Podróże

Malezyjczycy uwielbiają te „hotele”, które przepływają obok zamków wzdłuż europejskich rzek

  • 2 maja, 2023
  • 8 min read
Malezyjczycy uwielbiają te „hotele”, które przepływają obok zamków wzdłuż europejskich rzek


Turystyka rejsowa odnotowuje stały wzrost popytu na całym świecie. W Malezji agencje oferujące pakiety wycieczkowe otrzymywały podobno wiele zapytań dotyczących rejsów międzynarodowych od czasu zniesienia większości ograniczeń podróży związanych z pandemią około rok temu.

Mówiono również, że linie wycieczkowe radziły sobie szczególnie dobrze podczas dużych targów turystycznych, takich jak Matta Fair i MITM (Malaysia International Travel) Fair – oba w marcu – tego roku.

Większość z tych biur podróży oferuje rejsy oceaniczne na dużych statkach, które mogą pomieścić tysiące pasażerów i członków załogi. Ale Malezyjczycy zaczynają teraz dostrzegać uroki żeglugi po rzece.

„Sprzedajemy tutaj, w Malezji, od 2017 roku i teraz naprawdę się rozwijamy. Widzimy już wzrost firm o 20% w stosunku do 2019 r., co jest świetne. A rok 2019 był już dobrym rokiem” – powiedziała Ellen Bettridge, prezes i dyrektor generalny Uniworld Boutique River Cruises, która niedawno przebywała w Kuala Lumpur.

Bettridge powiedział, że Malezyjczycy zazwyczaj wybierają trasę „Zaczarowany Dunaj” z Uniworld, gdzie statki płyną z Budapesztu na Węgrzech do Pasawy w Niemczech w ciągu ośmiu dni. Ta trasa obejmuje części Europy Wschodniej, a mianowicie Węgry, Niemcy i Austrię.

„To inny sposób podróżowania po Europie. Mamy kilku doświadczonych podróżników, którzy tego chcą – coś innego niż zwykłe pakiety wycieczkowe” – powiedział Bettridge.

Inną popularną trasą wśród Malezyjczyków jest „Zamki nad Renem”, która zaczyna się w Bazylei w Szwajcarii, a kończy w Amsterdamie w Holandii. Podczas ośmiodniowej podróży statek zatrzyma się kilka razy w Niemczech i Francji, przepłynie obok licznych średniowiecznych zamków, bajkowych miasteczek i obiektów wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Inne planowane trasy obejmują Burgundię i Prowansję (Francja) oraz Wenecję (Włochy).

„Wszyscy lubią Włochy i nie można się pomylić z włoskim planem podróży” — powiedział Bettridge.

Bettridge uważa, że ​​większość Malezyjczyków uwielbia rejsy rzeczne ze względu na ich charakter all-inclusive.  — LOW LAY PHON/The StarBettridge uważa, że ​​większość Malezyjczyków uwielbia rejsy rzeczne ze względu na ich charakter all-inclusive. — LOW LAY PHON/The Star

Warto przeczytać!  10 najtańszych miejsc na pobyt w Key West latem dla podróżujących z ograniczonym budżetem

Chociaż Wenecja zakazała wpływania megastatkom do swojego portu, mniejsze rzeczne statki wycieczkowe, takie jak te z Uniworld, mogą cumować.

„Nasze statki są małe! Średnio przewożą 120 pasażerów. To właściwie odróżnia rejsy po rzece od rejsów po oceanach. Nasze statki to małe pływające butikowe hotele, które codziennie przemieszczają się z miejsca na miejsce” – powiedziała.

Oczywiście sama Bettridge jest wielką fanką rejsów rzecznych. Jej ostatnim rejsem był świąteczny rejs po jarmarku bożonarodzeniowym, który, jak powiedziała, jest również bardzo popularny wśród malezyjskich podróżników. Mówi, że Malezyjczycy uwielbiają doświadczać chłodniejszych pór roku w Europie, więc zwykle wybierają trasy, które odbywają się pod koniec roku.

„Odkryliśmy, że Malezyjczycy lubią podróżować do Europy w kwietniu lub maju, czyli w okresie wiosennym, a także od końca października do grudnia. To wtedy miasta są ładne ze względu na kolory kwitnących wiosną kwiatów i kolory liści jesienią” – powiedziała.

Uniworld, część The Travel Corporation, ma również 40% wskaźnik powtórzeń w Malezji, co oznacza, że ​​większość pasażerów pływających z tą firmą wróci na kolejny rejs lub w następnym roku. Mają też tendencję do zabierania ze sobą przyjaciół podczas następnego rejsu. „To dla nas najlepsza część. Pary, które razem żeglują, zwykle przyprowadzają inne pary, kiedy rezerwują u nas następną. Myślę, że większość Malezyjczyków uwielbia podróżować w dużych grupach, co jest dla nas świetne!” — powiedział Bettridge.

Jeden z pięknych apartamentów na statku SS Maria Theresa należącym do Uniworld, który pływa po Dunaju w Europie.Jeden z pięknych apartamentów na statku SS Maria Theresa należącym do Uniworld, który pływa po Dunaju w Europie.

Opowiada o pewnym gościu z Malezji, który naprawdę uwielbia rejsy po rzece. „Pływa z nami od jakiegoś czasu… 10 lat. A w maju wyruszy z nami w swój 50. rejs! Jest niesamowita i była jedną z pierwszych Malezyjczyków, którzy z nami pływali.

„Jest wielką fanką rejsów rzecznych i zwykle zabiera ze sobą przyjaciół i rodzinę. Ona też podróżowałaby sama i świetnie by się bawiła, ponieważ czuje się tak dobrze na statku” – powiedziała Bettridge, dodając, że członkowie załogi zawsze dołożą wszelkich starań, aby do końca dnia poznać każdego pasażera z imienia i nazwiska. To, jak mówi, jest kolejną zaletą pływania mniejszym statkiem.

Warto przeczytać!  16 niedrogich wakacji rodzinnych, które możesz wziąć tego lata

Bettridge uważa również, że rejsy rzeczne typu all-inclusive są tym, co przyciąga większość pasażerów. Kiedy rezerwujesz rejs Uniworld, cena, którą płacisz obejmuje wszystko – zakwaterowanie i wyżywienie, wszystkie posiłki (w tym wszystkie napoje), wycieczki, a nawet napiwki. Jest to być może szczególnie przydatne dla Malezyjczyków – lub ogólnie dla Azjatów – ponieważ nie mamy kultury dawania napiwków i dlatego nie wiemy, ile napiwków dawać, gdy jesteśmy za granicą.

Bettridge zgadza się. „Tak, myślę, że będąc usługą all-inclusive, pasażerowie czują się bardziej komfortowo podczas naszych rejsów. Na przykład nie muszą się martwić o przekroczenie wydatków podczas picia lub posiłku na statku. Kiedy jesteśmy na wakacjach, nie chcemy się martwić o drugi kieliszek wina, ponieważ możemy przekroczyć budżet, prawda?

Apartament na statku SS Catherine.Apartament na statku SS Catherine.

Kolejną rzeczą, która sprawia, że ​​rejsy rzeczne Uniworld są bardziej atrakcyjne, są różne wycieczki oferowane każdego dnia. Pasażerowie otrzymują „menu” tego, co jest oferowane następnego dnia, każdej nocy. Wybierz dowolne doświadczenie na zamówienie, a załoga wszystko dla Ciebie zorganizuje.

Niektóre z bardziej interesujących doświadczeń obejmują degustację octu w Kolonii (Niemcy), wędrówkę o wschodzie słońca w Bordeaux (Francja) oraz wycieczkę po dziedzictwie żydowskim w Niemczech, podczas której przewodnik opowiada o historii ludzi i miejsc nad Renem.

Obecnie firma prowadzi program „pokoleń”, który oferuje specjalne trasy dla młodszych pasażerów (od nastoletnich do nastolatków), więc jeśli myślisz o rejsie po rzece, nie musisz się martwić, że dzieci się „nudzą”. Bettridge powiedział, że program jest idealny dla dzieci, które są na tyle duże, by docenić bycie w innym miejscu, próbowanie nowych kuchni i doświadczeń, i nie potrzebują już opiekunki, chociaż nadal będzie ktoś, kto je poprowadzi i poprowadzi.

Warto przeczytać!  Turysta z rodzinnego miasta: Alternatywne miejsca w Vancouver do przyjmowania gości spoza miasta

Uniworld ma 17 statków przeznaczonych do rejsów rzecznych, z czego 12 zacumowanych jest na europejskich rzekach. Pozostałe znajdują się w Nilu w Egipcie, Amazonce (konkretnie w Peru), Gangesie w Indiach i Mekongu w Wietnamie. Bettridge zauważył, że Egipt jest obecnie jednym z najsilniejszych miejsc docelowych dla firmy, a Amazon jest tuż za nim.

„Stała się bardzo popularna” — powiedziała o planie podróży przez Amazonkę.

„Mamy go dopiero od kilku lat, a to mały statek; tylko 36 pasażerów. Ale goście absolutnie uwielbiają to doświadczenie. Codziennie płyną tymi malutkimi łódkami z przewodnikiem i płyną do dżungli. To bardzo ryzykowne”.

Firma ma również trzy „wielkie trasy”, na których płynie się do trzech tygodni na nieco większych statkach. Te wspaniałe trasy poprowadzą Cię przez kombinację rzek w Europie, co ostatecznie doprowadzi Cię z powrotem na główną trasę.

SS Catherine pływa po rzekach Rodan i Saona w Europie.  SS Catherine pływa po rzekach Rodan i Saona w Europie.

Jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, Uniworld podjął wiele kroków w celu zminimalizowania śladu węglowego, w tym mierząc ilość marnowanej żywności każdego dnia. Zaczęło się to w zeszłym roku na pięciu statkach, a Bettridge powiedział, że w krótkim czasie nauczyli się tak wiele o marnowaniu żywności.

„Szybko nauczyliśmy się, co goście jedzą, a czego nie. Poznaliśmy wzorce żywieniowe gości w ciągu pierwszych kilku posiłków, a następnie dostosowaliśmy menu, aby uniknąć marnowania tak dużej ilości. Wydaje się, że to mała rzecz, ale w rzeczywistości robi dużą różnicę” – powiedziała.

Bettridge ujawnił, że firma rozważa również przejście na stosowanie paliw alternatywnych, które są bardziej zrównoważone. Obecnie współpracują z Delft University of Technology (Holandia), aby opracować jeszcze lepszą alternatywę.

„Zainwestowaliśmy w ich badania, aby znaleźć najlepsze paliwo alternatywne. Chcemy przewodzić w tej kwestii” – zakończyła.




Źródło