Biznes

Mahindra XUV3XO: Co wiemy do tej pory

  • 18 kwietnia, 2024
  • 3 min read
Mahindra XUV3XO: Co wiemy do tej pory


Mahindra powraca do świata SUV-ów poniżej czterech metrów pod koniec tego miesiąca wraz z premierą XUV 3XO. Jest następcą XUV300 i stanowi najbardziej znaczącą aktualizację gamy modeli od czasu ich wprowadzenia na rynek w 2018 roku.

Mahindra XUV 3XO Szyberdach/Dach księżycowy

Co wiemy do tej pory

XUV 3XO zachowa tę samą sylwetkę co XUV300, ale z nowym przodem, kołami i designem. Oczekuje się, że pozostaną niezmienione pod względem wymiarów, przy całkowitej długości 3,99 m i rozstawie osi 2,6 m. Krótki rzut oka na kabinę ujawnia, że ​​będzie ona zawierać wiele elementów konstrukcyjnych z tego, co widzieliśmy w XUV400, takich jak dwucyfrowe ekrany, tapicerka, konsola środkowa i układ różnych elementów.

Kierownica Mahindra XUV 3XO

Funkcje pierwsze w segmencie

Największą sprzedażą XUV 3XO będzie szereg nowości w segmencie, które, jak się oczekuje, podniosą poprzeczkę w zakresie tego, czego możemy oczekiwać od tego segmentu samochodów w przyszłości. Najważniejszym z nich będzie ADAS poziomu 2 z około 10 oczekiwanymi funkcjami. Może to być system ADAS z kamerą, który powinien obejmować adaptacyjny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu, monitora martwego pola, asystenta pasa ruchu, monitora senności i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Są one już dostępne w ofercie XUV700 i powinny znaleźć się w Scorpio N i XUV400.

Warto przeczytać!  Indie są numerem 2 na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej: Akcje wzrosły o ponad 1 000 000 000 000 USD w ciągu 6 miesięcy - Wiadomości rynkowe

Kolejną atrakcją będzie dwuszybowy, elektryczny szyberdach, będący także kolejną nowością w tym segmencie. Elementy sterujące będą zamontowane na dachu. Spodziewamy się także wielojęzycznej funkcjonalności w systemie samochodowym szyberdachu połączonym z AdrenoX AI. Wreszcie otrzyma także dwustrefową klimatyzację, kamerę 360 stopni oraz system muzyczny Harman Kardon z siedmioma głośnikami i trybami dźwięku otoczenia, pasujący do tego, co już oferują Hyundai i Kia.

Benzyna 1,2 litra 109 KM/200 Nm Sześciobiegowa MT/sześciobiegowa AMT
Turbodoładowany silnik benzynowy GDi o pojemności 1,2 litra 129 KM/230 Nm Sześciobiegowa MT
1,5-litrowy diesel 115 KM/300 Nm Sześciobiegowa MT/sześciobiegowa AMT

Opcje silnika

Wiemy również, że XUV 3XO będzie oferowany w ramach pakietu z dwoma silnikami benzynowymi i jednym silnikiem wysokoprężnym. Zespoły napędowe Mahindry nadal należą do najmocniejszych w segmencie, a w przypadku standardowej wersji benzynowej i wysokoprężnej dostępny jest zarówno w wersji z dwoma, jak i trzema pedałami. Mocniejszy GDi turbo jest obecnie dostępny tylko z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, ale spodziewamy się, że Mahindra wprowadzi również tutaj opcję z dwoma pedałami, aby dotrzymać kroku konkurencji.

Klamka tylnych drzwi Mahindra XUV 3XO

Oczekiwane ceny i konkurencja

XUV300 sprzedał się mniej więcej w tej samej liczbie egzemplarzy w ciągu ostatnich kilku lat, miesiąc do miesiąca, i choć nie należy do ligi większych graczy, liczba ta utrzymuje się na stałym poziomie. Oczekiwania są duże, ponieważ aktualizacja pojawia się sześć lat po premierze samochodu i podniesie poziom w stosunku do tego, czego możemy oczekiwać od tego segmentu. Oczekujemy, że Mahindra wyceni samochód w okolicach Rs. 9 lakh do Rs. 15 lakh, były salon. Konkurencja jest dość duża, a samochody takie jak Kia Sonet, Hyundai Venue, Maruti Brezza, Maruti Fronx, Toyota Taisor, Renault Kiger i Nissan Magnite walczą o kawałek tortu.

Warto przeczytać!  Zarząd Rezerwy Federalnej – Rezerwa Federalna wydaje oświadczenie FOMC


Źródło