Majarra wypublikuje magazyn „Werathyat” we współpracy z Saudyjskim Towarzystwem Genetyki Medycznej
„Wizja 2030 wyznaczyła plan przyszłości Królestwa” – mówi saudyjski dyrektor naczelny TBWA\RAAD
DUBAJ: Agencja reklamowa TBWA\RAAD mianowała Dana Leacha na swojego dyrektora zarządzającego ds. operacji w Arabii Saudyjskiej po otwarciu nowego biura w Riyadzie na początku tego roku. Teraz stara się umocnić swoją obecność w Królestwie.
Agencja od 20 lat współpracuje z klientami takimi jak KFC, NEOM i Nissan w Wielkiej Brytanii, a teraz, dzięki nowemu biuru, ma na celu wzmocnienie i pełnienie roli „centralnego centrum dla lokalnych, regionalnych i globalnych marek, które chcą zaznaczyli swoją obecność w kraju” – powiedział Leach.
Powiedział Arab News: „Bliski Wschód słynie ze swojego przywództwa i odważnych ambicji, a Arabia Saudyjska jest przykładem tych cech. Jednak tym, co moim zdaniem wyróżnia Królestwo, jest jego zdecydowane podejście do zakłócania status quo… wszystkiego.
„Od budowy największego pionowego miasta na świecie w NEOM; nowa definicja luksusu w Morzu Czerwonym; sprowadzając do kraju światowe wydarzenia sportowe i nie tylko, nie ma planu na to, co robi Arabia Saudyjska”.
Obsadzenie personelu w nowym biurze jest „krytycznym aspektem naszej strategii ekspansji”, a firma koncentruje się obecnie na zatrudnianiu „strategicznych pracowników”, w tym na nowym lokalnym zespole wyższej kadry kierowniczej, w celu zapewnienia, że „posiadamy odpowiednie talenty, aby sprostać wymaganiom dynamiczne potrzeby naszych klientów, co napędza nasz sukces nie tylko w Riyadzie, ale w całej Arabii Saudyjskiej” – powiedział Leach.
Wizja Arabii Saudyjskiej 2030 przyspieszyła rozwój wielu branż, a także technologii i innowacji, stwarzając nowe możliwości dla agencji reklamowych, takich jak TBWA\RAAD.
Leach dodał: „Historia Arabii Saudyjskiej należy obecnie do sceny światowej, co oznacza, że opowiadanie historii musi charakteryzować się nagradzanym myśleniem strategicznym i kreatywnym”.
Ambicje kraju, aby być w czołówce technologii takich jak sztuczna inteligencja, są zgodne z wizją agencji.
Leach powiedział: „Musimy dotrzymać kroku ambicjom Królestwa w tej dziedzinie i zapewnić naszym klientom korzyści z rewolucyjnych innowacji, które mogą dotrzeć do nowych klientów”.
Ambicja ta jest widoczna we wzroście branży kreatywnej i medialnej, która już obserwuje „napływ odważnych, nagradzanych kampanii, które napędzają pojawienie się niesamowitych młodych talentów twórczych, dzięki którym sektor będzie prosperował przez wiele lat” – dodał. .
Wbrew powszechnemu przekonaniu, że Saudyjczykom brakuje talentu twórczego, doświadczenia Leacha są zupełnie odwrotne.
Powiedział: „Odbyłem wiele rozmów z młodymi twórcami i widzę, że w następnym pokoleniu widać prawdziwą pasję i głód bycia na czele branży”.
Uważa on, że ważne jest, aby branża wspierała te talenty, aby pobudzić rozwój branży. W związku z tym agencja współpracuje z lokalnymi uniwersytetami w celu wdrożenia programu dla absolwentów i staży, który pomoże zidentyfikować i wspierać kreatywne talenty w Królestwie.
Rozwój i wizja Arabii Saudyjskiej przyciągnęły uwagę i inwestycje na całym świecie, a marki zintensyfikowały swoją obecność w Królestwie. Leach przestrzega jednak marki przed wchodzeniem na rynek metodą „kopiuj i wklej”.
Powiedział: „Widzimy, jak wiele marek przybywa do Królestwa, kierując się po prostu lokalizacją kopii i myśląc, że to wystarczy, aby wygrać; to nie jest.”
Wyjaśnił, że saudyjscy konsumenci są bystrzy i potrafią odróżnić marki, które są oportunistyczne, od tych, które naprawdę integrują się z lokalną kulturą.
Marki mogą również odnieść sukces, łącząc swoją historię z historią Królestwa i jego przywództwa, powiedział Leach.
Dodał: „Marki wkraczają do kraju, który ma niemal nieograniczone ambicje – muszą dorównać tej energii”.
Robią to, wdrażając nowe technologie i mierząc odważnie, powiedział, a to oznacza również, że marki powinny eksperymentować i działać inaczej.
Powiedział: „Królestwo to niezwykle ekscytujące miejsce, w którym jest miejsce i możliwość zakwestionowania status quo”.
Na przykład TBWA\RAAD poczyniła znaczne postępy we wdrażaniu sztucznej inteligencji – na przykład nawiązując w zeszłym roku współpracę z Core42 w celu wykorzystania potencjału wielojęzycznego arabskiego modelu Jaisa w sektorze kreatywnym oraz uruchamiając własne narzędzie Co-Pirate oparte na ChatGPT – aby wspierać klientów.
Agencja pracuje również nad wprowadzeniem do Królestwa nowych produktów, w tym dedykowanych programów w mediach społecznościowych, inicjatyw detalicznych i platform komunikacji wewnętrznej.
Leach powiedział: „Naszą ambicją nie jest być największą agencją w Królestwie, ale najbardziej ekscytującą pod względem twórczym, a Arabia Saudyjska stanowi idealne płótno, na którym możemy zrealizować te ambicje”.