Marketing

„Mamy wielotorową strategię dotarcia do większej liczby konsumentów na rynkach miejskich i wiejskich”

  • 30 grudnia, 2022
  • 6 min read
„Mamy wielotorową strategię dotarcia do większej liczby konsumentów na rynkach miejskich i wiejskich”


Rok 2022 był wyjątkowy dla Polycab, ponieważ marka zakończyła 25 lat działalności. Rok był dość owocny, a marka wprowadziła nowe produkty, przyjęła nowsze podejście marketingowe i wiele więcej.

W rozmowie z Exchange4media Nilesh Malani, prezes i dyrektor ds. marketingu w Polycab India Ltd, dzieli się spostrzeżeniami na temat przyjęcia świeżego podejścia marketingowego, niedawno wprowadzonych programów TVC, związku z Mistrzostwami Świata T20, ewolucji, której przechodzi firma i nie tylko.

Edytowane fragmenty

Po 25 latach działalności, w jaki sposób Polycab zmienia się pod względem świeżego produktu i podejścia marketingowego?

Nasze podejście do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej polega na przedstawieniu silnej propozycji wartości opartej na pionierskich innowacjach produktowych i uzupełnieniu jej o spersonalizowane, oparte na marketingu eksperymentalnym doświadczenie użytkownika końcowego. Ponadto, aby wywołać większe poczucie przyciągania użytkowników końcowych do tej wyjątkowej oferty, wprowadziliśmy reklamy telewizyjne, aby przekazać konsumentom korzyści oparte na propozycji wartości poprzez atrakcyjne i angażujące emocjonalnie krótkie historie. Nasze rozwiązanie automatyki domowej – kompetencja HOHM zapewnia użytkownikom spersonalizowane korzystanie z tych produktów za pomocą aplikacji mobilnej lub sterowania głosowego.

Mamy wiele inicjatyw i środków, za pomocą których współpracujemy z kluczową społecznością elektryków. Takie inicjatywy obejmują prowadzenie programów uświadamiających, które przekazują wiedzę na temat znaczenia wyboru wysokiej jakości rozwiązań elektrycznych w celu zapewnienia ich bezpieczeństwa. Z niecierpliwością czekamy na nowe podejście do naszych nowych produktów, które pomoże nam dotrzeć do większej liczby konsumentów.

Firma Polycab niedawno uruchomiła równoległe kampanie dotyczące zielonych przewodów i świateł LED. Jakie były główne spostrzeżenia stojące za tymi kampaniami? Jakie główne wyzwania napotkałeś podczas realizacji tych kampanii?

Warto przeczytać!  Klucz do transmisji na żywo w SCA, ale przychody z cyfrowego dźwięku rosną

Głównym celem firmy Polycab podczas uruchamiania tych kampanii było wzmocnienie naszej obecności w segmencie konsumenckim. Chociaż kategoria produktów z drutu jest trudna do zobrazowania, biorąc pod uwagę jej konwencjonalne dziedzictwo, w ramach ostatniej kampanii Polycab Green Wire obraliśmy emocjonalną drogę, aby rozwiązać problem, z którym boryka się każdy rodzic – aby zapewnić bezpieczeństwo snom ich dzieci. To była pierwsza kampania z Ogilvy India, a nasz pomysł, aby zdystansować się do świadomości konsumentów, został zrealizowany.

Podobnie kampania Polycab 3-w-1 LED opiera się na prostej prawdzie – kiedy ludzie są w dobrym nastroju, zmienia się ich perspektywa. Głównym punktem zwrotnym w tych trzech kampaniach było to, że próbowaliśmy odejść od racjonalności i wprowadzić do naszych kampanii ludzki akcent, który pomógł naszym klientom dobrze zrozumieć nasz produkt.

Jaki masz odzew na te kampanie?

Nasze dwie główne kampanie w tym roku wypadły dobrze wśród docelowych odbiorców. Sympatia dla wyjątkowo bezpiecznej reklamy Polycab z zielonym przewodem wyniosła 4,7 procent na 5, co jest fantastycznym wynikiem. Ponadto kategoria connect wyniosła ponad 90 proc. Historia filmu miała duże znaczenie dla docelowych odbiorców, ponieważ integracja produktu została przeprowadzona w subtelny sposób.

Jakie były synergie stojące za zarejestrowaniem się jako sponsorzy Pucharu Świata T20? Jak ci to wyszło?

Nasza grupa docelowa to decydenci w wieku 25-50 lat, a Mistrzostwa Świata były najlepszym miejscem, gdzie mogliśmy do nich dotrzeć. Kampania mundialu była bardzo udana i miała doskonałe oglądalność w telewizji. Obiecane dostawy punktów ratingowych brutto przekraczały 15-20%. Zasięg był blisko 35-40 milionów ludzi w Indiach.

Warto przeczytać!  Czy ChatGPT stanie się kolejnym wyścigiem do dna w marketingu?

Nasz czas był doskonały, a nasza kampania była kontynuowana zgodnie z planem GEC po Mistrzostwach Świata. Pomogło nam to być obecnym w wiadomościach i innych regionalnych kanałach GEC nawet po turnieju krykieta. Kampania potrwa do grudnia i pomoże nam utrzymać tempo również w następnym kwartale.

Jeśli chodzi o strategię marketingową, czy Polycab stosuje strategię bardziej eksperymentalną? Jeśli tak, jaki jest tutaj wgląd?

Realizujemy postanowienie, aby wynieść markę Polycab na wyższy poziom. Wierzę, że strategie nie są eksperymentalne, to pewny sposób robienia rzeczy i sposób, w jaki zamierzamy posunąć do przodu całe nasze budowanie marki i marketing. Nasze strategie zawsze były solidne i zaplanowane zgodnie z naszym zamiarem, aby posunąć naprzód cały proces budowania marki. Naszym celem jest zbudowanie Polycab jako marki bardziej przyjaznej konsumentom poprzez uczynienie jej nowoczesną i współczesną. Skupiamy się głównie na trzech rzeczach – byciu trafnym, zabawnym/wciągającym i kompetentnym. W ciągu kilku lat zrozumieliśmy, że konsumenci angażują się w markę tylko wtedy, gdy wykazuje ona te cechy.

Jaka jest twoja obecna siła dystrybucji i czy planujesz ją zwiększyć w przyszłości?

Obecnie mamy ponad dwóch lakh detalistów jako naszych cennych partnerów i nieustannie dążymy do zwiększenia naszego zasięgu poprzez rozbudowę tej sieci. Mamy wielotorową strategię dotarcia do większej liczby konsumentów na rynkach miejskich i wiejskich oraz dodania wartości do ich życia. Dzięki solidnemu planowi planujemy szybki wzrost i dostosowanie się do nowych procesów organizacyjnych, które potwierdzają całościowy wzrost w różnych segmentach.

Warto przeczytać!  Starszy kierownik ds. marketingu — Republika Południowej Afryki

Czy jest coś takiego w rurociągu chcesz się z nami podzielić; nowa kampania lub wprowadzenie produktu?

Mając na uwadze środowisko i najlepsze praktyki produkcyjne, Polycab będzie oferować produkty, które są bardziej ekologiczne. Firma posiada obecnie pokaźną liczbę specjalistów ds. badań i rozwoju, koncentrując się na poszerzaniu swojego asortymentu produktów. Prowadzimy rozmowy w celu wyostrzenia naszej koncentracji na przestrzeni FMEG poprzez rozszerzenie naszej oferty produktów B2C. Nieustannie przyglądamy się naszej komunikacji i staramy się znaleźć sposoby na dalszy rozwój zgodnie z najnowszymi trendami i psychologią konsumenta.

Jak ewoluował Twój media mix podczas przyjmowania nowszej strategii marketingowej?

Dostosowaliśmy strategię firmy do zmieniających się czasów i aktualnej transformacji platform cyfrowych. Jesteśmy świadomi najnowszych trendów i konsumpcji mediów przez naszych konsumentów. Jednak tradycyjne media – telewizja czy prasa, wciąż mają większą część naszej grupy docelowej.

Chcemy również rozszerzyć i zbudować naszą obecność w rozwijających się kanałach, takich jak media społecznościowe i platformy OTT, gdzie możemy uzyskać bardziej spersonalizowane i spersonalizowane kampanie. Pracujemy nad tym i przeznaczamy na te kanały rozsądną kwotę.

Przeczytaj więcej wiadomości na temat (wiadomości marketingowe, najnowsze wiadomości marketingowe, marketing internetowy, marketing w Indiach, marketing cyfrowy w Indiach, marketing medialny w Indiach, wiadomości reklamowe)

Aby uzyskać więcej aktualizacji, bądź z nami w kontakcie społecznościowym
Instagrama, LinkedIna,
ŚwiergotFacebooka i YouTube’a




Źródło