Marketing

Maksymalizacja danych, aby rozwijać się w 2023 r

  • 10 lutego, 2023
  • 8 min read
Maksymalizacja danych, aby rozwijać się w 2023 r


Punkt: dlaczego to ma znaczenie

  • Odważne myślenie. Odważni liderzy odróżniają się od swoich rówieśników dzięki strategicznej pewności siebie, obsesji na punkcie klientów i odpowiedniemu stosowi martech.
  • Onboard z danymi, CMO? Strategia rynkowa oparta na danych to droga naprzód w niepewnych czasach, a największym wyzwaniem jest przyjęcie takiej strategii przez CMO.
  • Trzy sposoby na osiągnięcie sukcesu dzięki strategii rynkowej opartej na danych. Podwójnie wykorzystaj dane zerowe i własne, rozbij silosy i wypal starsze systemy oraz opracuj właściwy plan pomiarów.

Zbliżamy się do kolejnego trudnego roku, a głowy mediów są pełne apokaliptycznych wydarzeń — od recesji, inflacji, globalnych konfliktów, zwolnień i kryzysów zdrowotnych — wybierz swoją truciznę.

Odwrotną stroną wyzwania jest oczywiście szansa. Dla odważnych okazja przedstawia się na kilka sposobów, z których każdy zmusza tych odważnych przywódców do szarży przed wycofującymi się rówieśnikami.

Co odróżnia odważnych liderów od wycofujących się rówieśników?

  1. Zaufanie strategiczne — odważni liderzy celowo przepychają się przez wyzwanie do szansy; nie gromadzą się, by czekać, aż wyzwania — i ich konkurenci — ich ominą. Niepodjęcie decyzji o pójściu naprzód jest decyzją samą w sobie.
  2. Obsesja na punkcie klientów — odważni liderzy koncentrują każdą decyzję, taktykę i inwestycję na tworzeniu lepszych doświadczeń klientów. Mając klientów w centrum uwagi, nie rozpraszają ich błyszczące rzeczy. Zadbaj o klienta, a reszta w końcu sama się zatroszczy.
  3. Właściwy stos martech i konsultanci — wyjątkowe doświadczenia klientów są wynikiem wprowadzenia odpowiednich partnerów technologicznych i konsultingowych do projektowania, budowy, optymalizacji i wprowadzania na rynek w celu uzyskania wyższej wydajności i satysfakcji. Inwestycja się opłaca — 46% kupujących B2B stwierdziło, że doświadczenia cyfrowe to kanał, w którym mają NAJBARDZIEJ znaczące doświadczenia związane z marką, wyższe niż jakikolwiek inny kanał.
  4. Na koniec nić, która łączy ze sobą każdy element tej układanki? Rozwijająca się, ucząca się, obejmująca całe przedsiębiorstwo strategia maksymalizacji danych, która napędza każdą strategiczną decyzję, optymalizację obsługi klienta oraz inwestycje w technologię i doradztwo.
Warto przeczytać!  DATABLE TECHNOLOGY CORPORATION OGŁASZA WYNIKI FINANSOWE ZA IV KWARTAŁ I WYNIKI NA KONIEC ROKU 2022 ORAZ AKTUALIZACJĘ ZA POCZĄTEK 2023 ROKU

Strategia rynkowa oparta na danych to droga naprzód

W czasach spokoju lub turbulencji dane są drogowskazem na najbardziej optymalną ścieżkę do przodu. Jednak największym wyzwaniem, jakie CMO przewidują w 2023 r., jest przyjęcie strategii marketingowej opartej na danych. W innym badaniu 43% dyrektorów ds. marketingu naśladowało tę linię błędów, stwierdzając, że największą przeszkodą w generowaniu wartości z ich danych marketingowych jest kultura biznesowa.

Brzmi znajomo? Graliśmy już tę płytę. Niezależnie od tego, czy jest to za mało danych, za dużo danych, niewłaściwy rodzaj danych — w 2023 r. uporządkuj swój dom i zbuduj potęgę danych oraz spuściznę, aby zabezpieczyć swoje firmy przed nieefektywnością, wzmocnić zaufanie liderów i lepsze podejmowanie decyzji oraz zasilaj swój silnik obsługi klienta w 2024 r. i później.

Im bardziej skomplikowane są nasze przedsięwzięcia i im trudniejsza walka, tym bardziej potrzebujemy wiarygodnych, dostępnych i przydatnych danych. Oto trzy sposoby, aby się za to zabrać.

Powiązany artykuł: Jak sprawić, by CX było mniej „miękkie” i bardziej oparte na danych

Podwójne ograniczenie danych zerowych i własnych

Każda firma w 2023 roku potrzebuje całościowej strategii przechwytywania i przechowywania danych zerowych i własnych. Ponieważ pliki cookie tracą na wartości, a platformy innych firm ograniczają dostęp do danych użytkowników, marketerzy muszą przechwytywać i przechowywać niezbędne dane, aby napędzać strategie personalizacji, segmentacji, pozyskiwania i rozwoju.

Na szczęście marketerzy mogą uzyskiwać dane własne i zerowe dzięki podstawowym marketingowym podstawom — dostarczaniu wartości i pielęgnowaniu lojalności w zamian za dane osobowe.

Te strategie pozyskiwania i utrzymywania muszą znaleźć się na pierwszym planie w planowaniu na 2023 rok. Jaką wartość możesz zaoferować klientom, aby podejmowali działania i dzielili się spostrzeżeniami na swój temat?

Centra preferencji, quizy, oferty demonstracyjne, seminaria internetowe, pobieranie treści, ankiety, prezenty i nie tylko to narzędzia angażujące klientów i zachęcające ich do opowiedzenia trochę więcej o sobie.

Dowiedz się, jakie masz dane i zmaksymalizuj je. Zidentyfikuj luki i skoncentruj się na tym, jak je wypełnić, stosując przemyślane, skoncentrowane na kliencie taktyki pozyskiwania danych. Wiedz to, co wiesz, idź za tym, czego nie wiesz.

Warto przeczytać!  Przyszłość rynku betonu towarowego Trendy i prognozy

Powiązany artykuł: Jak przygotować dane do pozyskiwania i integracji

Rozbijaj silosy i spalaj przestarzałe systemy

Stawki w każdym roku, w 2023 r. nie powinny nawet znaleźć się na liście. Jednak raz po raz widzimy przedsiębiorstwa osłabione przez silosy komunikacyjne i danych w całej organizacji.

Bez ujednoliconego obrazu klientów, zachowań, interakcji, wydajności i efektywności operacyjnej Twoja firma jest osłabiona. Kuśtykasz, prawa noga jest niezależna od lewej.

Często sednem tego problemu są przestarzałe technologie i procesy. Firmy inwestują w projekty na dużą skalę (takie jak nowe wdrożenie Salesforce), ale ostatecznie wykorzystują tylko ułamek jego możliwości.

Niezależnie od tego, czy chodzi o wdrożenie, przyjęcie czy szkolenie, pracownicy nadal korzystają z innych narzędzi, systemów i obejść. Używanie wielu systemów do wykonywania zadań natychmiast zabezpiecza ciemny silos w widoczność operacyjną i zmniejsza zdolność marketerów do działania na podstawie zachowań, uruchamiania spersonalizowanych kampanii, zrozumienia swoich klientów lub skutecznego raportowania wydajności.

W rzeczywistości 43% CMO twierdzi, że ich zespoły spędzają więcej czasu na kompilowaniu danych niż na faktycznym wykorzystywaniu ich do podejmowania decyzji. Ilu straconych szans, nieefektywności, luk w wiedzy lub problemów użytkowników można by uniknąć, stosując odpowiednią technologię z maksymalną wydajnością?

Firmy muszą spalić przestarzałe systemy i wydobywać wartość z zainwestowanych systemów. Wszystkie platformy muszą być zintegrowane w uniwersalne narzędzie, niezależnie od tego, czy jest to Salesforce CRM, narzędzie do automatyzacji marketingu, platforma danych klientów czy narzędzie Business Intelligence — ale uniwersalna prawda może być tylko jedna.

Przygotuj właściwy plan pomiarów

Kiedy firmy mają już odpowiednie, posiadane dane oraz systemy i procesy umożliwiające integrację i dostęp do tych danych, znajdują się na bezpiecznym gruncie, aby podejmować odważne decyzje, znajdować punkty sporne i optymalizować doświadczenia klientów.

Warto przeczytać!  Rynek usług modernizacji starszego oprogramowania rozkwitnie z imponującym CAGR +14% do 2030 r. |Rishabh Software, ValueLabs, Stintlief Technologies

Oczywiście przy założeniu, że używają właściwych danych — odpowiednich, kontekstowych, znaczących i dających się zastosować.

Zbyt wielu marketerów przywiązuje dużą wagę do wskaźników próżności (przykładem mogą być: „polubienia”, „wskaźniki otwarć” lub „liczba obserwujących”), aby uzasadnić swoje wysiłki. Problem polega na tym, że te metryki nie mówią, dlaczego coś się dzieje i mogą nie odzwierciedlać celów biznesowych.

Zamiast tego firmy muszą wyznaczyć konkretne i przejrzyste cele — co chcemy osiągnąć? Następnie muszą zidentyfikować odpowiednią kombinację wskaźników, które zapewniają lepszy kontekst dla „dlaczego” taktyki działają lub nie.

Na przykład „zwiększanie sprzedaży” to piękny, optymistyczny wskaźnik. Ale czy mówi nam to coś, co mogłoby wpłynąć na naszą następną decyzję? Nie bardzo. Jeśli połączymy zwiększoną sprzedaż z kluczowymi wskaźnikami wydajności (KPI), takimi jak:

  • Kanał odsyłający
  • Metryki kampanii
  • Benchmarki sprzedaży
  • Nowi/obecni klienci
  • Średnia wartość zamówienia
  • Kategorie produktów
  • Sezonowość
  • Urządzenie
  • Lokalizacja

… rozumiemy pełny kontekst tego, w jaki sposób zwiększamy sprzedaż, aby następnie udoskonalić lub powtórzyć w naszej następnej kampanii.

Łącząc znaczące KPI w celu pomiaru celu, uwzględniamy kontekst, trendy, typy użytkowników, urządzenia, kanały, aktywność offline — uzyskujemy jaśniejszy i pełniejszy obraz. Możemy wtedy bezpiecznie podejmować decyzje, eksperymenty i strategie, aby wywrzeć większy wpływ.

Spraw, aby rok 2023 stał się rokiem skoncentrowanym na danych

Kiedy nadejdzie następny grudzień, NIE pozwól, aby maksymalizacja danych zniknęła z Twojej listy rzeczy do zrobienia. To ogromne, złożone marnotrawstwo zasobów, wydajności i możliwości, aby Twoja firma była bardziej rentowna każdego dnia w 2023 roku.

Skoncentruj się na uzyskaniu potrzebnych danych — danych własnych i danych zerowych. Dokonaj audytu stosu technologii i zoptymalizuj narzędzia, aby działały z maksymalną wydajnością, abyś mógł w końcu spalić starsze systemy i obejścia, które Cię powstrzymują.

Na koniec znajdź swoją uniwersalną prawdę i plan pomiarów odzwierciedlający odpowiednią kombinację kluczowych wskaźników wydajności, aby kierować swoimi decyzjami i stale poprawiać wrażenia klientów.


Źródło