Marketing

Marketing nowej firmy – Small Business UK

  • 1 stycznia, 2023
  • 8 min read
Marketing nowej firmy – Small Business UK


Wykonałeś ciężką pracę, aby wypromować swoją firmę w drogę – teraz musisz być widoczny. Marketing nowej firmy to jedna z najtrudniejszych rzeczy do zrobienia. Aby mieć największe szanse na sukces, musisz zbadać rynek, opracować plan marketingowy i dotrzeć do odbiorców.

Ustaw swoje cele marketingowe

Aby pomyślnie wypromować swój nowy biznes, musisz najpierw wiedzieć, jak wygląda sukces i co próbujesz osiągnąć.

Być może chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie, jak najszybciej zwiększyć lejek sprzedaży lub pozycjonować markę w określonym obszarze.

>Zobacz też: Jak reklamować gabinet fizjoterapeutyczny

Ustal priorytety dla nowych, szerszych celów biznesowych, a następnie zobacz, jak marketing może pomóc w ich osiągnięciu. Przykłady obejmują zwiększenie świadomości marki, poprawę reputacji, wprowadzenie produktu i zwiększenie przychodów lub zysków.

Niezależnie od celów, upewnij się, że są SMART: konkretne, mierzalne, osiągalne, realistyczne (i istotne) i określone w czasie.

Znaczenie badań

Co zaskakujące, ten kolejny krok jest pomijany przez wiele firm.

Jednak jego wpływ, jeśli zostanie wykonany prawidłowo, może być znaczący. Badania rynku nie tylko pozwolą ci zrozumieć rynek taki, jaki jest, ale mogą ukształtować USP, wykrywając wszelkie luki w nim. Innymi słowy, daje potwierdzenie, dlaczego Twoja firma istnieje.

Jak podsumowuje Chris Peach, dyrektor ds. badań w agencji badawczej Walnut Unlimited: „Wiara w to, co oferujesz, jest ważna, a okazywanie pasji może być bardzo przekonujące, ale sukces będzie wynikał z przekonania wielu innych o korzyściach płynących z kupowania od Ciebie , więc wiedza o tym, co ich zdaniem czyni cię wyjątkowym i lepszym, ma kluczowe znaczenie”.

Jak przeprowadzić badanie rynku

Jak przeprowadzić badania rynku dla swojej firmy? Jednym z portów zawinięcia jest Google. Popyt na produkt lub usługę można zrozumieć, obserwując liczbę generowanych przez nie wyszukiwań w Google.

Inną metodą jest przeprowadzanie ankiet. Dowiedz się, w których społecznościach internetowych mieszkają Twoi docelowi odbiorcy, i przeprowadź ankiety, aby uzyskać niemal natychmiastowy wgląd.

>Zobacz też: Jak promować swoją aplikację do gier

Warto przeczytać!  Czas zweryfikować prognozy trendów związanych z wielką pandemią

Możesz też podejść twarzą w twarz. Przeprowadzanie wywiadów może pomóc w kształtowaniu osobowości klientów – jakie mają zainteresowania, co ich motywuje, co myślą o Twojej firmie i konkurencji. Podobnie grupy fokusowe mogą zapewnić natychmiastową informację zwrotną na temat tego, jak ulepszyć swój produkt lub usługę.

Badanie cen konkurencji może również pokazać, czy Twój punkt cenowy i wizerunek marki są zgodne.

„Badania są niezbędne dla naszego procesu”, mówi Tom Edington ze studia badań rynku i projektowania The Yard Creative. „Badania pozwalają nam naprawdę zrozumieć, co będzie rezonować z docelowymi odbiorcami naszych klientów, aby upewnić się, że dostarczane przez nas kreatywne rozwiązania wyróżniają się na ich rynku i łączą z konsumentami.

„Naszą preferowaną metodą badań jest zawsze łączenie badań pierwotnych i wtórnych. Przeprowadzanie badań wtórnych z jednoczesnym analizowaniem danych naszych klientów pozwala nam zarzucić naszą szeroką sieć, aby naprawdę zrozumieć rynek oraz obecnych i docelowych konsumentów naszych klientów.

„Zrozumienie rynku, sektora i konsumenta naszego klienta pozwala nam bardzo skoncentrować się na zadawaniu pytań, gdy przechodzimy do wywiadów jakościowych i badań ilościowych”.

Nowa strategia marketingowa firmy

Aby odnieść sukces na rynku, musisz najpierw stworzyć strategię marketingową, aby dostosować działania marketingowe do nadrzędnych celów nowej firmy.

Strategia marketingowa powinna obejmować cztery P marketingu (znane również jako marketing mix): produkt, cenę, miejsce i promocję.

„Najważniejszą częścią strategii marketingowej jest produkt i cena”, wyjaśnia Tom Welbourne z The Good Marketer. „Promocja, miejsce i ludzie mogą być odpowiednio dostosowywane w miarę upływu czasu, tj. możesz kierować reklamy do nowych odbiorców lub przeprowadzać wyprzedaże.

„W przypadku start-upów rozważ rozpoczęcie od trzech lub czterech produktów, aby zapewnić klientom różnorodność i wygenerować dobrą średnią wartość zamówienia [AOV].

„Ogólnie rzecz biorąc, start-upy uważają, że tańsze produkty odniosą większy sukces, ale często tak nie jest. Zachęcamy start-upy do dążenia do uzyskania AOV w wysokości około 40-50 GBP, aby było to opłacalne przy pierwszym zamówieniu.

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa Crocs i 4P (aktualizacja 2023)

Firma zajmująca się doradztwem biznesowym i księgowością Xeinadin była najszybciej rozwijającym się biznesem w Wielkiej Brytanii w tym roku, a jej dyrektor Paul Whitney mówi, że posiadanie strategii marketingowej było kluczowe dla jej szybkiego sukcesu.

„Nie bój się dostosować swojej strategii” — mówi. „Nieustannie monitoruj skuteczność wybranej mieszanki marketingowej w mediach i mierz swój zwrot w stosunku do budżetu. Jeśli coś nie działa tak, jak można by się spodziewać, nie kontynuuj tego, przerwij działanie i przetestuj różne komunikaty i media oraz porównaj wyniki.

„Większość właścicieli firm podchodzi do marketingu w celu jedynie rozpowszechnienia swojej nazwy w szerszym świecie. Radzimy jednak, aby wiadomość, którą dołączasz do swojego imienia, była znacznie ważniejsza.

„Jeśli Twój przekaz nie trafia do Twoich idealnych klientów i jest taki sam jak u konkurencji, dlaczego mieliby wybrać właśnie Ciebie?”

Budowanie nowego biznesowego planu marketingowego

Będziesz wtedy potrzebował jasnego i zwięzłego planu marketingowego. Powinno to obejmować propozycję marki – która określi powód istnienia – oraz plan komunikacji dotyczący sposobu przekazania wiadomości.

Propozycja marki obejmuje cel marki i tego, kto jest klientem docelowym. Dlaczego miałoby ich to obchodzić? Jakie są ich priorytety, jeśli chodzi o wybór produktu lub usługi? Powinieneś także rozróżnić tutaj, dlaczego różnisz się od innych na rynku.

Plan komunikacji określi, czy będziesz kierować reklamy za pośrednictwem mediów społecznościowych, e-maili, wydarzeń, marketingu bezpośredniego i jaki będzie Twój ton głosu w odniesieniu do wszystkich tych działań.

Aby podkreślić znaczenie używania właściwych słów, Peach mówi: „Będąc małą firmą, być może widziałeś pakiety ubezpieczeń dla, powiedzmy, „fryzjerów” – firma zdaje sobie sprawę, że właściciele firm chcą skupić się na swojej podstawowej działalności, więc to łączenie oszczędza im czas i wysiłku poznawczego”.

Korzyści płynące z opracowania planu marketingowego obejmują:

  • Określa Twój rynek docelowy
  • Jakie jest USP Twojej firmy
  • Kim jest konkurencja
  • Zapewnia efektywne wydawanie budżetu marketingowego
  • Ton głosu jest spójny w całej marce
  • Przedstawia strategię dotarcia do potencjalnych klientów
Warto przeczytać!  3 wskazówki dotyczące udanej strategii modelowania marketingu mix

Na koniec upewnij się, że masz gdzieś zapisany dokument, aby wszyscy mogli go zobaczyć i przestrzegać. Jest to dobre nie tylko dla zapewnienia, że ​​przyszłe decyzje będą podejmowane w zgodzie z marką, ale cele i cele mogą być skreślane i aktualizowane na bieżąco.

> Zobacz też: Jak napisać plan marketingowy

Targetowanie Twoich klientów

Gdy już określisz grupę docelową, będziesz musiał skierować do nich marketing. Profile klientów to świetny sposób na zrozumienie społeczności, w które angażują się Twoi odbiorcy.

Następnie musisz nawiązać z nimi kontakt, a jedną oczywistą metodą są media społecznościowe.

„Najpierw zalecamy małej firmie zidentyfikowanie platform mediów społecznościowych, na których znajdują się ich odbiorcy” — Jack Shepherd, współzałożyciel The Social Shepherd mówi. „Nie próbuj tworzyć treści dla każdej platformy mediów społecznościowych. Na początku skup swoją energię na jednej lub dwóch platformach społecznościowych”.

Mówi, że krótkie filmy sprawdzają się bardzo dobrze na wszystkich platformach, więc powinno to być priorytetem w strategii każdej małej firmy.

„Treści wideo najlepiej nadają się do docierania do nowych użytkowników, ponieważ rolki i TikToks mają obecnie najlepszą wykrywalność w mediach społecznościowych, a następnie wykorzystują historie na Instagramie i statyczne posty [single images and carousels] pielęgnować swoją publiczność.

„Kiedy mała firma przetestowała różne treści i zaczęła rozumieć, co rezonuje z jej odbiorcami, nadszedł czas, aby skorzystać z płatnych mediów społecznościowych, aby dalej rozpowszechniać te najskuteczniejsze treści. Ponieważ organiczny zasięg dociera tylko do tej pory, zawsze zalecamy uwzględnienie strategii reklamowej, aby dotrzeć do idealnych klientów.

„Będziesz musiał rozważyć pokazanie potencjalnym odbiorcom czegoś bardziej edukacyjnego na temat Twojego produktu lub usługi, a jeśli retargetujesz odbiorców, którzy już znają Twoją markę, będziesz chciał dostarczać im treści, które budują społeczny dowód słuszności i zaufanie, aby je zdobyć przekonwertować na.”

Więcej o marketingu

Trendy marketingowe dla małych firm w 2023 roku


Źródło