Marketing

Marketing Metaverse: Wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej do innowacyjnych rozwiązań reklamowych

  • 10 czerwca, 2023
  • 6 min read
Marketing Metaverse: Wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej do innowacyjnych rozwiązań reklamowych


Kumar Saurav

Metaverse nieustannie zapoczątkowuje nową erę rewolucji cyfrowej, dając markom możliwość dotarcia do szerszego segmentu odbiorców i angażowania się w nie. Liczba wyszukiwań terminu „metaverse” w Internecie wzrosła w 2021 r. o 7200 procent. Metaverse wypełnia lukę między światem wirtualnym a fizycznym. Przewiduje się, że globalny rynek Metaverse przekroczy 1,3 biliona dolarów do 2030 r., wynika z raportu firmy Contrive Datum zajmującej się badaniem rynku. Marketing Metaverse stał się potrzebą chwili, a główne marki, takie jak Facebook, Microsoft i Google, wykorzystują go do wzniesienia swojej gry marketingowej na nowy poziom.

Na konferencji Apple Worldwide Developers Conference 2023 zaprezentowano takie produkty, jak Apple Vision Pro, zestaw słuchawkowy do rzeczywistości rozszerzonej z systemem operacyjnym VisionOS i natywnym układem Apple M2 ultra. Zapewni to bardziej intuicyjne wrażenia dzięki naturalnym ruchom oczu i gestom dłoni. Ten znaczący ruch giganta z Cupertino okaże się duży dla segmentu metaverse. Ponadto Meta niedawno ogłosiła swój zestaw słuchawkowy Quest 3 VR z kontrolerami Touch Plus i elementami dotykowymi TruTouch, które poprawiają wciągające wrażenia. Te zestawy słuchawkowe mogą mieć wpływ na różne branże, takie jak turystyka wirtualna, gry, filmy, rekonstrukcja miejsc zbrodni, opieka zdrowotna, transmisje wydarzeń na żywo, zakupy online itp. Ponieważ coraz więcej gigantów technologicznych zmierza w kierunku rzeczywistości wirtualnej, nie byłoby to błędne stwierdzenie, że sektor ten będzie miał trwały wpływ na cyfrowe kontinuum.

Warto przeczytać!  Strategia marketingowa TikTok — 10 wskazówek, jak opanować kampanie TikTok

Strategie marketingowe Metaverse

Od integracji wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, aby zapewnić konsumentom cyfrowe wrażenia 3D, po włączenie NFT, uruchamianie gier metaverse i współpracę z influencerami metaverse, marketerzy mogą odkrywać nieograniczone możliwości, które istnieją w tym cyfrowym wymiarze.

Sklep z rozszerzoną rzeczywistością

Dawno minęły czasy, kiedy metaverse ograniczał się jedynie do rzeczywistości wirtualnej (VR) i awatarów. Włączenie rozszerzonej rzeczywistości (AR) stało się nieodzowne. Stworzenie wciągającego doświadczenia marketingowego dla klientów, prezentującego produkty i usługi, które zaspokajają problemy segmentu docelowego, może okazać się bardzo skuteczne dla marki. Chociaż wciągające kampanie marketingowe często wymagają wygórowanego budżetu i mogą być czasochłonne, wyniki, które zapewniają, są niezwykle obiecujące.

Wirtualne urządzenia ubieralne

Ta strategia jest skierowana głównie do fashionistek, którzy chcą dodać odrobinę swojego stylu do swoich awatarów. Na przykład w ramach współpracy Balenciaga X Fortnite ulubione postacie fanów Fortnite zakładały zestawy Balenciaga Fit. Strategia ta może być również wykorzystana przez marki niezwiązane z modą.

Cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie wykorzystują technologię blockchain do tworzenia ograniczonych towarów cyfrowych, NFT (Non-Fungible Tokens). Te NFT ułatwiają dystrybucję i przekazywanie przedmiotów kolekcjonerskich. Marki modowe, takie jak Nike i Gucci, wraz z niemodowymi, takimi jak McDonald’s, już zaczęły korzystać z metaverse, tworząc cyfrowe wersje swoich produktów, które można sprzedawać jako NFT.

Warto przeczytać!  Jak opracować marketing mix oparty na technologii cyfrowej dla marek korporacyjnych

Wirtualni influencerzy

Marki zwracają się do partnerów z wirtualnymi influencerami w swoich kampaniach marketingowych w mediach społecznościowych. Na przykład Samsung wykorzystał potencjał marketingu metaverse, współpracując z cyfrowymi supermodelkami, Shudu i Miquela, wprowadzając telefon z ekranem dotykowym Galaxy Series i Galaxy Z Flip.

Integracja SEO z Metaverse

Metaverse SEO pociąga za sobą optymalizację dla firm w metaverse. Marketerzy mogą dążyć do organicznego pozycjonowania swoich marek, osiągając idealną równowagę między rzeczywistością wirtualną (VR), rzeczywistością rozszerzoną (AR) i SEO. Kampanie marketingowe i tworzone dla nich treści powinny być tak zaplanowane, aby obejmowały aspekt trójwymiarowy. Posiadanie zoptymalizowanej witryny biznesowej kompatybilnej z Metaverse ma ogromne znaczenie w dzisiejszym świecie, w którym wykorzystanie AI, AR i VR szturmem podbiło świat technologiczny. Oprócz badania słów kluczowych, SEO na miejscu, technicznego SEO itp., które nadal są niezbędne dla ogólnego sukcesu organicznego, tworzenie wzbogacających immersyjnych doświadczeń użytkowników dzięki wykorzystaniu technologii AR/VR jest niezbędnym warunkiem dla firm, zwłaszcza lokalnych firm i restauracji.

Integracja Metaverse z mediami społecznościowymi

Media społecznościowe w obszarze Metaverse będą bardziej skoncentrowane na tworzeniu wciągających, interaktywnych i wciągających doświadczeń, a nie tylko na łączeniu ludzi ze znajomymi za pośrednictwem stron 2D. Rosnąca w zawrotnym tempie popularność AR i VR znacząco zmienia sposób, w jaki ludzie wchodzą ze sobą w interakcje na platformach społecznościowych. Jednym z aspektów znaczenia jest to, że powstanie Metaverse zaciera granice między doświadczeniami online i offline, wspierając wciągającą interakcję między ludźmi zamiast zwykłego przewijania ich kanałów i oglądania ich filmów. Metaverse umożliwi ludziom odkrywanie wirtualnego świata ich przyjaciół, gdzie interakcja w czasie rzeczywistym i współczesne formy komunikacji zwiększą społeczne doświadczenia.

Warto przeczytać!  Producenci pamięci 3D NAND Flash na rynku z ich zastosowaniem, prognoza do 2030 r

Potrzeba wprowadzenia na rynek w Metaverse

Metaverse znacząco wpłynął na sposób, w jaki konsumenci korzystają z internetu do robienia zakupów, nauki, zabawy, pracy itp. Metaverse zapewnia nieograniczone możliwości w reklamie i marketingu, pomagając markom docierać do nowych odbiorców, zwiększać wartość marki, zapewniać konsumentom wzbogacające doświadczenia i osiągać nowe przychody strumień. Oprócz włączenia do marketingu mix, włączenie metaverse do innych branż, a mianowicie. sprzedaż, operacje, produkcja itp. mogą przynieść przełomowe wyniki.

Aby być na bieżąco z obecnym trendem technologii Metaverse, istnieje kilka urządzeń, o których każdy musi wiedzieć. Oprócz smartfonów i silnej sieci 5G, które są niezbędne do wejścia w cyfrowe spektrum, narzędzia takie jak okulary AR, zestawy słuchawkowe VR, rękawiczki VR, opaski na nadgarstek itp. są również niezbędne, aby w pełni wykorzystać postęp technologiczny.

Inteligentne urządzenia do noszenia, takie jak okulary Augmented Reality i zestawy słuchawkowe VR, pomagają w ucieleśnieniu doświadczeń. Używanie rękawiczek metadotykowych do podkreślania hiperrealistycznych interfejsów również zyskuje na popularności z każdym dniem.

Autor jest szefem globalnego biznesu mobilnego AdCounty Media

Śledź nas na Twitterze, Facebooku, LinkedIn


Źródło