Biznes

Maruti Suzuki planuje wprowadzenie niedrogiego modelu hybrydowego

  • 26 kwietnia, 2024
  • 4 min read
Maruti Suzuki planuje wprowadzenie niedrogiego modelu hybrydowego


Największy indyjski producent samochodów również poważnie rozważy wprowadzenie do Indii hybryd typu plug-in sprzedawanych przez Suzuki w Europie i USA.

„Nie mamy bezpośredniego planu wprowadzenia technologii hybrydowej typu plug-in do Indii, ale uważam, że jest to bardzo interesująca propozycja i musimy ją poważnie rozważyć” – powiedział Hishahi Takeuchi, dyrektor zarządzający Maruti Suzuki.

Maruti Suzuki ma nadzieję, że decyzje polityczne obejmujące potencjalną obniżkę podatków od pojazdów hybrydowych pobudzą rozwój rynku technologii, którą zdecydowała się faworyzować w porównaniu z pojazdami elektrycznymi zasilanymi akumulatorami na rynku indyjskim.

Pojazdy hybrydowe napędzane są zarówno tradycyjnymi silnikami spalinowymi, jak i silnikami elektrycznymi, które mogą być wykorzystywane na krótkich dystansach i ładowane w trakcie jazdy pojazdu. Samochody te nie wymagają podłączenia do ładowarki w celu zasilania. W hybrydach typu plug-in, jak sama nazwa wskazuje, akumulatory można ładować tak, jak pojazdy elektryczne.

Na całym świecie sprzedaż pojazdów elektrycznych zaczyna spadać, ponieważ nabywcy chcący zrezygnować z modeli konwencjonalnych szukają wygody, jaką zapewniają samochody hybrydowe zamiast pojazdów elektrycznych. Hybrydy są jednak drogie.

Warto przeczytać!  Zero słupków: zakłócacze sieci Tihar paraliżują usługi mobilne w okolicach Delhi | Najnowsze wiadomości Delhi

Silniki hybrydowe mogą kosztować nawet o 20% więcej niż ich konwencjonalne odpowiedniki napędzane paliwami kopalnymi.

Maruti Suzuki odnotowała w piątek 48% wzrost zysku netto przy godz 3877,8 crore za kwartał styczeń-marzec, co oznacza 20% wzrost przychodów rok do roku 140933 crore.

Sprzedaż modeli CNG spadła jednak o 400 punktów bazowych, stanowiąc 26,9% całkowitej sprzedaży w porównaniu z 30,8% w poprzednich trzech miesiącach, co niekorzystnie wpłynęło na wyniki operacyjne Maruti w ostatnim kwartale roku obrotowego 2023–2024.

Opodatkowy rynek hybrydowy

„Rynek hybryd jest w pewnym stopniu zdeterminowany ceną samochodów. A jak wiemy, cło na pojazdy hybrydowe wynosi 43%” – powiedział RC Bhargava, prezes Maruti Suzuki.

„Będziemy wiedzieć, kiedy wybory się zakończą i rada GST przyjrzy się stawkom… Nie wiemy, jakie będzie ostateczne stanowisko Rady GST ani jakie będzie stanowisko (nowego) rządu” – powiedział Bhargava. „Jak daleko i jak szybko nastąpi ekspansja pojazdów hybrydowych i elektrycznych, dowiemy się dopiero w przyszłości”.

Ilość samochodów hybrydowych, które Maruti będzie w stanie sprzedać w bieżącym roku finansowym, będzie zatem zależała od tego, czy Rada GST zdecyduje się na zmianę wysokości podatków od pojazdów hybrydowych, powiedział.

Warto przeczytać!  Dyrektor generalny Google o przyszłości linków, sztuczna inteligencja pogarszająca jakość wyszukiwania

Mennica poinformował na początku tego tygodnia, że ​​pojazdy hybrydowe prawdopodobnie będą musiały dłużej znosić cła, ponieważ rząd prawdopodobnie rozważy racjonalizację ceł na pojazdy hybrydowe jedynie w ramach szerszej zmiany w ramach podatku GST.

Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, Maruti będzie najpierw eksportować produkowane przez siebie samochody do Europy dla Suzuki, a następnie wprowadzi modele do Indii.

„Rozpoczniemy produkcję pojazdów elektrycznych w tym roku finansowym. Jesteśmy zobowiązani wyeksportować pierwszą partię samochodów do Europy. Dlatego wyobrażam sobie, że rynek krajowy może nie zobaczyć żadnych rozsądnych liczb w tym roku finansowym” – powiedział Bhargava.

Prezes Maruti był jednak umiarkowany w obliczu tego optymizmu dla indyjskiego przemysłu pojazdów osobowych.

„Dzisiaj przemysł samochodowy nie oczekuje dwucyfrowego wzrostu w roku budżetowym 25… Myślę jednak, że jeśli warunki staną się takie, jakie mogą być po wyborach, to myślę, że Maruti Suzuki mogłaby przynajmniej uzyskać, jeśli nie ponad dwucyfrowego wzrostu sprzedaży, ale bardzo bliskiego dwucyfrowego wzrostu w nadchodzącym roku” – powiedział.

Bhargava dodał, że segment małych samochodów, który kurczy się od czasu pandemii Covid-19 ze względu na rosnące ceny, będzie nadal odczuwał pewne trudności przez kilka następnych lat. „Nie spodziewam się, że liczba małych samochodów wzrośnie w tym roku ani nawet w przyszłym” – powiedział Bhargava.

Warto przeczytać!  Poznaj Rohana Patela, człowieka leżącego u podstaw planów Tesli w Indiach, który opuścił firmę na kilka dni przed odwołaniem przez Elona podróży do Delhi

Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!

Śledź wszystkie wiadomości korporacyjne i aktualizacje na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe i wiadomości biznesowe na żywo.

Mniej więcej

Opublikowano: 26 kwietnia 2024, 20:42 czasu wschodniego


Źródło