Sport

Martin pokonuje Marqueza i Bagnaię w epickim finiszu Le Mans MotoGP

  • 12 maja, 2024
  • 5 min read
Martin pokonuje Marqueza i Bagnaię w epickim finiszu Le Mans MotoGP


aż do Ligi Wyścigów Autonomicznych w Abu Zabi

Jorge Martin zwyciężył w potężnym trójstronnym starciu, pokonując Marca Marqueza i Pecco Bagnaię i zapewniając zwycięstwo w Grand Prix Francji MotoGP.

Napięta walka w kotka i myszkę pomiędzy liderem punktowym Martinem a obrońcą podwójnego mistrza Bagnaią ożyła na końcowych etapach Le Mans, gdy Marquez – zajmujący 13. pozycję na starcie – dołączył do ich walki o zwycięstwo.

Bagnaia najlepiej wystartowała z dala od linii, przeskakując pole position Martina w biegu przez pierwszy zakręt i do szykany Dunlopa, a ich czołowy duet uzyskał niewielką, ale zdecydowaną przewagę nad grupą goniących – pod przewodnictwem Aleixa w różnych momentach Espargaro, Fabio Di Giannantonio i Maverick Vinales.

Chociaż Bagnaia na krótko wyprzedził Martina o pół sekundy, nigdy nie wyprzedził go dalej i Martin dogonił fabrycznego kierowcę Ducati wkraczającego na ostatnią trzecią część wyścigu składającego się z 27 okrążeń.

Martin po raz pierwszy objął prowadzenie na 20. okrążeniu, ale wjechał w szykanę za gorąco, co pozwoliło Bagnaii poczekać na swój czas i przemknąć pod Martinem, aby odzyskać prowadzenie w dół wzgórza w biegu do La Chapelle.

Jednak choć Martin wykonał ten sam ruch dwa okrążenia później, on i Bagnaia zostali w tym momencie szybko dogonieni przez Marqueza, który tracił już zaledwie sekundę.

Warto przeczytać!  Ile kosztuje fryzura Virata Kohli? Aalim Hakim mówi: „Minimum…”

Marquez sam awansował o pięć pozycji na pierwszym okrążeniu z 13. pozycji po wyjściu z Q1 dzień wcześniej, wyprzedził Eneę Bastianiniego, gdy Ducati wjechał szeroko na drugim okrążeniu i zyskał kolejne miejsce okrążenie później, gdy Pedro Acosta popełnił pierwszy poważny błąd swojego debiutanta Sezon MotoGP – jego ambitna próba wykorzystania sprzeczki Espargaro/Di Giannantonio, która zakończyła się jego ześlizgiem, w jakiś sposób znajdując różnicę między nimi.

Ruchy Aprilii, Espargaro i Vinalesa, w połowie wyścigu sprawiły, że Marquez awansował na czwarte miejsce, a kiedy w drugiej próbie wyprzedził Di Giannantonio na 17. okrążeniu – gdy kierowca VR46 Ducati przekroczył szykanę, próbując odzyskać miejsce – wydawało się, że to tylko kwestią czasu było dołączenie do głównej bitwy.

Dokładnie to zrobił, a obecne trio wagi ciężkiej MotoGP traciło pół sekundy przez większą część ostatnich pięciu okrążeń wyścigu.

Na trzy okrążenia przed metą Martin wjechał nieco głęboko w szykanę, co spowodowało, że Bagnaia poczuła powąchanie, jakby wbijał przednie koło do wewnątrz w dół wzniesienia, ale zawodnik Pramac Ducati, Martin, szybko zdusił ten ruch, zmuszając Bagnaię do skupienia się na utrzymywaniu Marquez w rezerwie.

Warto przeczytać!  Harbhajan Singh udziela Kamranowi Akmalowi lekcji historii na temat rasistowskiego „żartu sikhijskiego” i jego przeprosiny

Na początku ostatniego okrążenia zaledwie 0,277 s przekroczyło linię mety na początku ostatniego okrążenia, ale chociaż Martin znów był nieco szeroko w szykanie, trzymał mocno przód.

Jego zwycięstwo zostało ostatecznie zapewnione, gdy Marquez ambitnie rzucił się na drugie miejsce na Bagnaii w Esses, dając Martinowi przerwę, której potrzebował, aby odnieść drugie zwycięstwo w sezonie i powiększyć swoją przewagę punktową.

Drugie miejsce równało się najlepszemu wynikowi Marqueza, który dwa tygodnie wcześniej zdobył jako kierowca Gresini Ducati z rundy Jerez i zapewniło mu podwójne podium, po tym jak dzień wcześniej awansował z 13. miejsca na drugie miejsce w wyścigu sprinterskim.

Trzecie miejsce dla Bagnaii oznacza, że ​​jest teraz najbliższym rywalem Martina w klasyfikacji generalnej, choć traci 38 punktów do jeźdźca z satelity Pramac.

Na czwartej pozycji wsparł go kolega z zespołu Bastianini, chociaż stanął w obliczu sytuacji, która mogła się wydarzyć.

Bastianini był zmuszony przewalczyć sobie miejsce w tabeli po karze za długie okrążenie za ominięcie Esses podczas walki z Espargaro o szóste miejsce, co spowodowało spadek fabrycznego Ducati na dziewiąte miejsce.

Warto przeczytać!  Rzeź Abhisheka-Heada w sieci spinowej Narine-Varun: liczby definiujące finalistów IPL 2024, KKR i SRH

Po powrocie na czwarte miejsce Bastianini był najszybszym zawodnikiem na torze na końcowych etapach, ale zabrakło mu okrążeń, aby dogonić czołową trójkę, kończąc wyścig ze stratą 1,6 s za Bagnaią.

Vinales nie mógł wytrzymać tempa Marqueza, który tracił pozycję lidera i ostatecznie oddał pozycję Bastianiniemu na ostatnich okrążeniach, ale nadal był pierwszym domem spoza Ducati, który przekroczył linię mety na piątym miejscu, a Di Giannantonio był szósty po karze za długie okrążenie za przekroczenie szykany.

Ostatnie okrążenia spędził walcząc z kolegą z zespołu Vinalesa, Espargaro, choć druga Aprilia spadła na dziewiąte miejsce na ostatnim okrążeniu, za Franco Morbidellim (Pramac Ducati) i Bradem Binderem.

Ósme miejsce oznaczało dla Bindera imponującą poprawę pozycji z tyłu stawki po katastrofalnej sesji kwalifikacyjnej w sobotę. Był głównym zawodnikiem KTM u siebie i jednym z zaledwie dwóch, którzy dotarli do mety, a jego kolega z zespołu Jack Miller dołączył do Acosty, rozbijając się.

Alex Marquez znalazł się w pierwszej dziesiątce na drugim Gresini Ducati, Raul Fernandez był 11., a LCR Hondas Johanna Zarco i Taka Nakagami zajęli 13. miejsce, zajmując 13. miejsce Augusto Fernandez (Gas Gas).

Fabio Quartararo był szósty i uzyskał najlepszy wynik w sezonie swój i Yamahy, kiedy wypadł z domowego wyścigu.

Jego kolega z zespołu Alex Rins, który wcześniej odbył karę za długie okrążenie, do ostatniego punktu pokonał fabryczną Hondę Luca Mariniego.




Źródło