Marketing

Marketingowy miks Google Android i 4P (aktualizacja 2023)

  • 11 grudnia, 2023
  • 11 min read
Marketingowy miks Google Android i 4P (aktualizacja 2023)


Zestaw marketingowy Androida analizuje cztery punkty strategii marketingu cyfrowego Androida, które obejmują produkt, cenę, miejsce i promocję Androida. Pewnego dobrego dnia internetowy gigant Google postanowił zbudować system operacyjny, który zrewolucjonizował rynek urządzeń mobilnych i wpłynął na sposób interakcji ludzi z urządzeniami mobilnymi. No cóż, cóż! Google skutecznie zmienił sposób, w jaki ludzie łączą się, uzyskują dostęp do Internetu i wykonują różne zadania we współczesnym świecie.

Android nie tylko dał początek wielu użytkownikom mobilnym, ale także doprowadził do bankructwa wielu konkurentów. Popularne firmy mobilne, takie jak Nokia I Motoroli musiała ponownie przemyśleć swoją strategię marketingową i zacząć od zera, aby stawić czoła konkurencji Androida. Od chwili debiutu Androida jazda była ekscytująca dla wszystkich zawodników.

Podczas gdy konkurenci kontynuują próby stworzenia systemu operacyjnego, który mógłby przeciwstawić się popularności Androida, pracownicy Google są zajęci tworzeniem kolejnej wielkiej rzeczy. Od września 2008 r., kiedy wypuszczono na rynek system operacyjny Android, Google przeszedł długą drogę i jak nigdy dotąd korzystał z pomocy użytkowników mających doświadczenie w mediach społecznościowych.

O Androidzie

  • Typ: Mobilny system operacyjny
  • Przemysł: Oprogramowanie
  • Założony: 2003
  • Założyciel: Andy Rubin, Rich Miner, Chris White i Nick Sears
  • Siedziba: Mountain View, Kalifornia, Stany Zjednoczone
  • Obsługiwany obszar: Na całym świecie
  • Kluczowi ludzie: Sundar Pichai (prezes) i (dyrektor generalny)
  • Liczba pracowników: 100 000

Strategia produktu na Androida

Podstawowe produkty na Androida to system operacyjny I unikalne aplikacje. Android to jeden z najlżejszych systemów operacyjnych, jakie kiedykolwiek napisano; Funkcje aplikacji i dodatkowe funkcjonalności są realizowane za pomocą aplikacji mobilnych, które można pobrać ze strony Sklep Google Play. Android nigdy nie zawiódł ludzi; zawsze wydawali szybkie poprawki wszystkich błędów, błędów i niekompetentnych funkcjonalności.

Z biegiem czasu Android wypuścił szereg systemów operacyjnych, których celem było przeniesienie doświadczeń użytkownika na wyższy poziom. Regularna ewolucja Androida powstrzymuje użytkowników przed dryfowaniem. Jednocześnie Android w dalszym ciągu co roku traci znaczną liczbę użytkowników na rzecz iOS. Odsetek dołączających nowych użytkowników jest tak wysoki, że utrata potencjalnych użytkowników jest z łatwością rekompensowana.

Popularność urządzeń z Androidem wynika z najnowszych wersji aplikacji; od czasu do czasu pozyskuje nowych klientów. Oto lista wszystkich systemów operacyjnych Android, które zadomowiły się na całym świecie i pomogły ludziom wykonać więcej pracy w krótszym czasie, w dowolnym miejscu i czasie:

  • Androida 1.0
  • Androida 1.1
  • Babeczka
  • Pączek
  • Ekler
  • Froyo
  • piernik
  • Plaster miodu
  • Lodowa Kanapka
  • Jelly Bean
  • KitKat
  • Lizak
  • pianka
  • Androida N

Zestaw produktów Androida w 2023 r. przedstawia się następująco (źródło)

  1. Smartfony z Androidem: Android jest najczęściej kojarzony ze smartfonami. Wielu producentów smartfonów, takich jak Samsung, Google i Huawei, produkuje smartfony z systemem Android, każdy z indywidualnymi specyfikacjami sprzętowymi i funkcjami.
  2. Tablety z Androidem: Android to także system operacyjny tabletu, oferujący zarówno niedrogie opcje, jak i urządzenia z najwyższej półki, zapewniające użytkownikom różnorodne możliwości wyboru.
  3. Telewizor z Androidem: Android TV to system operacyjny dla telewizorów inteligentnych. Umożliwia użytkownikom bezpośredni dostęp do usług przesyłania strumieniowego, aplikacji i gier na telewizorach.
  4. Android Wear (Wear OS): Android Wear, obecnie znany jako Wear OS, to system operacyjny dla urządzeń przenośnych, takich jak smartwatche. Umożliwia użytkownikom interakcję ze smartfonami, otrzymywanie powiadomień oraz śledzenie danych dotyczących zdrowia i kondycji.
  5. Android Auto: Android Auto to samochodowy system informacyjno-rozrywkowy, który integruje smartfony z systemem Android ze zgodnymi samochodowymi systemami rozrywki, udostępniając funkcje nawigacji, muzyki i komunikacji.
  6. Aplikacje Android: Sklep Google Play zawiera obszerną bibliotekę aplikacji dla systemu Android, w tym aplikacje zwiększające produktywność, gry, narzędzia i nie tylko. Te aplikacje stanowią znaczącą część ekosystemu produktów Android.
  7. Akcesoria do Androida: Dostępna jest szeroka gama akcesoriów przeznaczonych dla urządzeń z systemem Android, w tym etui, ładowarki, słuchawki i inteligentne urządzenia domowe, którymi można sterować za pomocą aplikacji na Androida.
  8. Dostosowania Androida: Producenci często dostosowują działanie Androida na swoich urządzeniach za pomocą interfejsów użytkownika (np. One UI Samsunga, MIUI Xiaomi), dodając unikalne funkcje i elementy wizualne do Androida.
Warto przeczytać!  Pecan AI ogłasza rozwiązanie do modelowania Marketing Mix

Strategia miejsca na Androida

Kiedy mówimy, że Google jest gigantem internetowym, nie mamy tego na myśli. Google przejął Motoroli oraz różne inne przedsiębiorstwa produkujące urządzenia mobilne i zapewniły ich ponowne uruchomienie z systemem operacyjnym Android.

Prosta, ale znakomita strategia uruchamiania przestarzałych przedsiębiorstw mobilnych z systemem Android zmieniła losy tych firm i pomogła Google rozszerzyć działalność na cały świat. Kiedy mówimy o miejscu w kategoriach produktów i miksie marketingowym Androida, będziemy musieli wziąć pod uwagę cały świat. Na koniec 2015 roku z Androida korzystało 1,4 miliarda ludzi. Jest to ogromny udział w rynku smartfonów obejmujący Apple i Microsoft.

Zasięg Google jako wyszukiwarki, dostawcy usług internetowych, twórcy narzędzi internetowych i producenta Androida podbił cały świat i niewiele pozostało do osiągnięcia. Wkład Google w uczynienie świata lepszym miejscem wpłynął także na bazę jego klientów. Miliony ludzi dołączyło do rodziny Androida, ponieważ pozwala im pracować na lepsze jutro. Przyszłość patrzy teraz w stronę Chromebooka Google, zwiększając jego wykorzystanie w szkołach i na uczelniach.

Oto strategia lokalizacyjna Androida:

  1. Platforma open source: Android opiera się na modelu open source, dzięki czemu system operacyjny jest dostępny dla producentów urządzeń na całym świecie. To otwarte podejście pozwala wielu producentom używać Androida jako podstawy swoich smartfonów, tabletów i innych urządzeń.
  2. Sklep Google Play: Android zapewnia dostęp do sklepu Google Play – scentralizowanej platformy, z której użytkownicy mogą pobierać i instalować aplikacje na Androida. Ten rynek zapewnia użytkownikom wygodne i niezawodne źródło odkrywania i uzyskiwania aplikacji na swoje urządzenia z systemem Android.
  3. Globalna dostępność: Android jest dostępny na całym świecie, a producenci urządzeń wytwarzają produkty oparte na systemie Android dla różnych rynków i regionów. Ta globalna obecność gwarantuje, że urządzenia z Androidem będą dostępne dla konsumentów na całym świecie.
  4. Dystrybucja przewoźników i detalistów: Urządzenia z Androidem są dystrybuowane za pośrednictwem różnych kanałów, w tym operatorów komórkowych, sprzedawców elektroniki i platform handlu elektronicznego. Konsumenci mogą wybierać spośród wielu urządzeń z systemem Android dostępnych za pośrednictwem tych kanałów dystrybucji.
  5. Ekosystem deweloperski: Android obsługuje rozległy ekosystem programistów, umożliwiając programistom tworzenie i rozpowszechnianie aplikacji dla Androida. Google zapewnia narzędzia i zasoby wspierające tworzenie aplikacji, a platforma Android oferuje programistom globalną publiczność dla ich produktów.
Warto przeczytać!  Wielkość rynku stymulatorów serca, udział, statystyki wzrostu od 2023 do 2032 | wglądPlamek

Strategia cenowa Androida

Dobrze! Najlepsze rzeczy w życiu są za darmo. Tak! Większość użytkowników musi osobno płacić za technologię (smartfon), która obsługuje systemy Android, ale otrzymują system operacyjny za darmo wraz z nowymi urządzeniami mobilnymi. Google zawsze przestrzegał tej polityki polegającej na wprowadzaniu nowych i zaktualizowanych systemów operacyjnych Android w bardziej unikalnych markach telefonów komórkowych.

Były chwile, gdy najnowsza wersja Androida była uruchamiana na telefonach Samsung, i były takie chwile, kiedy Motorola, Jeden Plus Jeden, I Redmi byli nosicielami Androida.

Android zarabia na tych urządzeniach poprzez model „freemium”. Rozdaje oprogramowanie za darmo. Ale niezależnie od tego, jakie oprogramowanie zostanie zakupione w Google Play, prowizja również trafia do Google. Aby te aplikacje mogły działać, każda aplikacja musi zapłacić odpowiednią kwotę. Wraz z rozwojem aplikacji rośnie także cena i kwota przekazywana Google.

Poza tym wiele aplikacji korzysta również z reklam, które również należą do Google. Na przykład Google ma AdSense, który wyświetla reklamy w aplikacjach i witrynach mobilnych. W ten sposób, chociaż system operacyjny jest doskonały, Google dzięki modelowi freemium szybko odzyskuje swój udział w rynku i pieniądze przeznaczone na rozwój.

Oto strategia cenowa dla Androida:

  1. Model Freemium: Google oferuje Androida producentom bezpłatnie, stosując model cenowy freemium. Podstawowy system operacyjny Android jest oprogramowaniem typu open source i jest dostępny bezpłatnie, co zachęca producentów urządzeń do stosowania systemu Android jako podstawy swoich produktów. Google generuje przychody, oferując dodatkowe usługi i produkty, takie jak usługi mobilne Google (GMS), które obejmują Sklep Google Play i inne aplikacje Google. Producenci mogą licencjonować GMS, generując przychody dla Google w postaci opłat licencyjnych.
  2. Przychody z Google Play: Google czerpie znaczną część swoich przychodów ze Sklepu Google Play, z którego użytkownicy mogą pobierać aplikacje, gry i treści cyfrowe. Google pobiera procent sprzedaży dokonanej w Sklepie Play, w tym zakupów aplikacji, zakupów w aplikacji i subskrypcji. Ten model podziału przychodów zachęca programistów do tworzenia i rozpowszechniania aplikacji na Androida na platformie.
  3. Przychody z reklam: Google wykorzystuje szeroką bazę użytkowników Androida do generowania przychodów za pośrednictwem różnych platform reklamowych, w tym Google Ads. Zapewniając dane i możliwości wyświetlania reklam na urządzeniach z Androidem, Google zdobywa znaczną część rynku reklamy cyfrowej, przyczyniając się do jego ogólnych przychodów.
  4. Partnerstwa dotyczące urządzeń: chociaż sam system Android jest bezpłatny, firma Google może nawiązywać współpracę z producentami urządzeń w celu wstępnej instalacji aplikacji i usług Google na urządzeniach z systemem Android. Partnerstwa te zapewniają producentom dostęp do popularnych aplikacji Google, takich jak Gmail i YouTube, jednocześnie przyczyniając się do przychodów Google z reklam i usług.
  5. Partnerstwa sprzętowe: Google opracowało swoje produkty sprzętowe, takie jak smartfony Pixel i inteligentne urządzenia domowe Nest. Ceny tych produktów sprzętowych są konkurencyjne na rynku i mają na celu zaprezentowanie możliwości platformy Android, zachęcając producentów do wprowadzania innowacji w systemie Android.
  6. Zachęty dla programistów: Google oferuje różne zachęty dla twórców aplikacji, w tym umowy o podziale przychodów, możliwości promowania aplikacji i konkurs Android Developer Challenge. Zachęty te zachęcają programistów do tworzenia wysokiej jakości aplikacji dla ekosystemu Androida, zwiększając ogólną ofertę wartości dla użytkowników Androida.
Warto przeczytać!  Rynek złożonych półprzewodników rośnie w CAGR na poziomie 48,4%

Strategia promocji Androida

Google to nie tylko gigant internetowy; to święte miejsce każdego programisty, programisty i entuzjasty Internetu. Każdy, kto ma słabość do technologii, chce choć raz znaleźć się w siedzibie Google.

Google zainwestował dużo pieniędzy w tworzenie systemów operacyjnych Android; w związku z tym są zobowiązani do promowania go na tyle dobrze, aby zapewnić klientom zyski. To, co pomogło Google odnieść sukces w sprzedaży i marketingu Androida, to prosta współpraca z różnymi producentami urządzeń mobilnych.

Google podjął tę wyjątkową strategię marketingową, nazywając systemy operacyjne Android, które zyskują inny zestaw gałek ocznych i czynią je popularnymi wśród klientów i rówieśników. Android nie wymaga reklam, bo to największa rzecz we współczesnym świecie.

Producenci urządzeń mobilnych ustawiają się w kolejce, aby wprowadzić na swoje platformy kolejną wersję Androida, zapewniając Androidowi i Google tak pożądany miks marketingowy i promocje. Wielkie uruchomienie i Wydarzenia Google pomogły Androidowi zdobyć markę oraz duży rozgłos i zainteresowanie.

Popularność i oczekiwania wobec Androida były takie, że producenci smartfonów, tacy jak Samsung, reklamowali, że mają Androida! Android z dnia na dzień stał się czynnikiem różnicującym wiele smartfonów. A te, które nie przyjęły (jak Nokia), zostały wyrzucone z rynku. Dlatego też, ponieważ był to główny USP wielu producentów, producenci ci stosowali marketing mix obejmujący promocje marketingowe Androida w mediach społecznościowych.

Marketingowy miks AndroidaMarketingowy miks Androida

Oto niektóre najnowsze reklamy wideo i reklamy prasowe dla systemu Android:

Nowe funkcje Androida w telefonach i smartwatchach (blog.google)

Pięć rzeczy, których (być może) nie wiedziałeś o sztucznej inteligencji (blog.google)

Podobał Ci się ten post? Zapoznaj się z całą serią dotyczącą Marketing Mix


Źródło