Biznes

Maruti dostosowuje produkcję, aby zmniejszyć zapasy dealerskie w obliczu wolniejszej sprzedaży: Suzuki | Wiadomości firmowe

  • 20 sierpnia, 2024
  • 4 min read
Maruti dostosowuje produkcję, aby zmniejszyć zapasy dealerskie w obliczu wolniejszej sprzedaży: Suzuki | Wiadomości firmowe


Maruti Suzuki | Zdjęcie autorstwa Milan Masnikosa na Pexels

Maruti Suzuki | Zdjęcie autorstwa Milan Masnikosa na Pexels

Maruti Suzuki India Ltd (MSIL), największy indyjski producent samochodów, „dostosowuje” swoją produkcję, aby zmniejszyć zapasy u dealerów, po „wolniejszym niż oczekiwano” popycie na pojazdy osobowe na rynku indyjskim w pierwszym kwartale 2024–2025 r., poinformował jego większościowy udziałowiec Suzuki Motor Corporation (SMC).

„Obecnie dostosowujemy produkcję, aby zmniejszyć zapasy rynkowe i uważnie monitorujemy trendy popytu. Indie będą w krytycznym okresie nadchodzącego sezonu estival; będziemy więc uważnie monitorować trendy popytu” – powiedział SMC analitykom podczas telekonferencji 6 sierpnia, której transkrypcję przejrzano we wtorek w Business Standard.

Spowolnienie sprzedaży samochodów wywołało obawy w indyjskim przemyśle samochodowym, a zapasy dealerów osiągnęły alarmujące poziomy. Federacja Stowarzyszeń Dealerów Samochodowych (Fada) napisała dwa listy do Society of Indian Automobile Manufacturers (Siam) w ciągu ostatnich kilku miesięcy w tej sprawie.

Według Fady jej członkowie mają około 730 000 niesprzedanych pojazdów — wystarczająco dużo, aby pokryć ponad dwumiesięczną sprzedaż. Dla porównania, Society of Indian Automobile Manufacturers szacuje liczbę na bliższą 400 000 sztuk.

Wykres

Warto przeczytać!  Akcje BPCL i HPCL podskoczyły do ​​5% po czwartym kwartale. Kupować, sprzedawać czy trzymać? Oto, co mówią eksperci

„Rynek indyjski jest zazwyczaj nieco wolniejszy w pierwszym kwartale niż przez resztę roku, ale w tym roku (popyt) był wolniejszy niż oczekiwano, szczególnie z powodu wyborów (Lok Sabha) i niekorzystnych warunków atmosferycznych, w tym ulewnych deszczów i fal upałów” — powiedział analitykom SMC. „Wraz ze wzrostem zapasów dokonujemy korekt… W tym roku sezon festiwalowy zaczyna się pod koniec sierpnia, trochę wcześniej niż w roku poprzednim, a im większy popyt, tym większy wolumen w całym okresie”.

Produkcja Maruti Suzuki wzrosła o 7,4 proc. rok do roku do 496 000 sztuk w pierwszym kwartale 2024-25, ale sprzedaż wzrosła tylko o 1,2 proc. rok do roku do 427 000 sztuk. MSIL ma 40-procentowy udział w indyjskim rynku samochodowym.

„Prognoza całorocznego wzrostu Siam na ten rok pozostaje o około 2-3 procent wyższa niż w roku poprzednim. W szczególności w drugiej połowie roku finansowego będziemy podejmować wysiłki, aby zwiększyć liczbę jednostek do poziomu pierwotnie zaplanowanego, uwzględniając środki rządowe” – wspomniał SMC.

Sprzedaż detaliczna wykazała oznaki poprawy w lipcu w porównaniu do poziomu z kwietnia-czerwca, zauważyło SMC, dodając, że nastąpił 3-procentowy wzrost sprzedaży detalicznej rok do roku od kwietnia do lipca. „Jednak nadal potrzebne są korekty zapasów. Kluczem jest stymulacja popytu na festiwal (sezon), który zaczyna się pod koniec sierpnia i (kulminuje) Diwali pod koniec października”.

Warto przeczytać!  Jutro najprawdopodobniej te akcje będą w centrum uwagi!

W odpowiedzi na zapytania Business Standard, starszy dyrektor wykonawczy ds. marketingu i sprzedaży w MSIL, Partho Banerjee, powiedział, że zapasy firmy wynoszą 38 dni. „Nie zamierzamy ich dalej zmniejszać, ponieważ uważamy, że nasz poziom zapasów jest idealny na nadchodzący sezon festiwali, w tym Onam w Kerali, Ganesh Chaturthi w Maharasztrze i Navratri, a następnie Diwali w północnych Indiach w październiku 2024 r.”

W swojej rocznej prognozie z początku tego roku SMC przewidywało 2-procentowy wzrost sprzedaży samochodów w Indiach w ujęciu rok do roku, a MSIL miało wyprzedzić szerszy rynek. SMC w swoim wezwaniu z 6 sierpnia powtórzyło, że jego całoroczna perspektywa pozostaje niezmienna, ponieważ popyt na samochody w Indiach jest nadal niepewny.

W pierwszym kwartale 2024-25 SMC wygenerowało 3,86 mld USD przychodów ze sprzedaży samochodów w Indiach, co stanowiło 42,7 proc. globalnej sumy 9,04 mld USD. Jego zysk netto wzrósł o 56 proc. rok do roku do 0,78 mld USD, głównie dzięki solidnym wynikom w Japonii i Europie.

Pierwsze opublikowanie: 20 sierpnia 2024 | 21:12 IST


Źródło