Motoryzacja

Manchin proponuje natychmiastową zmianę ulg podatkowych na pojazdy elektryczne

  • 25 stycznia, 2023
  • 4 min read
Manchin proponuje natychmiastową zmianę ulg podatkowych na pojazdy elektryczne


WASHINGTON — senator Joe Manchin, DW.Va. Planuje wprowadzić ustawę w środę, która poleciłaby Departamentowi Skarbu USA natychmiastowe zaprzestanie wydawania 7500 dolarów ulg podatkowych dla konsumentów na pojazdy elektryczne, które nie spełniają surowych wymagań dotyczących krytycznych składników mineralnych i baterii.

Ustawa — zatytułowana American Vehicle Security Act — zmieni ustawę o redukcji inflacji, tak aby data wejścia w życie wymaganego pozyskiwania baterii EV nie była już związana z wydaniem przez Ministerstwo Skarbu proponowanych wytycznych dotyczących ograniczeń.

Jeśli zostanie uchwalony, żadne kredyty nie będą dostępne dla żadnego nowego pojazdu elektrycznego, który nie spełnia krytycznych wymagań dotyczących pozyskiwania minerałów i baterii, ze skutkiem wstecznym od 1 stycznia.

Powiedział we wtorek doradca komitetu Demokratów Wiadomości motoryzacyjne projekt ustawy nie miał jeszcze ponadpartyjnego poparcia ani współinicjatorów, ponieważ nie był udostępniany poza wewnętrznymi dyskusjami. Nie udostępniono go również żadnym przedstawicielom przemysłu samochodowego, powiedział doradca.

Ministerstwo Skarbu planuje wydać proponowane wytyczne dotyczące wymagań dotyczących krytycznych składników mineralnych i komponentów do ulgi podatkowej dla konsumentów w marcu, po przekroczeniu terminu na koniec roku w 2022 r. Wyda również propozycję tworzenia przepisów, które dodatkowo wyjaśniają kluczowe przepisy, które już obowiązują, takie jak pułapy cenowe i sposób klasyfikacji pojazdów.

Warto przeczytać!  Grupy kupują salony samochodowe Stellantis, GM, Mazda i Ford

Podczas gdy opóźnienie Skarbu Państwa potencjalnie otwiera więcej pojazdów, aby zakwalifikować się do kredytu w wysokości 7500 USD, pozostawiło dealerów, producentów samochodów i konsumentów z niekompletnym zestawem zasad dotyczących poruszania się po złożonych federalnych zachętach podatkowych przez co najmniej dwa miesiące.

Gdy Ministerstwo Skarbu wyda proponowane wytyczne, ulga podatkowa w wysokości 7500 USD na nowe pojazdy elektryczne, znana jako 30D, zostanie podzielona na dwie połowy dla kwalifikujących się pojazdów i kupujących. Połowa opiera się na spełnieniu rosnących wymagań dotyczących komponentów baterii pochodzących z Ameryki Północnej, bez żadnych „zagranicznych podmiotów budzących obawy” już w 2024 r. Druga połowa opiera się na krytycznych minerałach pochodzących z USA lub partnerów wolnego handlu bez „ podmiot budzący obawy” pozyskiwany od 2025 r.

W przypadku minerałów krytycznych prawo stanowi, że przed 2024 r. i po opublikowaniu przez Ministerstwo Skarbu proponowanych wytycznych dotyczących pozyskiwania wymaganych akumulatorów pojazdów elektrycznych 40 procent musi zostać wydobyte lub przetworzone w Stanach Zjednoczonych lub w kraju, w którym Stany Zjednoczone mają obowiązującą umowę o wolnym handlu, lub z materiałów, które zostały poddane recyklingowi w Ameryce Północnej. Do 2027 r. prawo wymaga 80 proc.

Warto przeczytać!  Dyrektorzy Renault i Nissana mają zatwierdzić umowę sojuszniczą z wolnymi godzinami

Jeśli chodzi o komponenty akumulatorów, prawo stanowi, że przed 2024 r. i po wydaniu przez Ministerstwo Skarbu proponowanych wytycznych 50 procent musi zostać wyprodukowanych lub zmontowanych w Ameryce Północnej. Do 2029 r. prawo wymaga 100 proc.

Kredyt 30D wymaga również montażu kwalifikujących się pojazdów w Ameryce Północnej i określa limity ceny naklejek i dochodów kupującego. Postanowienia mają na celu zachęcenie do krajowej produkcji pojazdów elektrycznych, zmniejszenie zależności od chińskich i innych zagranicznych łańcuchów dostaw oraz uniemożliwienie zamożnym nabywcom uzyskania zniżki.

W środowym oświadczeniu Manchin powiedział, że „nie do zaakceptowania” jest to, że Ministerstwo Skarbu nie wydało jeszcze proponowanych wytycznych, ale nadal udostępnia pełny kredyt w wysokości 7500 USD.

Ustawa o redukcji inflacji „jest przede wszystkim ustawą o bezpieczeństwie energetycznym, a ulgi podatkowe na pojazdy elektryczne zostały zaprojektowane w celu zwiększenia produkcji krajowej i zmniejszenia naszej zależności od zagranicznych łańcuchów dostaw w zakresie minerałów krytycznych potrzebnych do produkcji akumulatorów pojazdów elektrycznych” – powiedział.


Źródło