynają się od 7,49 lakh rupii (po salonie).

Mahindra XUV 3XO kontra rywale: wymiary

Mahindra XUV 3XO Taty Nexona Maruti Suzuki Brezza Miejsce Hyundaia Kia Sonet
Długość 3990 mm 3995 mm 3995 mm 3995 mm 3995 mm
Szerokość 1821 mm 1804 mm 1790 mm 1770 mm 1790 mm
Wysokość 1647 mm 1620 mm 1685 mm 1617 mm 1642 mm
Rozstaw osi 2600 mm 2498 mm 2500 mm 2500 mm 2500 mm

Podczas gdy wszystkie SUV-y w tym segmencie mają długość poniżej 4 metrów, XUV 3XO jest najkrótszy o 5 mm. SUV może się jednak poszczycić największą szerokością i najdłuższym rozstawem osi, co powinno przełożyć się na przestronniejszą kabinę i możliwość podróżowania trzema pasażerami z tyłu, zapewniając większy komfort. Brezza jest tutaj najwyższym subkompaktowym SUV-em, natomiast Nexon ma najmniejszy rozstaw osi wynoszący zaledwie 2 mm.

Warto przeczytać!  "Bardzo blisko do recesji". Ekspert kreśli scenariusz dla Europy i Polski

Przeczytaj także: Mahindra Bolero Neo otrzymuje 1 gwiazdkę w światowych testach zderzeniowych NCAP

XUV 3XO oferuje najdłuższy rozstaw osi w segmencie i jest także najszerszym samochodem w tym segmencie.

Mahindra XUV 3XO kontra rywale: układy napędowe

Przechodząc do układów napędowych, wszystkie przedstawione tutaj modele, z wyjątkiem Maruti Brezza, są dostępne zarówno z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym. Brezza to SUV zasilany wyłącznie benzyną i na razie jedyny model w tym porównaniu oferujący opcję zasilania CNG. Tata zaprezentował Nexon CNG na targach Bharat Mobility Expo 2024, chociaż model ten nie został jeszcze formalnie wprowadzony na rynek. Venue jest również oferowany w bardziej sportowej wersji N Line, która zawiera kilka dodatkowych funkcji i wprowadza pewne poprawki w zawieszeniu i układzie kierowniczym, aby zapewnić ostrzejsze prowadzenie. Wykorzystuje jednak ten sam turbodoładowany układ napędowy, co standardowy subkompaktowy SUV.

Brezza to SUV zasilany wyłącznie benzyną i jako jedyny oferuje fabryczną opcję zasilania CNG.

Silniki benzynowe

Mahindra XUV 3XO Taty Nexona Maruti Suzuki Brezza Miejsce Hyundaia Kia Sonet
Silnik 1,2-litrowa benzyna z turbodoładowaniem, 3 cylindry / 1,2-litrowa benzyna z turbodoładowaniem GDI, 3 cylindry Benzyna z turbodoładowaniem o pojemności 1,2 litra, 3 cylindry Benzyna 1,5 litra, 4 cylindry Benzyna 1,2 litra, 4 cylindry / 1,0 litra turbo benzyna GDI, 3 cylindry Benzyna 1,2 litra, 4 cylindry / 1,0 litra turbo benzyna GDI, 3 cylindry
Moc 110 KM przy 5000 obr./min / 129 KM przy 3750 obr./min 118 KM przy 5500 obr./min 102 KM przy 6000 obr./min 82 KM przy 6000 obr./min / 118 KM przy 6000 obr./min 82 KM przy 6000 obr./min / 118 KM przy 6000 obr./min
Moment obrotowy 200 Nm przy 1500-3500 obr/min / 230 Nm przy 1500-3750 obr/min 170 Nm przy 1750-4000 obr./min 137 Nm przy 4400 obr./min 114 Nm przy 4000 obr/min / 172 Nm przy 1500-4000 obr/min 114 Nm przy 4000 obr/min / 172 Nm przy 1500-4000 obr/min
Skrzynia biegów 6-biegowa MT / 6-biegowa AT 5-biegowa MT / 6-biegowa MT / 6-biegowa AMT / 7-biegowa DCT 5-biegowa MT / 6-biegowa AT 5-biegowa MT (1,2P) / 6-biegowa MT / 7-biegowa DCT 5-biegowa MT (1,2P) / 6-biegowa iMT / 7-biegowa DCT

Zarówno Mahindra, jak i Tata oferują do swoich subkompaktowych SUV-ów wyłącznie silniki benzynowe z turbodoładowaniem, natomiast Maruti jest dostępny wyłącznie z jednostką wolnossącą. Brezza ma tutaj największą jednostkę pod względem pojemności skokowej, choć jest jedną z najsłabszych tutaj, wytwarzając 102 KM i 137 Nm. Co ciekawe, Maruti oferuje dwa warianty silnika w Brezzie – jeden bez technologii miękkiej hybrydy w słabszych wariantach manualnych LXi i VXi, podczas gdy najwyższej klasy ZXi i ZXi+ z manualną skrzynią biegów oraz wszystkie warianty automatyczne są wyposażone w tę technologię.

Warto przeczytać!  Nici z emerytur stażowych? Wyciekły prawdziwe koszty nowej reformy emerytalnej

Zarówno Venue, jak i Sonet oferują 1,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, chociaż tylko ten pierwszy jest wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów; Turbobenzynowy silnik Sonet jest oferowany z przekładnią iMT.

Silniki benzynowe Venue i Sonet o pojemności 1,2 litra zajmują najniższe miejsca pod względem mocy i momentu obrotowego, generując identyczne 82 KM i 114 Nm.

Przeczytaj także: Mahindra Bolero Neo Plus wprowadzono na rynek w Indiach za 11,39 lakh rupii

XUV 3XO to jedyny model oferujący dwie opcje silnika benzynowego z turbodoładowaniem, jedną z wielopunktowym wtryskiem paliwa i drugą z technologią bezpośredniego wtrysku benzyny. Choć oba mają podobną pojemność 1,2 litra, ten ostatni jest najmocniejszą jednostką w segmencie, rozwijającą 129 KM i 230 Nm. Turbo-benzyna Nexona oraz 1,0-litrowe turbomłyny Venue i Sonet rozwijają podobny poziom mocy i momentu obrotowego, podczas gdy koreańskie rodzeństwo osiąga zaledwie 2 Nm większy maksymalny moment obrotowy.

Turbo benzyna Venue oferowana jest z aż 4 opcjami skrzyni biegów; Wariant podstawowy oferowany wyłącznie z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

Sonet to jedyny model, który oferuje opcję skrzyni biegów iMT w połączeniu z 1,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym, podczas gdy Nexon oferuje zarówno skrzynię biegów AMT, jak i DCT z 1,2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym.

Warto przeczytać!  Rząd wsadził Polaków na minę? "Czeka nas wysyp samowoli"

Silniki Diesla

Mahindra XUV 3XO Taty Nexona Miejsce Hyundaia Kia Sonet
Silnik 1,5 litra, 4 cylindry 1,5 litra, 4 cylindry 1,5 litra, 4 cylindry 1,5 litra, 4 cylindry
Moc 115 KM przy 3750 obr./min 113 KM przy 3750 obr./min 114 KM przy 4000 obr./min 114 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy 300 Nm przy 1500-2500 obr./min 250 Nm przy 1500-2750 obr./min 250 Nm przy 1500-2750 obr./min 250 Nm przy 1500-2750 obr./min
Skrzynia biegów 6-biegowa MT / 6-biegowa AMT 6-biegowa MT / 6-biegowa AMT 6-biegowa MT 6-biegowa MT/ 6-biegowa iMT/ 6-biegowa AT

Przechodząc do opcji z silnikiem wysokoprężnym, to XUV 3XO ma zauważalną przewagę momentu obrotowego nad swoimi rywalami. 1,5-litrowa jednostka Mahindry generuje moment obrotowy o wartości 300 Nm – o 50 Nm więcej niż u rywali, którzy osiągają mniej więcej identyczne wartości. Venue to jedyny model, w którym brakuje opcji automatycznej skrzyni biegów, podczas gdy Sonet to jedyny SUV w segmencie z silnikiem Diesla, który zamiast AMT otrzymał automatyczny przemiennik momentu obrotowego. Sonet oferuje również kupującym wybór pomiędzy manualną a inteligentną manualną skrzynią biegów (iMT), która eliminuje pedał sprzęgła.

Sonet to jedyny samochód z silnikiem Diesla w segmencie oferowany z automatycznym przemiennikiem momentu obrotowego.

Mahindra XUV 3XO kontra rywale: Cena

Mahindra XUV 3XO Taty Nexona Maruti Suzuki Brezza Miejsce Hyundaia* Kia Sonet
Benzyna 7,49 lakh rupii – 15,49 lakh 8,15 lakh rupii – 15,00 lakh rupii 8,34 lakh rupii – 14,14 lakh rupii 7,94 lakh rupii – 13,90 lakh rupii 7,99 lakh rupii – 14,75 lakh rupii
Diesel 9,99 lakh rupii – 14,99 lakh rupii 11,10 lakh rupii – 15,80 lakh rupii 10,71 lakh rupii – 13,44 lakh rupii 9,80 lakh rupii – 15,75 lakh rupii

Pod względem ceny, początkowa cena Mahindry za XUV 3XO sprawia, że ​​jest to najtańszy model tutaj pod względem cen podstawowych, choć jest to również najdroższy benzynowy SUV w ofercie w wersji z pełnym wyposażeniem. Ceny oleju napędowego są bardziej porównywalne, a XUV 3XO zajmuje obecnie podobną pozycję, co jego rywale.


Źródło