Maruti pracuje nad niedrogą technologią hybrydową dla mniejszych samochodów – Swift, Baleno, Fronx – Car News
Maruti Suzuki zamierza zelektryfikować 40% swojego portfolio do roku budżetowego 2030–2031, podkreślając swoje zaangażowanie w rozwiązania w zakresie zrównoważonej mobilności.
Wraz z przejściem silników spalinowych na pojazdy zasilane akumulatorowo, w ciągu ostatnich kilku lat duże znaczenie zyskały pojazdy hybrydowe. W ostatnim czasie pojawiły się różne formy elektryfikacji, w zależności od stopnia wspomagania energią elektryczną.
Najbardziej rozpowszechnioną formą hybrydowego układu napędowego jest mocny hybrydowy układ napędowy składający się z silnika spalinowego, akumulatora i silnika elektrycznego współpracujących w celu napędzania pojazdu. Takie pojazdy ładują się samoczynnie i nie wymagają wsparcia zewnętrznego źródła zasilania, aby naładować pojazd.
Niedroga technologia hybrydowa Maruti
Maruti Suzuki jest jednym z największych zwolenników silnych hybryd w Indiach, choć czerpie tę technologię od swojej Toyoty. Obecnie Maruti oferuje taką technologię w wysokiej klasy modelach premium, takich jak Grand Vitara i Invicto. Jednak indyjsko-japoński producent samochodów zamierza wprowadzić tańszą wersję tej technologii hybrydowej do samochodów przeznaczonych na rynek masowy.
Kolekcja samochodów dyrektora generalnego Sunrisers Hyderabad, Kavyi Marana, obejmuje całą Europę
Dzisiejsza premiera Mahindry XUV 3XO: czego można się spodziewać po rywalu Tata Nexon?
Mahindra XUV 3XO Launch Live: Oto wszystko, co musisz wiedzieć o 3XO na żywo z wydarzenia
Katy Perry jest najnowszą właścicielką Tesli Cybertruck: sprawdź jej tweet, w którym dziękuje Elonowi Muskowi
Zostało to ujawnione przez nikogo innego jak prezesa Maruti Suzuki India Limited (MSIL), RC Bhargava. Podczas niedawnej wirtualnej konferencji medialnej zorganizowanej po ogłoszeniu wyników za rok budżetowy 2023–2024 Bhargava ujawniła, że spółka macierzysta Suzuki pracuje nad niedrogim rozwiązaniem hybrydowym dla samochodów kompaktowych. Technologia ta powinna zostać zastosowana w mniejszych samochodach, takich jak Swift, Baleno i Fronx.
Spowoduje to znacznie poprawę rzeczywistych wskaźników efektywności paliwowej. Aby jednak stało się to rzeczywistością, należy zmienić obecne zasady opodatkowania pojazdów hybrydowych. Obecnie od pojazdu hybrydowego pobierany jest wysoki podatek GST w wysokości 43%, który składa się na ostateczną cenę pojazdu. Dla porównania, w pełni elektryczne pojazdy zasilane akumulatorowo pobierają jedynie 5% podatku GST. To powiedziawszy, pozostaje nadzieja na zmianę.
W niedawnej rozmowie z PTI kilka miesięcy temu unijny minister transportu drogowego i autostrad Nitin Gadkari zaproponował obniżenie podatku GST do 5% w przypadku pojazdów hybrydowych i 12% w przypadku pojazdów typu flex-fuel. Cena nadal pozostaje najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie, dlatego niezwykle ważne jest, aby ceny pojazdów hybrydowych pozostały konkurencyjne.
Zapytany o przewidywany harmonogram wprowadzenia tej technologii w Indiach, Bhargava przyznał, że zależy to od stawki podatku GST oraz od tego, jak szybko i skutecznie inżynierowie Suzuki Japan są w stanie opracować technologię, która będzie nie tylko opłacalna, ale także oferuje wiodące w swojej klasie efektywność paliwowa.