Marketing

Marketing Mix (4P) i strategia marketingowa Procter and Gamble (P&G)

  • 11 lutego, 2024
  • 6 min read
Marketing Mix (4P) i strategia marketingowa Procter and Gamble (P&G)


Oto strategia marketingowa firmy Procter and Gamble (P&G), która analizuje markę w oparciu o ramy marketingu mix obejmujące 4P (produkt, cena, miejsce, promocja).

Strategia produktowa Procter and Gamble (P&G):

Strategię produktową i strukturę asortymentową w strategii marketingowej Procter and Gamble (P&G) można wyjaśnić w następujący sposób:

P&G lub Procter and Gamble jest jedną z wiodących firm FMCG na świecie. P&G jest globalnym liderem oferującym produkty w kategoriach urody, pielęgnacji, pielęgnacji osobistej, opieki zdrowotnej itp. Szeroki zakres portfolio produktów w miksie marketingowym P&G jest następujący:

Uroda: Produkty do pielęgnacji skóry i urody P&G są oferowane w tym segmencie. Marki w tym segmencie to Olay, Old Spice, Protective. P&G oferuje produkty takie jak szampon i odżywka do włosów pod markami Pantene i Head & Shoulders. P&G kieruje również swoje produkty do niszowych segmentów, oferując produkty takie jak Olay Age Defying.

Pielęgnacja: Product and Gamble oferuje pielęgnację golenia i urządzenia, takie jak maszynki do golenia, przed i po goleniu w segmencie pielęgnacji. Produkty są sprzedawane pod marką Gillette, która zajmuje wiodącą pozycję na rynku w segmencie pielęgnacji mężczyzn.

Opieka zdrowotna: P&G oferuje produkty do pielęgnacji jamy ustnej pod marką Oral-B oraz produkty do pielęgnacji zdrowia osobistego, takie jak Vicks. Produkty oferowane pod marką Oral-B to głównie szczoteczki do zębów i pasty do zębów

Pielęgnacja tkanin i pielęgnacja domowa: P&G oferuje produkty do pielęgnacji tkanin pod markami Ariel i Tide. Produkty obejmują detergenty, dodatki i wzmacniacze tkanin. Procter and Gamble oferuje również produkty do pielęgnacji domu, takie jak odświeżacze powietrza pod marką ambi pur

Pielęgnacja dziecka, kobiet i rodziny: P&G oferuje produkty do pielęgnacji niemowląt, takie jak pieluchy i chusteczki nawilżane pod marką Pampers. Oferuje również produkty kobiece pod marką Always, która w Indiach jest znana jako Szepty.

Obraz: strona internetowa firmy

Strategia cenowa Procter and Gamble (P&G):

Poniżej przedstawiono strategię cenową w strategii marketing mix firmy Procter and Gamble (P&G):

P&G stosuje różną politykę cenową dla różnych marek. Cena produktów Procter and Gamble zależy głównie od jakości produktu i wartości marki.

P&G stosuje trzy różne polityki cenowe, aby zdobyć udział w rynku i generować przychody, tj. konkurencyjne ceny, penetrujące ceny i ceny premium. Marki, na których sprzedaż duży wpływ mają konkurenci, stosują politykę konkurencyjnych cen jako część swojego marketing mix. Jeśli konkurent obniży cenę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wpłynie to na sprzedaż produktu, a zatem produkt musi mieć konkurencyjną cenę. Kiedy P&G wchodzi na rynek lub chce stworzyć nową bazę klientów, próbuje zdobyć rynek, stosując politykę penetrujących cen. P&G ustala ceny swoich produktów o podobnej jakości do produktów konkurentów po nieco niższej cenie, aby zdobyć udział w rynku. Marki dostarczają również wysokiej jakości produkty, które są skierowane do segmentu, który może sobie na nie pozwolić. P&G pobiera premię za tego typu produkty. P&G nie oferuje wielu zniżek i kuponów na swoje produkty, zamiast tego wydaje dodatkowe pieniądze na reklamę.

Dowiedz się więcej o Procter and Gamble (P&G)

Strategia dystrybucji i miejsca Procter and Gamble (P&G):

Poniżej przedstawiono strategię dystrybucji w miksie marketingowym Procter and Gamble (P&G):

P&G ma wydajny system dystrybucji, dzięki czemu może dotrzeć do większej bazy klientów. Produkty P&G docierają do szerokiego grona odbiorców za pośrednictwem sklepów spożywczych, aptek, punktów sprzedaży detalicznej i supermarketów. DHL jest dostawcą usług kurierskich produktów P&G, co zapewnia wydajność logistyczną. Produkty są nie tylko używane przez konsumentów, ale są również konsumowane w dużych ilościach przez firmy, takie jak hotele itp. Istnieją autoryzowani dealerzy, którzy zaspokajają potrzeby tych firm i dostarczają im produkty P&G w dużych ilościach.

Produkty można również kupić za pośrednictwem strony internetowej P&G, ale ta usługa jest dostępna tylko w kilku krajach.

Strategia promocyjno-reklamowa w marketingu mix firmy Procter and Gamble (P&G) przedstawia się następująco:

P&G promuje swoje marki i produkty za pomocą różnych środków, takich jak reklama, marketing bezpośredni, public relations i sprzedaż osobista. Procter and Gamble wykorzystuje TVC, media drukowane i internetowe do promowania marki za pomocą reklam. P&G wykorzystuje również rekomendacje celebrytów w reklamach. Skorzystał z marketingu internetowego, uruchamiając własną stronę internetową, na której konsument może znaleźć informacje o produkcie i go kupić. Firma wykorzystuje marketing bezpośredni, aby sprzedawać swoje produkty swoim klientom korporacyjnym. Sprzedaż osobista jest stosowana, gdy na rynek wchodzi nowa marka lub nowy produkt istniejącej marki. P&G sponsoruje różne programy telewizyjne i wydarzenia w ramach swoich działań public relations. To uzupełnia marketing mix P&G (Procter and Gamble).

O firmie Procter and Gamble (P&G):

P&G lub Procter and Gamble to międzynarodowa korporacja z listy Fortune 500, zajmująca się produkcją dóbr konsumpcyjnych, z siedzibą w Ohio, USA. Po przejęciu Gillet w 2005 r. P&G stała się największą firmą produkującą dobra konsumpcyjne na świecie. Jest klasyfikowana w czołówce najbardziej podziwianych firm na świecie. Posiada ogromne portfolio z 300 markami. Procter and Gamble jest obecna na całym świecie, a jej produkty są sprzedawane w 160 krajach i działa w 80 krajach. Firma zatrudnia około 135 000 osób. P&G jest znana na całym świecie ze swojej jakości i innowacji.

Oferuje produkty w pięciu głównych segmentach: uroda, pielęgnacja, pielęgnacja rodziny i niemowląt, tkaniny i pielęgnacja domu oraz opieka zdrowotna. Niektóre ze znanych marek P&G to Head and Shoulder, Olay, Pampers, Gillet, Oral-B, Always, Bounty, Old Spice i Ariel.

Niniejszy artykuł został opracowany i napisany przez Content & Research Team, w którego skład wchodzą studenci MBA, specjaliści ds. zarządzania i eksperci branżowi. Został on sprawdzony i opublikowany przez MBA Skool Team. Treści na MBA Skool zostały stworzone wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P więcej marek podobnych do Procter and Gamble (P&G). Sekcja Marketing Mix & Strategy obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Marketing Mix & Strategy są własnością ich odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  Anuj Goyal o działaniach marketingowych Slice w 2023 roku z nową ambasadorką marki Kiara Advani