Rozrywka

Marvel Studios zmienia swoją strategię filmową po Marvels – The Hollywood Reporter

  • 14 listopada, 2023
  • 6 min read
Marvel Studios zmienia swoją strategię filmową po Marvels – The Hollywood Reporter


Niezwykłe wykonanie Cuda to moment rozliczenia dla Marvel Studios, domu produkcyjnego, który od 15 lat jest superbohaterem kasowym Człowiek z żelaza pojawił się na scenie w 2008 roku.

W weekend 10-12 listopada br. Cuda zadebiutował w Ameryce Północnej kwotą 46,1 miliona dolarów, co było najgorszym otwarciem w historii Marvel Cinematic Universe, które zarobiło ponad 30 miliardów dolarów ze sprzedaży biletów na całym świecie. 33. część MCU została zmiażdżona przez miażdżące wyniki widzów i nudne B CinemaScore.

Nie był to jednak pierwszy sygnał ostrzegawczy, że coś jest nie tak w Marvelu pod względem kontroli jakości, gdy zespół Feige’a zaczął intensywnie produkować programy do transmisji strumieniowej; cechy Wieczni I Ant-Man i Osa: Quantamania zostali również uderzeni przez B CinemaScore, podczas gdy widzowie zaczęli narzekać, że nadążają za rosnącą liczbą programów na Disney+, aby zrozumieć nadrzędną historię MCU.

Za kulisami Marvel Studios i Disney doskonale o tym wiedziały Cuda miał kłopoty, zanim trafił na duży ekran. Uznano również, że Feige i jego zespół potrzebowali czasu, aby podsumować swoje teatralne namioty, jak podają źródła. Reporter z Hollywood. 8 listopada Bob Iger podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych powiedział, że imperium filmowe Disneya „straciło koncentrację” z powodu przedkładania ilości nad jakość
w pośpiechu, aby nakarmić Disney+ pod rządami Boba Chapka (chociaż to sam Iger zainicjował ten nacisk przed rządami Chapka). Feige i jego zespół gorąco odczuwali ten obowiązek, ze szkodą dla filmów Marvela, jak podają źródła.

Warto przeczytać!  Seksualna komedia Jennifer Lawrence spada na ziemię – IndieWire

Dzień później Marvel i Disney ujawniły, że zmniejszają liczbę filmów o superbohaterach, które wypuszczą w 2024 roku, z trzech do jednego. Wiadomość ta pojawiła się po zakończeniu strajku SAG-AFTRA i podczas przestoju w pracy, który spowodował wstrzymanie produkcji w dniu Deadpool 3z pewnością jest jedną z przyczyn niektórych zmian dat, ale nie była jedyną, jak podają źródła.

Shawn Levy i Ryan Reynolds Deadpool 3 będzie jedyną ofertą Marvela i Disneya dotyczącą superbohaterów w 2024 r., a teraz zostanie otwarta 26 lipca zamiast 3 maja. Głośny Threequel, w którym występuje Hugh Jackman w roli Wolverine’a, jest pierwszym Deadpool zostanie wydany przez Disneya od czasu przejęcia 20th Century Fox i jest także pierwszym zdjęciem z oceną R wydanym przez Marvel Studios. Tytuł namiotu jest opisywany jako funkcja obejmująca wiele wersetów, która przygotuje grunt pod nadchodzącą produkcję Marvela Pomścićswoje filmy.

Marvel Studios Kapitan Ameryka: Nowy porządek świataktóry wcześniej miał trafić do kin 26 lipca, został opóźniony o dziewięć miesięcy do 14 lutego 2025 r., co da studiu czas na nakręcenie dodatkowego materiału. Film Marvela skupiający się na antybohaterach Błyskawicez udziałem Florence Pugh i Sebastiana Stana, potrwa od 20 grudnia 2024 r. do 25 lipca 2025 r.

Warto przeczytać!  Gigant spirytusowy Diageo stara się zerwać więzi z Seanem „Diddy” Combsem w procesie sądowym za zarzut rasizmu

Wśród 2025 tytułów, Ostrzez udziałem Mahershala Alego, został przesunięty o dziewięć miesięcy, przesuwając datę premiery z 14 lutego 2025 r. na 7 listopada 2025 r. Obydwa Ostrze I Błyskawice planowali rozpocząć produkcję latem ubiegłego roku, ale nie mieli gotowych scenariuszy na czas, więc zamknięto je w związku ze strajkiem scenarzystów w maju. Zmiany daty premiery ogłoszone 9 listopada oznaczają, że Marvel ma cztery zdjęcia superbohaterów zaplanowane na rok 2025, włączając w to Fantastyczna Czwórka restart, którego wydanie zaplanowano na 2 maja (np Deadpool, Fantastyczna Czwórka przybył z XX wieku), ale to może się zmienić.

Zamiast być prostą kontynuacją hitu wartego miliardy dolarów Kapitan Marvel, Cuda to coś w rodzaju mashupu. W filmie do Larsona dołącza Iman Vellani, przełomowa gwiazda serialu Disney+ Pani Marveljak również WandaWizjaTeyonah Parris jako dorosła wersja Kapitan Marvel postać Moniki Rambeau. Mieszanie i dopasowywanie postaci w sequelach to plan, który Marvel stosował w przeszłości w filmach takich jak Kapitan Ameryka Wojna Domowaw którym wystąpiły niemal wszystkie postacie Marvela, jakie można sobie wyobrazić, ale z zupełnie innymi wynikami, przynosząc w 2016 roku dochody w wysokości 1,15 miliarda dolarów.

„Dlaczego po prostu nie zrobić Kapitan Marvel 2? Po co produkować Cuda kiedy twoi odbiorcy utożsamili się, wczuli się, a nawet utożsamili z postacią graną przez Brie Larson? Co ważniejsze, po co oferować ludziom podobne lub te same postacie i historie z Disney+, jeśli oczekujesz, że pójdą razem do teatru? Disney/Marvel rozcieńczyli swój produkt” – mówi jeden z producentów filmowych. „Oczywiście obraz działa lub nie działa również z innych powodów, ale utrata tak dużej wartości obrazu na obrazie jest rzadka i trudna do zrealizowania”.

Warto przeczytać!  Pink twierdzi, że przedawkowanie narkotyków w wieku 16 lat prawie ją zabiło na kilka tygodni przed podpisaniem pierwszego kontraktu płytowego

Kapitan Marvel zadebiutowała w Ameryce Północnej z kwotą 153,4 mln dolarów i jest w drodze do zarobienia ogromnej kwoty 1,13 mld dolarów na całym świecie, bez uwzględnienia inflacji. Aby mieć pewność, że film miał wyraźną przewagę, ponieważ był drażniony w scenie po napisach w 2018 roku, Avengers: Wojna bez granicnatomiast jego tytułowa gwiazda była graczem w 2019 roku Avengers: Koniec gry (został wydany pomiędzy dwoma mega-przebojami Marvela).

Do tej pory konkurencyjne DC było studiem superbohaterów, które przeżywało największe wzloty i upadki, a spora liczba jego filmów otwierała się za 50 milionów dolarów lub mniej (dla porównania, wiele premier MCU zaczęło się od 100 milionów dolarów lub więcej w kraju). Tego lata DC’s Błysk zadebiutowała z ponurą kwotą 55 milionów dolarów w kraju, a na całym świecie osiągnęła marne 270,6 miliona dolarów.

Analityk kasowy Comscore, Paul Dergarabedian, zauważa, że ​​„nierówne wyniki wszystkich filmów o superbohaterach w ostatnich latach powinny pobudzić do działania, jeśli chodzi o sposób, w jaki te filmy są projektowane, realizowane i promowane w przyszłości”.

Aaron Couch przyczynił się do powstania tej historii.


Źródło