Marketingowa mieszanka Cheerios i 4P (aktualizacja 2023)
![Marketingowa mieszanka Cheerios i 4P (aktualizacja 2023)](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/Cheerios-770x470.jpg)
Mieszanka marketingowa Cheerios analizuje 4 punkty Cheerios, w tym produkt, cenę, miejsce i promocje. Cheerios to znana marka produkująca płatki śniadaniowe. Ma kształt torusa i zawiera sproszkowane płatki owsiane. Producentem tej amerykańskiej marki płatków śniadaniowych jest jej spółka-matka, General Mills, międzynarodowy koncern zajmujący się branżą przetwórstwa spożywczego. Cheerios były początkowo produkowane i produkowane w 1941 roku jako Cheeri Owies, ale później, w 1945 roku, zmieniono nazwę na Cheerios. Niektóre z wiodących firm konkurencyjnych Cheerios są następujące:
O Cheeriosach
- Typ: Marka zbóż
- Przemysł: Jedzenie i napoje
- Założony: 1941
- Założyciele: Generał Mills
- Siedziba: Golden Valley, Minnesota, Stany Zjednoczone
- Obsługiwany obszar: Na całym świecie
- Obecny dyrektor generalny: Jeffa Harmeninga
- Liczba pracowników: 38 000
- Główne produkty: Cheerios, Cheerios z orzechami miodowymi, Cheerios wieloziarniste, Cheerios mrożone, Cheerios z czekoladową dobrocią i Cheerios Protein
Strategia produktu Cheerios
Cheerios wyrobiło sobie rozpoznawalną nazwę jako pożywne śniadanie z dwunastoma witaminami i minerałami, które służy jako pełne śniadanie. Cheerios w oryginalnej formie były jej głównym produktem od chwili jej powstania, jednak w 1976 roku pojawił się nowy smak pt. Wprowadzono Cheerios z orzechami cynamonowymi. Jego drugi wariant został wprowadzony na rynek w 1979 roku i nosił nazwę Cheerios z miodem i orzechami.
Produkty te stanowią ostoję portfolio marki i cieszą się dużą popularnością. Produkty tej marki dostępne są w wielu smakach z opcjami białkowymi i zdrowymi dla serca.
Cheerios oferuje różnorodny asortyment produktów dostosowany do użytkowników o różnych gustach i preferencjach dietetycznych. Nowy asortyment produktów Cheerios na rok 2023 jest następujący (źródło).
- Oryginalne Cheerios: Klasyczne, lekko słodzone płatki zbożowe z pełnego ziarna owsa.
- Honey Nut Cheerios: Słodsza wersja o smaku miodu.
- Cheerios wieloziarniste: wykonane z pięciu pełnych ziaren i lekko słodzone.
- Apple Cinnamon Cheerios: Jabłko i cynamon dla odmiennego akcentu.
- Very Berry Cheerios: nasycone aromatami różnych jagód.
Cheerios Place Strategia
Cheerios to marka zależna, produkowana i sprzedawana przez jej właściciela, firmę General Mills, za pośrednictwem różnych sklepów detalicznych. W krajach takich jak Wielka Brytania został wprowadzony na rynek pod marką Nestle, a w Nowej Zelandii i Australii jako produkt Uncle Tobys. General Mills ma zakład produkcyjny w Buffalo w stanie Nowy Jork i produkowane są tam Cheerios. Dobra polityka dystrybucyjna jest koniecznością dla każdej marki, ponieważ pozwala na bezpośredni kontakt produktu z klientem. Cheerios są dystrybuowane w sklepach spożywczych i stały się łatwo dostępne ze względu na dogodne lokalizacje.
Cheerios współpracuje również z supermarketami, takimi jak Walmart, który posiada blisko 11 000 sklepów w 28 krajach. Dzięki tej ekspozycji produkt jest dostępny w każdym zakątku świata. Limitowana edycja pakietów Cheerios z udziałem światowej gimnastyczki Shawna Johnsona był dystrybuowany w całym kraju, w niektórych częściach Stanów Zjednoczonych, przez firmę Łańcuch Hy-Vee sklepów spożywczych.
Strategia dotycząca miejsc Cheerios obejmuje różne kanały i metody dotyczące tych treści, aby zapewnić szeroką dostępność:
- Supermarkety i sklepy spożywcze: Cheerios są łatwo dostępne w supermarketach i sklepach spożywczych, dzięki czemu są dostępne dla dużej bazy klientów.
- Platformy sprzedaży detalicznej online: Są dostępne na platformach e-commerce i odpowiadają rosnącemu trendowi zakupów online.
- Dystrybucja międzynarodowa: Cheerios są dystrybuowane na całym świecie i docierają do konsumentów w wielu krajach.
- Sklepy spożywcze: Można je znaleźć także w mniejszych sklepach ogólnospożywczych, co zwiększa ich zasięg.
- Różnorodne formaty sprzedaży detalicznej: Cheerios można znaleźć w różnych formatach detalicznych, od dużych sieci po lokalne sklepy, co zapewnia szeroką dostępność.
Strategia cenowa Cheerios
Skuteczna polityka marketingowa marki Cheerios zaowocowała ogromnym wzrostem sprzedaży produktu. Cheerios są dostępne w wielu smakach i odmianach. Firma utrzymała jednakową politykę cenową dla wszystkich swoich produktów. Wybrali ekonomiczna polityka cenowa i utrzymywał minimalne ceny, aby każdy mógł sobie na to pozwolić i szybko go kupić. Na początku ich głównym celem były dzieci; stąd wyznaczyła najniższe ceny, aby każde dziecko mogło bez problemu udźwignąć jego koszt. Później, gdy nastąpiła ogromna sprzedaż, marka zdała sobie sprawę, że osiąga ogromne zyski w miarę wzrostu sprzedaży. Od tego czasu polityka cenowa marki Cheerios jest rozsądna i przystępna cenowo.
Strategia cenowa Cheerios obejmuje następujące kluczowe punkty:
- Konkurencyjne ceny: Cheerios mają konkurencyjne ceny, które dorównują lub przewyższają ceny podobnych produktów na rynku.
- Ceny oparte na wartości: Cena odzwierciedla wartość i jakość produktu i jest atrakcyjna dla konsumentów dbających o zdrowie.
- Ceny promocyjne: Częste promocje i rabaty mają na celu przyciągnięcie klientów i zwiększenie sprzedaży.
- Pakiety ekonomiczne: Oferowanie większych, ekonomicznych opakowań po niższych kosztach jednostkowych, aby zaspokoić potrzeby konsumentów dbających o budżet.
- Ceny wariantów premium: Specjalne smaki lub warianty z limitowanych edycji mogą być nieco wyższe w przypadku docelowych rynków niszowych.
Strategia promocji Cheerios
Dobra reklama to z pewnością najlepszy sposób na budowanie świadomości marki. Marka promuje swoje produkty poprzez reklamy w gazetach i magazynach, a jej reklamy są emitowane w telewizji. Cheerios kieruje reklamy do dzieci za pośrednictwem reklam telewizyjnych zawierających animowane postacie. Byczyniec I Hoppity’ego Hoopera były częścią reklam odpowiednio z początku lat sześćdziesiątych i połowy lat sześćdziesiątych. Cheerios Kid był głównym bohaterem wielu reklam, ponieważ po zjedzeniu Cheerios radził sobie z każdym problemem. Ta postać została wskrzeszona przez swoją markę w celu promocji wideo w Internecie.
Cheerios sponsorowało program pt Łyżki opowieści od roku 2002 i w roku 2009, Shawna Johnsona, mistrzyni świata w gimnastyce została przedstawiona przed pudełkiem Cheerios. Obecnie Cheerios w kilku ogłoszeniach wybrał osoby i rodziny dbające o zdrowie jako swoich nowych konsumentów. W 2014 roku zaprzestano stosowania składników genetycznie modyfikowanych; w 2015 roku cheerios stały się bezglutenowe, usuwając jęczmień, żyto i pszenicę.
Oto niektóre najnowsze reklamy wideo i reklamy prasowe Cheerios:
Pozdrawiam – YouTube
Podobał Ci się ten post? Zapoznaj się z całą serią dotyczącą Marketing Mix