Marketing

Marki stosujące strategię tagowania w kampaniach marketingowych

  • 4 października, 2023
  • 11 min read
Marki stosujące strategię tagowania w kampaniach marketingowych


Jaki był ROI Twojej kampanii z influencerami? Jak jeden temat radzi sobie w mediach społecznościowych w porównaniu z innym? Jak ludzie reagują na kampanię?

W mediach społecznościowych na najważniejsze pytania często najtrudniej jest odpowiedzieć lub określić je ilościowo. Ale to są pytania, na które musisz odpowiedzieć; nie tylko dla Twojego zespołu i strategii, ale także dla Twojego przywództwa i zespołów wykraczających poza marketing.

Na szczęście jest światełko w tunelu, w którym można zadawać trudne pytania: raporty Tags in Sprout. Funkcja tagowania Sprout zmieniła sposób raportowania dla wielu marek.

W tym artykule pokażemy, jak 3 marki stworzyły strategię tagowania na potrzeby kampanii marketingowych, raportowania między organizacjami i lepszych statystyk. Zanurzmy się.

Jak 3 wyróżniające się marki wykorzystują strategię tagowania w kampaniach marketingowych i nie tylko

Aby pomóc Ci być na bieżąco, Tagi to funkcja Sprout, która działa jak etykiety, które możesz dołączyć do dowolnej treści, którą planujesz opublikować. Może to być nazwa kampanii, nazwa partnerstwa twórców, zbiór treści, cel – cokolwiek pomoże Ci uporządkować treści.

Korzystanie z tagów umożliwia filtrowanie raportów mediów społecznościowych w celu wyświetlenia określonych fragmentów treści, motywów i postów, co zwiększa wiedzę o mediach społecznościowych. Pomyśl: udoskonalaj skuteczność kampanii, odkrywaj, jak określone tematy treści radzą sobie na różnych platformach, sprawdzaj, jak Twoi odbiorcy reagują na różne tematy – możliwości są nieograniczone.

Zrzut ekranu przedstawiający menu wyboru tagów w Sprout, podczas którego tworzony jest post na ekranie Smart Inbox.

Nieustannie jesteśmy pod wrażeniem kreatywnych przypadków użycia tagów, jakie ludzie tworzą dla tagów, oraz spostrzeżeń, które tagi pomagają im odkryć. Oto 3 marki, które opracowały kreatywną strategię tagowania na potrzeby kampanii marketingowych i nie tylko, oraz to, w jaki sposób umożliwia im ona usprawnienie skomplikowanych w przeciwnym razie procesów raportowania.

Zgłaszaj treści UGC i treści wpływowych za pomocą tagów — River Island

Nie można zaprzeczyć, jak ważne jest partnerstwo twórców i influencerów. Jednak ilościowe określenie ich sukcesu jest trudne. Według badania pulsu Sprout przeprowadzonego w trzecim kwartale 2023 r. wśród 307 marketerów społecznościowych z USA, 47% respondentów stwierdziło, że ich głównym wyzwaniem w marketingu influencerskim jest pomiar efektywności kampanii.

Wizualizacja danych, która czyta,

Sprzedawca detaliczny River Island z siedzibą w Londynie korzysta z tagów, aby ułatwić proces raportowania. W rzeczywistości cytują raport tagów Sprout jako jeden z najbardziej przydatnych dla ich zespołu raportów w Sprout.

Jednym z ich wyróżniających się przypadków użycia jest sposób, w jaki wykorzystują strategię tagowania do raportowania kampanii marketingowych. W przypadku ich zespołu obejmuje to podkreślanie wydajności posiadanych treści w porównaniu z treściami wpływowymi – to doskonały sposób na pokazanie skuteczności marketingu wpływowego.

Jak wyjaśnia zespół River Island: „Dzięki raportowi tagów możemy testować i sporządzać raporty dotyczące treści generowanych przez użytkowników (UGC) w porównaniu z obrazami kampanii oraz określić, które są bardziej wciągające. Pomaga nam to pewnie przydzielać budżety różnym zasobom kreatywnym”.

Warto przeczytać!  Wykorzystanie siły influencerów – dlaczego nadszedł czas, aby operatorzy zmienili swój marketing-mix

Zastosuj to: Oznacz treści wpływowe, które udostępniasz lub udostępniasz, za pomocą tagów specyficznych dla kampanii, aby lepiej zrozumieć skuteczność swoich kampanii wpływowych, twórców i UGC.

Analizuj rozmowy społeczne, aby szybciej tworzyć treści skierowane przede wszystkim do społeczności — CareSource

Zespołom zajmującym się mediami społecznościowymi audyty treści nie są obce. Aby naprawdę tworzyć treści wywierające wpływ, musisz mieć możliwość częstszego analizowania treści i podejmowania decyzji w oparciu o dane – a nie tylko raz na kwartał lub rok, gdy przeprowadzane są większe audyty treści i strategii.

Organizacja non-profit zajmująca się opieką zdrowotną CareSource udoskonaliła swoją analizę treści, aby była bardziej elastyczna i bardziej szczegółowa dzięki raportowaniu treści. Aby to zrobić, korzystają z funkcji Tagowanie.

Jak wyjaśnia starsza dyrektor ds. strategii cyfrowej w CareSource, Sarah Chapman: „Jeśli zauważymy tendencję w naszych miesięcznych raportach dotyczących tagowania, na przykład nagły napływ pytań dotyczących dowodów osobistych w sierpniu, zdajemy sobie sprawę, że jest to prawdopodobnie związane z potrzebą powrotu rodziców do szkoły. zajęcia sportowe i szczepienia. Dlatego w sierpniu planujemy treści społecznościowe związane z dokumentami tożsamości”.

Strategia ta wykorzystuje pytania obsługi klienta do informowania o treści i odwrotnie. CareSource nie tylko taguje swoje treści w zależności od tego, do jakiego segmentu treści – to znaczy do jakiego tematu i tematu treści – się zaliczają; ale oznaczają także przychodzące komentarze tym samym tagiem, co oryginalny post. Użycie określonej reguły skrzynki odbiorczej automatyzuje ten proces.

„Kiedy tworzę treść i oznaczam ją jako post dotyczący korzyści dla członków, gdy ktoś skomentuje tę treść, mam regułę skrzynki odbiorczej, która gwarantuje, że komentarz ma ten sam tag co post” – wyjaśnia Sarah.

Oprócz pomocy w zrozumieniu, jak zbiory treści działają na różnych platformach, umożliwia im to także śledzenie dyskusji w społeczności w celu uzyskania ulepszonych raportów.

Jak wyjaśnia Sarah: „Mój zespół tworzy comiesięczny program PowerPoint, w którym dzieli się spostrzeżeniami, „ach-ha” oraz zapewnia ogólny pogląd i liczby na temat tego, o czym społeczność mówiła w zeszłym miesiącu. Nasze spostrzeżenia czerpiemy bezpośrednio z raportu skuteczności tagów Sprout, aby zobaczyć, jakie tematy zyskały na popularności — możemy sprawdzić, czy ich wzrost nastąpił w ciągu jednego dnia, czy w okolicach wydarzenia, i przekazujemy spostrzeżenia, które wydają się zakorzenione w społeczności i nie wymagają od nikogo znajomości języka społecznego. ”

Szybkie raportowanie prowadzi do mądrzejszej strategii i statystyk sprzyjających udostępnianiu. Ich strategia tagowania również pozwoliła zaoszczędzić dużo czasu. „Trudno to oszacować, ale z łatwością domyślam się, że nasz zespół oszczędza 10 godzin miesięcznie dzięki temu, że ma gotowe odpowiedzi dla siebie i innych” – wyjaśnia Sarah.

Warto przeczytać!  Między reklamą a nagością

Zastosuj to: Utwórz solidny system tagowania dla wszystkich swoich treści – na początek włączając tagi dla każdego segmentu treści, kampanii i platformy, na której są publikowane. Następnie skonfiguruj Reguły skrzynki odbiorczej, które automatycznie oznaczają wszelkie komentarze do konkretnych postów, aby śledzić, jakie tematy, treść i motywy mogą napędzać rozmowę, jaka może być ta rozmowa i jakie są ogólne nastroje w sekcji komentarzy. Dzięki temu możesz szybciej uzyskać bardziej szczegółowe informacje.

Uzyskaj szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych działów i raporty dotyczące całej organizacji — Grammarly

Media społecznościowe przeszły długą drogę. Według The Sprout Social Index™ 76% marketerów zgadza się, że ich spostrzeżenia społeczne wpływają na inne zespoły. A jednak 43% marketerów twierdzi, że nadal czują się odrzuceni.

Wartość mediów społecznościowych wykracza daleko poza zespół marketingowy i może informować i wzmacniać każdy zespół w Twojej organizacji, ale ważne jest, aby dostosować spostrzeżenia do innych zespołów.

Wizualizacja danych z The 2023 Sprout Social Index™ przedstawiająca trzy słupki przypominające wykres słupkowy.  Na górze grafiki czytamy "Punkt widzenia marketerów na temat wpływu mediów społecznościowych na cały biznes." Drugi co do wielkości słupek brzmi "65% zgadza się, że inne działy informują o naszych działaniach społecznych." Najwyższy pasek brzmi "76% zgadza się, że spostrzeżenia społeczne naszego zespołu wpływają na inne działy." I najmniejszy pasek brzmi "43% zespołów społecznościowych nadal czuje się odizolowane."

Zespół społecznościowy Grammarly włączył do swojego procesu międzywydziałową wymianę raportów, rozbijając silosy zespołów społecznościowych. Miało to szczególnie wpływ na ich doświadczenia użytkowników, zespoły produktowe i kierownicze.

Ich solidna strategia tagowania umożliwia grupowanie przychodzących wiadomości, takich jak komentarze, na podstawie treści – podobnie jak robi to CareSource – pomagając im dostosowywać spostrzeżenia do konkretnych zespołów i wykorzystywać pełne raportowanie przedsiębiorstwa.

Jak mówi nam menedżerka społeczności Grammarly, Emma Hanevelt: „Raz w miesiącu łączymy spostrzeżenia dotyczące tagowania ze Sprout z raportami Zendesk, aby stworzyć talię udostępnianą w całej organizacji. W ten sposób informujemy innych o trendach i możliwościach, jakie widzimy w zakresie obsługi klienta”.

Ale ta strategia tagowania umożliwia także zespołowi Gramatyki filtrowanie informacji zwrotnych dotyczących poszczególnych działów i żądań, aby wzmocnić pozycję różnych zespołów. Jak wyjaśnia Emma: „Tagowanie to dla nas jedna z najważniejszych funkcji. W razie potrzeby możemy szybko uzyskać konkretną informację zwrotną. Jeśli którykolwiek z naszych menedżerów produktu zwróci się do nas z prośbą o wiadomość na temat określonego produktu, otrzymamy to.”

Zastosuj to: Według Indeksu 57% marketerów co tydzień lub co miesiąc udostępnia kierownictwu dane społecznościowe. Użyj tagów, aby filtrować spostrzeżenia w celu uzyskania szczegółowych i dostosowanych raportów dla swojego przywództwa oraz tworzyć raporty dostosowane do potrzeb zespołów w oparciu o spostrzeżenia, które są najbardziej przydatne i istotne dla ich pracy.

Warto przeczytać!  Przyszły zakres rynku Matcha, zapotrzebowanie i prognozowany wzrost branży do 2032 r. – wykładnik Reedleya

Jak wdrożyć tagowanie w raportach kampanii marketingowych już dziś

Koncentrowanie się na szczegółowych i ogólnych spostrzeżeniach. Dostarczanie wiedzy między organizacjami. Przyspieszenie podejmowania decyzji. Udowodnienie zwrotu z inwestycji w partnerstwa z influencerami; podkreśliliśmy już kluczowe zalety tagowania w mediach społecznościowych. Przejdźmy teraz do tego, jak z niego korzystać.

Szybkie rozpoczęcie strategii tagowania kampanii marketingowych w Sprout jest łatwe — w rzeczywistości proces ten jest wbudowany w proces publikowania i usprawniony w ramach procesu tworzenia treści.

Rozpocznij bezpłatny okres próbny Sprout

Po wejściu do Sprout wszystko, co musisz zrobić, to:

  1. Przejdź do ikony „Utwórz” — obrazu papieru i ołówka w prawym górnym rogu. Możesz też kliknąć „Utwórz” w dowolnym dniu w kalendarzu wydawniczym Sprout.Zrzut ekranu kalendarza publikacji w Sprout Social, na którym posty są rozłożone na każdy dzień w widoku miesięcznym.
  2. Po dodaniu tekstu i elementów wizualnych do swojego posta kliknij ikonę tagu, aby wybrać z listy rozwijanej istniejące tagi lub dodać nowe. Jeśli znajdujesz się w pełnoekranowym oknie tworzenia wiadomości, przejdź w dół ekranu do pola „Sprout Tags” i dodaj tagi w obszarze „Etykiety”.Zrzut ekranu przedstawiający Sprout, na którym tworzony jest post na wyświetlaczu Smart Inbox.  Wyświetli się menu rozwijane pokazujące różne typy tagów do wyboru dla wpisu.
  3. Aby automatycznie oznaczać przychodzące wiadomości tymi samymi tagami, co posty, do których są dołączone, skonfiguruj automatyczne tagowanie: Przejdź do swojego imienia i nazwiska w Sprout > Ustawienia > Kliknij Reguły automatyczne w obszarze Funkcje globalne > Kliknij Utwórz nową regułę > Wprowadź tytuł reguły i opis działania > wybierz Wiadomość w skrzynce odbiorczej dla Typu reguły.
  4. Gdy zaczniesz tagować swoje treści, przeszukaj dane. Możesz filtrować raporty ogólne — takie jak Raport skuteczności postu — według tagów, aby dokładniej poznać skuteczność tematów lub postów w kampanii. Raport wydajności tagów międzysieciowych umożliwia filtrowanie i analizowanie wydajności tagów na różnych platformach w wybranym okresie.Zrzut ekranu raportu wydajności tagu w Sprout.  U góry raportu znajduje się sekcja z informacją Podział wolumenu – Wychodzące.  Wyświetlane są dwa wykresy kołowe, które wizualizują skuteczność trzech różnych porównywanych tagów.

Wskazówka dla profesjonalistów: Ten raport można również udostępniać. Oznacza to, że następnym razem, gdy kierownictwo lub zespoły spoza działu marketingu zapytają Cię o skuteczność określonych tematów lub kampanii albo co ludzie mówią na dany temat, możesz szybko pobrać i wysłać te spostrzeżenia bezpośrednio ze Sprout.

Bardziej efektowne spostrzeżenia w krótszym czasie: wypróbuj Sprout, aby uprościć i usprawnić raportowanie

Nowe platformy, zmieniające się formaty treści, zmieniające się algorytmy, mała przepustowość – zespoły społecznościowe i tak są ograniczone czasem. Ale media społecznościowe to nieocenione bogactwo spostrzeżeń dla Twojego zespołu marketingowego i nie tylko.

Umożliwienie zespołowi szybkiego odpowiadania na trudne pytania kierownictwa, większej elastyczności i dzielenia się spostrzeżeniami społecznościowymi z innymi zespołami to coś więcej niż tylko przyjemność; jest to niezbędne, ponieważ media społecznościowe stają się coraz bardziej wpływowe.

Aby umożliwić swojemu zespołowi pracę szybszą i mądrzejszą, wypróbuj Sprout bezpłatnie przez 30 dni i przekonaj się, jak strategia tagowania w kampaniach marketingowych zmieni Twój zespół i całą firmę.


Źródło