Marketing Mix (4P) i strategia marketingowa Ryan Air
Oto strategia marketingowa Ryan Air, która analizuje markę w oparciu o ramy marketing mix obejmujące 4P (Produkt, Cena, Miejsce, Promocja).
Strategia produktowa Ryan Air:
Strategię produktową i strukturę strategii marketingowej Ryan Air można wyjaśnić w następujący sposób:
Ryan Air to międzynarodowa linia lotnicza założona w Irlandii. Oferują swoje usługi lotnicze do europejskich destynacji jako część swojego portfolio produktów marketingowych. Współpracują z hotelami i wypożyczalniami samochodów, a także kartami telefonicznymi i biletami autobusowymi. Ryan Air oferuje bilety ekonomiczne i biznesowe plus i jest często określany jako linia lotnicza bez zbędnych dodatków.
Obraz: Wikimedia
Strategia cenowa Ryan Air:
Poniżej przedstawiono strategię cenową w strategii marketing mix Ryan Air:
Ryan Air reklamuje się jako tania i przystępna cenowo linia lotnicza, która oferuje loty do ponad 200 miejsc w Europie. 70% biletów jest sprzedawanych po najniższej cenie, 30% po najwyższej, a 6% po najwyższej.
Obejmują one również dodatkowe opłaty dla pasażerów, którzy nie zarezerwowali biletów z wyprzedzeniem. Nadwyżka opłat jest pobierana od pasażerów Ryan Air, którzy nie odprawiają się online.
Strategia dystrybucji i miejsca Ryan Air:
Poniżej przedstawiono strategię dystrybucji w marketingu mix Ryan Air:
Ryan Air działa za pośrednictwem swojej strony internetowej, stron internetowych osób trzecich, a podróżni mogą również rezerwować bilety bezpośrednio z lotniska. Oferują usługi do 200 destynacji w 33 krajach, głównie w Europie.
Oprócz tego działają również na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Strategia promocyjno-reklamowa w marketingu mix Ryan Air przedstawia się następująco:
Ryan Air nie oddaje się agresywnej promocji. Używają prostych środków, takich jak gazety, radio i telewizja, aby promować swoją stronę internetową. Ich reklama pokazuje klientom, że doświadczą zabawy i poczują się optymistycznie po skorzystaniu z ich usług. Skupiają się na przedstawianiu siebie jako prostej i szczęśliwej linii lotniczej przyjaznej rodzinie. „Niskie ceny stają się proste” to ich slogan, za pomocą którego promują się jako tanie linie lotnicze. Stosują również regularną taktykę sprzedaży, w ramach której sprzedają niektóre miejsca po stosunkowo niższej cenie.
Ponieważ jest to marka zajmująca się marketingiem usług, oto trzy pozostałe P, które tworzą 7P marketingowego miksu Ryan Air.
Ludzie:
Ryan Air koncentruje się na pasażerach i pracownikach jako części swojej strategii personalnej. Niedawno uwikłano się w kontrowersję, gdy załoga linii lotniczych nie podjęła żadnych działań po incydencie z pasażerem. W rezultacie ponieśli znaczne szkody dla marki. Zyski Ryan Air spadły nieznacznie. Chociaż zatrudniają zmotywowanych ludzi i szkolą ich, aby zapewnić odpowiednią obsługę klientom, ostatni incydent nadszarpnął wizerunek linii lotniczych, a także ich pracowników.
Proces:
Ryan Air nie działa za pośrednictwem agentów podróży. Klienci muszą więc rezerwować bilety na ich stronie internetowej lub stronach internetowych osób trzecich. Mają zasadę „kto pierwszy, ten lepszy” w kwestii rozmieszczenia miejsc. Klienci Priority Boarding mają prawo do wejścia na pokład jako pierwsi.
Dowód rzeczowy:
RyanAir inwestuje w samoloty dobrej jakości i tanie. Ale dekoracja wewnątrz i układ siedzeń są robione tak, aby zapewnić maksymalną satysfakcję klienta. Jego strona internetowa, logo, samoloty są częścią jego fizycznej obecności.
Tak oto kończy się marketing-mix Ryan Air.
O Ryan Air:
Ryan Air twierdzi, że jest jedną z najlepszych linii lotniczych w Europie, która działa jako ultraniskokosztowa, regularna linia pasażerska obsługująca trasy typu point-to-point między Irlandią, Wielką Brytanią, Europą, Marokiem i Izraelem. Ryan Air ma szeroki zasięg geograficzny dzięki liczbie destynacji, do których obsługuje swoich pasażerów.
Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P więcej marek podobnych do Ryan Air. Sekcja Marketing Mix & Strategy obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.
Kontynuuj czytanie:
Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Marketing Mix & Strategy są własnością ich odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.
Udostępnij tę stronę na: